Gå til innhold

Våtfluefiske i strømmende vann.


Norway

Anbefalte innlegg

Da ingen norske forhandlere eller importører valgte å ta inn Lars-Åke Olsson sin DVD om Våtfluefiske i strømmende vann, så kontaktet jeg produsenten i Sverige. William som han heter, viste seg å være en svært hyggelig mann og fortalte at jeg kunne kjøpe denne filmen direkte fra han.

I går kom filmen, og førsteinntrykket er veldig positivt. Dette er en "must have" film for alle som er interessert i splitcanestenger og klassiske fluer og fisketeknikker.

Filmen tar for seg hvordan en fisker våtfluer med klassisk nedstrøms teknikk, samt med våtflue som opphenger.

Den viser også hvordan våtfluer kan fiskes "tørt"(oppstrøms kast med fri flyt) ala GEM Skues, Jim Leisenring sin teknikk med "lift" på slutten formidles også i teori og praksis. I tillegg til vakker natur, godt fiske av både ørret og harr, gode forklaringer og instruksjoner, så inneholder også filmen en sekvens der Lars-Åke binder ca. 8 klassiske våtfluer.

Jeg liker godt Lars-Åke sin film om Tørrflue i strømmende vann. Våtflue-filmen er like bra, og jeg gleder meg til filmen om Nymfefiske kommer på slutten av 2008.

Anbefales  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk for interessante filmtips, og så er det så deilig å se at tørrfluefarsotten ikke har klart å sope med seg alle.  :) Fluefiske er mer enn tørt. Bare se hvor delikat fjær- og hårmaterialer beveger seg under vann, så skjønner man hva fjærkreasjoner på krok kan imitere!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...