Gå til innhold

Winston spö.....


Vilma

Anbefalte innlegg

Jeg er en lykkelig eier av Boron 2x stangen. Min absolutte favoritt.

 

Så kjekt å lese, da ;D

Jeg har både BIIt og BIIx, knallstenger begge....og om ikke lenge, kanskje bare snakk om timer (forhåpentligvis) så er den nyeste BIIMX #5 9' på plass. I tilfelle jeg skulle forville meg ut på "Flaket" en vindfull dag å fiske "daddy's" ;D

 

I skvalpstrykene holder jeg meg til BIIx 9' #5

Og skulle jeg finne på å nymfe litt på veien til fjells, så er BIIt #4 9' en uovertruffen stang.

 

Det er ingen tvil, Mr. Winston lager noe helt, helt spesielt vakkert. OG!!! Ikke minst fint fiskeverktøy ;)8)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig: er T modellen like ålreit? Noe roligere tipper jeg. Sitter på 8fot6 klasse #5, nye allround favoritten.

 

Ja, Robin..BIIt er meget allright :D

Roligere, men likefullt mer enn raskt nok. Dypere, og litt mer "flat" tupp, underhåndskaster meget flott, men tipper du i din 8'6 har funnet en litt mer tilgivende aksjon enn jeg har i min 9' BIIx (litt mer "tippy").

Jeg solgte min nymfestang (av alle tider) BIIx #4 9' til lillebror Erlend, som skryter, skryter og skryter av denne stangen(jeg angrer litt ???), men ville selv ha tak i BIIt #4 9' fordi jeg ventet en Orvis Helios i samme klasse. BIIt 9' #4 er igjen litt dypere, med flatere tupp, fisker meget bra generelt. Kaster lengre og jevnere enn BIIx i 9' med kulehoder etc. Men jeg er meget glad i begge, meget ;)

 

9' BIIX #5 9' er nesten en stang jeg vil kalle #3-5 ;D. Funker også utrolig godt på nærdistanse fiske, og bunndelen kommer overraskende godt inn ved lange kast (jeg har kastet 30 meter Sharkskin med den i lett medvind ;D) Men utrolig flott stang på det generelle tørrfluefisket og nymfefisket jeg bedriver.

Litt løs tupp, gjør at fiske med tyngre fluer føles litt pinglete, her er nok BIIt modellene kanskje bedre i samme lengder (9').

 

Men som sagt, denne forskjellen er kanskje utjevnet i din litt kortere 8'6 ;) Tviler ikke på deg når du sier; Favoritt.

 

mange synest stengene er behagelig lette, men litt "lealause" (om jeg kan bruke et sånt uttrykk) i butikk/uten line gjennom ringene.

Når linen kommer gjennom ringene, og fluene festes, ja, da skal du se smil.....det er her stengene kommer frem i sitt ypperste element: Ved vannet/elven.

For ikke å snakke om når fisken kommer på; Er jo nesten umulig å få dem til å hoppe av....rett og slett nytelse :)

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for et meget godt svar Stig, faktisk veldig interessert i en b2x i klasse 4, så nå er det store sjanser for at det kan bli en slik også :) Ser for meg at t modellene er veldig spennende. Jeg ble meget overrasket over hvor lett og sjarmerende den grønne stangen er, skulle noe vært forandret på den så måtte det bli å håndtaket, få et litt tykkere håndtak. Gleder meg til å få brukt denne mer. I dag gikk hele Guideline highwater lina ut gjennom ringene pluss en meter backing, og flua slo over, vanvittig morro. Skal teste sharkskin på den om du mener den passer x serien. High water lina passet veldig godt, og hele lina på 27 meter pluss litt backing føk som sagt ut, det var vindstille. For ikke å snakke om den presentasjonsevnen til stangen på selv de korte distanser. Winston klarte virkelig å lage en litt raskere stang, selv hvor kjent de måtte være for de roligere seriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Winston WT i #4 og LT i #3 (5-delt).

Wt-stanga kaster nesten av seg selv, og er en nytelse å fiske med, men Lt'en har jeg ikke blitt helt fortrolig med enda.

Får godsnakke litt med den og gi den noen flere sjanser, så går det seg nok til  ;D

Denne frasen om "the winston feel" er det faktisk noe i, for det er en spesiell følelse i stengene, det kommer bare an på om man liker den følelsen  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Winston er ingen nybegynnerstang....de krever litt, litt av den som kaster, men derfra er det uendelige muligheter med en winston....la meg si det så krast....loomis er fake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Winston WT i #4 og LT i #3 (5-delt).

Wt-stanga kaster nesten av seg selv, og er en nytelse å fiske med, men Lt'en har jeg ikke blitt helt fortrolig med enda.

Får godsnakke litt med den og gi den noen flere sjanser, så går det seg nok til  ;D

Denne frasen om "the winston feel" er det faktisk noe i, for det er en spesiell følelse i stengene, det kommer bare an på om man liker den følelsen  ;)

 

Har også en LT i #2 en delikat stang. Den er også 5-delt. Tuba er så kort at man nesten får plass til den i skjortelomma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Winston er ingen nybegynnerstang....de krever litt, litt av den som kaster, men derfra er det uendelige muligheter med en winston....la meg si det så krast....loomis er fake!

he he he :) Hadde vært morro å sett hva du kunne klart å gjort med streamdancen min Staffan :) Tipper jeg hadde blitt rimelig imponert :)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Ja skulle nok fått til endel med den ja....det du ikke vet er at jeg var en av de første som hadde Lomis her i landet...var med på å importere disse stengene.....den gangen var det et nært samarbeid mellom Tallon og Lomis, den gangen het stengene UPI eller noe slikt, ja det var samme produsent, var der også, hvilket var spennende.......Lomis brøt ut, tok med seg teknologien og flytte rett over gata..... I dag er Tallon langt større enn Lomis, det fordi de er emneprodusenter som lager stenger til mange merker......Men til hvem har jeg lengre ikke oversikt på.......Vi importerte stengene helt til vi fikk mye brekasje, grunnet at de tok i bruk de lettere og tynnere carbonstengen........synes det er noe overprisede stenger dette her i forhold til mange andre....spriket mellom norsk og usapris er grådig..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Prisen der er jeg HELT enig med. Skal ikke legge meg opp i hvor stor fortjeneste den enkelte innpotør har/skal ha, men det er iallefall rart i mine ører at det er så ekstrem prisforskjell fru uniten til norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt enig med dere ang. en stor prisforskjell på winston her til lands og i statene. Har dere sjekket opp dette? Det har jeg, og en Winston 9 fot 5 i statene ligger til: 655 som er 3 435 Norske + 25%mva= 4300 og du legger til 200 i frakt så kommer du opp i 4500 minimum. Og her til lands så går den for 4995 hos Nfisk. Da synes jeg ikke man har noen grunn til å klage.

 

Loomis vet jeg ikke noe om på pris, heller ikke interessant i DENNE tråden. :) Winston ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robin: Stilig, har prøvd den High water linen en gang for et par år siden, den gikk så det suste, likte den godt. Siden min høyt elskede Sharkskin ikke matcher BIIt #4 9' helt, og sixth sense linen er flott, kanksje jeg burde prøve High Water i #4??

Jeg får stikke innom min lokale forhandler og forhøre meg ;)

 

Priser på Winston stenger i Norge er rimelig flotte synest jeg. I USA ligger de vel der hvor både Loomis, Sage og andre befinner seg. Men i Norge altså billigere.

Dette er da også helt naturlig:Både Nordisk (Oslo)og Aktiv A/S (Askøy) importerer disse stengene, og har selvsagt derfor ingen andre ledd å forholde seg til, kan derfor selge disse til nyfikne for ca 4990.-.

Det beste er at det ikke er tillatt priskrig på produktene, så annonsert dumping av priser er derfor ikke et tema. Igjen veldig bra for de to aktørene. ;)

Synest dette er en stilig linje fra Winston :) De vet hva produktene deres er verdt ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Jeg er ikke helt enig med dere ang. en stor prisforskjell på winston her til lands og i statene. Har dere sjekket opp dette? Det har jeg, og en Winston 9 fot 5 i statene ligger til: 655 som er 3 435 Norske + 25%mva= 4300 og du legger til 200 i frakt så kommer du opp i 4500 minimum. Og her til lands så går den for 4995 hos Nfisk. Da synes jeg ikke man har noen grunn til å klage.

 

Loomis vet jeg ikke noe om på pris, heller ikke interessant i DENNE tråden. :) Winston ;)

Det var Loomis jeg og Staffan mente ja.......Skal ikke spore mer av nå :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

High water lina fungerte meget fint på B2x, tipper den passer greit på t serien også. Drømmer litt om en 9 fot #4 B2x stang nå.

 

He-he, skjønner jeg godt...min lokale forhandler venter inn 8'6 #4 i både BIIt og BIIx....tror de er noen ordentlige goded stenger, til allsidig bruk....men jeg har nå 9' #4 som dekker meg og mine etterfølgere :D

Men 8'6 #4 har jeg ikke ;D ;D

Tror jeg legger av en del penger til Tiemco fluorcarbon, en high water line også ;)

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...