Gå til innhold

Hvor er dere 31/5 kl 23:59?


Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg er garantert ikke å finne ved noen lakseelv hvis det er det du sikter til. ;) Når jeg ser på stengene mine som bare blir lettere og lettere forstår du at jeg mye heller er på ørretjakt. Tenke seg til... Fiske på fisk som normalt ikke spiser, men som hugger i irritasjon og blodtåke. Time etter time. I kø. Starte oppe og jobbe seg nedover. 45° kast på elva. Høyt vann? Lavt vann? Grumsete? For varmt? Orange og sort? Blå og sort? Irske rekefluer? Thunder & lightning? Klarvær? Get a life! Noen som skal ha seg ei tilnærmet ubrukt 2 hånds Guideline Xpe 14 ft. stang? ;D (Var kanskje ikke den beste salgsannonsen)

 

Forhåpentlig ligger jeg i en gapahuk i fjellheimen. Kaffebålet er tent etter en fin økt med 4'er stanga. Rødvingetrosten har akkurat avsluttet kveldssangen og myggen har gjort sin entre. De siste vakringene brer seg utover en vannflate farget av solnedgangen. Så sender jeg noen tanker til de som skal KØfiske laks i humushelvete. Ahhh. Det er livet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve meg på tørrfluefiske etter laks.. Men det får bli på sensommeren når det er varmt og vannstanden er lav... :D

 

Dette skal jeg også forsøke. Når vannstanden er så lav at alle makkafiskerne sitter hjemme og binder mark eller hva de gjør ellers, skal jeg snike meg ned med 5`er stang og bombere 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Jeg er garantert ikke å finne ved noen lakseelv hvis det er det du sikter til. ;) Når jeg ser på stengene mine som bare blir lettere og lettere forstår du at jeg mye heller er på ørretjakt. Tenke seg til... Fiske på fisk som normalt ikke spiser, men som hugger i irritasjon og blodtåke. Time etter time. I kø. Starte oppe og jobbe seg nedover. 45° kast på elva. Høyt vann? Lavt vann? Grumsete? For varmt? Orange og sort? Blå og sort? Irske rekefluer? Thunder & lightning? Klarvær? Get a life! Noen som skal ha seg ei tilnærmet ubrukt 2 hånds Guideline Xpe 14 ft. stang? ;D (Var kanskje ikke den beste salgsannonsen)

 

Forhåpentlig ligger jeg i en gapahuk i fjellheimen. Kaffebålet er tent etter en fin økt med 4'er stanga. Rødvingetrosten har akkurat avsluttet kveldssangen og myggen har gjort sin entre. De siste vakringene brer seg utover en vannflate farget av solnedgangen. Så sender jeg noen tanker til de som skal KØfiske laks i humushelvete. Ahhh. Det er livet ;D

 

He he, morsomste innlegget jeg har lest på lenge  ;D

Ikke noe negativt om laksefiske altså, men dette var bare utrolig bra tatt på kornet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva som er enda morsommere Andre? Bakgrunnen for flue-bandittens frustrasjon.

 

Kortversjonen er: Flue-banditten - mange lakseturer - ingen laks - stor frustrasjon - flue-banditten mister hodet - sixpack tar flue-banditten på fersken med en slukstang og en vanndryppende Møresild i baksetet i bilen - flue-banditten prøver febrilsk å skjule redskapen med å dytte sixpack unna bilen - sixpack knipser bilder - flue-banditten lever i skam den dag i dag, og blir sur når sixpack nevner denne lille episoden... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i en gapahuk ved Tovdalselvas bredder, med en halvliter CB i hånda, og venter på skumringa Da skal nemlig storlaksen i Boenfossen få smake på Karlsens rødoransje djevler... ;D

Skifter du CB'en ut med ekte pilsner(Hansa) selvfølgelig, så lykkes du sikkert med storlaksen! : ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he .. Kos dere i Lakse He... ;D Da blir det forhåpentligvis mindre fiskere ute etter den fisken som virkelig teller! Den brune med prikkene.... Og da prater vi ikke om Laks i gytedrakt!

 

Du burde begynt med laksefiske, Trond. Tilslagsproblemene ville nok blitt redusert til et minimum... :P;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i en gapahuk ved Tovdalselvas bredder, med en halvliter CB i hånda, og venter på skumringa Da skal nemlig storlaksen i Boenfossen få smake på Karlsens rødoransje djevler... ;D

Skifter du CB'en ut med ekte pilsner(Hansa) selvfølgelig, så lykkes du sikkert med storlaksen! : ;D

 

En kjenner!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...