Gå til innhold

Med marflo på bomtur


persa

Anbefalte innlegg

Marflo er noe jeg skjelden bruker men det kan være aktuelt her oppe i nord ved sjøørretfiske i havet el. om man skal til høytliggende områder i kalde klare vann .Her kan Gammarus lacustris være en viktig del av næringsgrunnlag og gi fint imitasjonsfiske. Skal man til Finnmark, laksefjordvidda el dalstrøka innafor bør man ihvertfall ha noen alternative slike klare. Krepsdyret er bunnlevende i vegitasjon i strandsonen og lever av dødt organisk materiale. Konsekvensen for fluefiskeren er å fiske denne dypt og sakte. Jeg bandt opp noen marflo i sommer før en tur til et lite "hemmelig vann" som jeg trodde jeg hadde peilet inn i Nord Troms en plass. Vannet skulle huse megarøye og dette var dokumentert, fotografert og lagt ut på nett uten nærmere stedsangivelse. Forventnigene var likevel høye da jeg var over 100% sikker på hvor dette var. Det ble skikkelig bomtur...Men jeg har ihvetfall noen marfloimitasjoner igjen. Her en variant som var mest tull med CDC , firestar dubbing og epoxy men den fikk et interesant indre rød glød. Siden jeg aldri traff på røya på vidda i år vet jeg ikke om dette har no betyding what so ever kanskje utover at gyteklar hunn gammarus utviker et rød orange område tilsvarende befruktede egg i en rugepose under buken

post-368-13949845198587_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...