Gå til innhold

bymarka


Igor Soldo

Anbefalte innlegg

var en tur i dag tidlig til baklidammen for å prøve med flue. der er det jo satt ut pen fisk...

og har du sett så er det mygg på vannet og styrer, rundt str. 12.

etter en time var det ikke en enste fisk som kom opp. ja ja, tenkte jeg og tok frem sluken. tredje kastet så satt en mellom 0,5-1 kg på. mistet den når jeg skulle lande den.

var der i 3 timer og ikke en fisk kom opp og tok en eneste mygg....

er det bare meg eller er det bare fisken som har blitt rar pga. utsetting....

noen av dere "lokale" som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

er ikke lokal, dersom fisken er nylig utsatt så regner jeg med at den er fra et eller annet klekkeri / oppdrett og ikke forstår seg på naturlig mat ennå, dersom disse større fiskene har vært i vannet en stund så kan det hende at den er mere opptatt av å jakte på døgnfluenymfer, vannymfer i nynfestadiet....den vake ikke rett og slett fordi det som surrer på vannet ikke er nok for dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror at fisken er satt ut høsten 2007.

det rare er at i går så vaket det som bare f på kvelden, da var det litt mygg på vannet...

må bare knekke den koden der... får binde meg noen streamer med gode gamle møresilda farger og se om fisken vil heller ha de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

er ikke lokal, dersom fisken er nylig utsatt så regner jeg med at den er fra et eller annet klekkeri / oppdrett og ikke forstår seg på naturlig mat ennå, dersom disse større fiskene har vært i vannet en stund så kan det hende at den er mere opptatt av å jakte på døgnfluenymfer, vannymfer i nynfestadiet....den vake ikke rett og slett fordi det som surrer på vannet ikke er nok for dem!

 

... og så er det jo frosketid nå. Dersom dette vannet ligger lavt kan det være de ligger på lur etter en kåt frosk som surrer inn med land. Har opplevd dette på våren før. Full klekking av diverse insekter, men det eneste du hører rett før du drar hjem er et gedigent PLASK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror at fisken er satt ut høsten 2007.

det rare er at i går så vaket det som bare f på kvelden, da var det litt mygg på vannet...

må bare knekke den koden der... får binde meg noen streamer med gode gamle møresilda farger og se om fisken vil heller ha de :)

 

Skal du knekke myggkoden vil jeg tro det lønner seg å binde mygg igor ;):P

 

Neida.. er du sikker på at det er ørret som vaker på kveldene da? er jo mye rart i disse vannene i marka!

 

Skal du ha de største så er det sikkert ggreit med streamer men har jo øyenstikkernymfer og mye annet du kan prøve før du hiver deg over imitasjoner av møresilda :)

 

Prøvde du med buzzere, døgnfluenymfer eller steinfluenymfer når du ikke så vak?

 

Tror at fiksken skal være helt normal, hadde den nylig vært satt ut så ville den nåkk ha vaket på alt og ingenting pluss at du ville fått de som var i vannet omtrent..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde med det jeg hadde i boksen, allle typer mygg, vårfluer, streamere, nymfer....

 

det er ørret ja. kun ørret i bakklidammen og noen av de som vaket var 1kg+. dette er selvfølgelig ikke noe "vill" fisk og jeg regnet med de ville ta hva som helst, bare det lignet på mat... tok feil der gitt

har aldri sett noen fiske der med flue, kanskje siden det er nesten umulig å få baksleng, men det stopper ikke meg :)

skal binde noen streamere i dag med kobber dubbing og rød zonker (har hatt mest fisk på der oppe på en rød/kobber møresild) og prøve i kveld

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bil tur snart da, eksamen om ikke så lenge :(

er desverre ikke lov å bruke belly eller andre typer båter her...

prøvde litt med en rød og kobber zonker i kveld, men det var en del slukfiskere der så kasting var ikke enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...