Gå til innhold

Hvor er dere 31/5 kl 23:59?


Anbefalte innlegg

har ikke så mye imot laksefiske jeg, ja man får ikke laks på hver kast, men men.

køfiske har jeg aldri opplevd, men så fisker jeg i driva da.

ally's shrimp er en knall flue, man bruker verre ting enn den etter sø.

laksefiske kan også være artig hvis man er villig nok til å sette seg inn i det og prøve på noe annet enn bare blindfiske nedstrøms.

 

blir desverre ikke tid til mye laksefiske i år, men håper å kunne ta meg en tur i augst med tørrflue etter laks, med enhånds selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

har ikke så mye imot laksefiske jeg, ja man får ikke laks på hver kast, men men.

køfiske har jeg aldri opplevd, men så fisker jeg i driva da.

ally's shrimp er en knall flue, man bruker verre ting enn den etter sø.

laksefiske kan også være artig hvis man er villig nok til å sette seg inn i det og prøve på noe annet enn bare blindfiske nedstrøms.

 

blir desverre ikke tid til mye laksefiske i år, men håper å kunne ta meg en tur i augst med tørrflue etter laks, med enhånds selvfølgelig :)

 

 

 

Du får hive deg med til seter-namsen på slutten av sesongen. Masse smålaks :) Var der selv for 2 år siden og fikk 3 laks på 4 kast. Alle rundt 1 kg, ikke det helt store, men morsomt på enhånds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så mye imot laksefiske jeg, ja man får ikke laks på hver kast, men men.

køfiske har jeg aldri opplevd, men så fisker jeg i driva da.

ally's shrimp er en knall flue, man bruker verre ting enn den etter sø.

laksefiske kan også være artig hvis man er villig nok til å sette seg inn i det og prøve på noe annet enn bare blindfiske nedstrøms.

 

blir desverre ikke tid til mye laksefiske i år, men håper å kunne ta meg en tur i augst med tørrflue etter laks, med enhånds selvfølgelig :)

 

 

 

Du får hive deg med til seter-namsen på slutten av sesongen. Masse smålaks :) Var der selv for 2 år siden og fikk 3 laks på 4 kast. Alle rundt 1 kg, ikke det helt store, men morsomt på enhånds :)

 

kilos laksen drar godt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så mye imot laksefiske jeg, ja man får ikke laks på hver kast, men men.

køfiske har jeg aldri opplevd, men så fisker jeg i driva da.

ally's shrimp er en knall flue, man bruker verre ting enn den etter sø.

laksefiske kan også være artig hvis man er villig nok til å sette seg inn i det og prøve på noe annet enn bare blindfiske nedstrøms.

 

blir desverre ikke tid til mye laksefiske i år, men håper å kunne ta meg en tur i augst med tørrflue etter laks, med enhånds selvfølgelig :)

 

 

 

Du får hive deg med til seter-namsen på slutten av sesongen. Masse smålaks :) Var der selv for 2 år siden og fikk 3 laks på 4 kast. Alle rundt 1 kg, ikke det helt store, men morsomt på enhånds :)

 

kilos laksen drar godt den :)

 

 

Jepp. Sterk strøm, 5'er stang, og en liten laks i enden av snøret er helt topp! Det er noe annet enn kjedelig bekkørrett!(bare for å fyre opp diskusjonen litt) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva som er enda morsommere Andre? Bakgrunnen for flue-bandittens frustrasjon.

 

Kortversjonen er: Flue-banditten - mange lakseturer - ingen laks - stor frustrasjon - flue-banditten mister hodet - sixpack tar flue-banditten på fersken med en slukstang og en vanndryppende Møresild i baksetet i bilen - flue-banditten prøver febrilsk å skjule redskapen med å dytte sixpack unna bilen - sixpack knipser bilder - flue-banditten lever i skam den dag i dag, og blir sur når sixpack nevner denne lille episoden... ;D

 

He he. Jeg har vel kommet dit at jeg ser på dette som et tilbakelagt stadie. Det er jo ÅR siden. Akkurat som evolusjonen lærte steinaldermannen å droppe klubbe til fordel for bue, har jeg i motsetning til deg kommet ut av gropa og droppet "lakse-klubba" til fordel for "ørret-prikking". ;D Selv om laksen er større, setter jeg mer pris på ørretfiske. Å kaste bort så mye tid på så lite morro finner jeg DØLT.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.5 sitter jeg nok hjemme og venter med lengsel og smerte på at lakse sesongen skal begynne. Den begynner ikke før 10.06 i min elv. Numedalslågen. Eller kansje jeg kan drøye tiden med litt ørret fiske, eller sjø fiske ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.5 sitter jeg nok hjemme og venter med lengsel og smerte på at lakse sesongen skal begynne. Den begynner ikke før 10.06 i min elv. Numedalslågen. Eller kansje jeg kan drøye tiden med litt ørret fiske, eller sjø fiske ;D

 

Skal du fiske langt nede i elva ? ikke stort som rører seg langt oppover enda.

Jeg er på plass i en elv i Agder hvis det er vann da............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står jeg nok på kne i ei hengemyr og lurer sik på ørsmå myggklekkere etter å ha halt noen ville ørreter tidligere på dagen et sted i Nordmarka. Men noen dager senere står jeg i ei lakseelv og forsøker å knekke koden under litt vriene forhold tenker jeg.

Noen her påstår en kaster bort tid når en fisker laks (prøver å fiske laks). Merkelig måte å se det på. Jeg føler aldri at jeg kaster bort tid på fisketur. Det er alt det andre som er så bortkasta. Forrige dagen f.eks. holdt jeg på hele dagen og lette etter en vakende ørret i ei vik vinden kunne la være i fred. Jeg fant omsider en tass. Den var ikke sprek en gang. Men hva gjorde det? Gauken gol, tårnseilerne var kommet og jeg fikk meg en dupp på måsan i sola midt på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger jeg i min egen seng, full av reisefeber. Reiser til Orkla 3juni, og skal fiske i 5 dager. Gleder meg som en unge ;D ;D ;D

 

Det er jo helg, hvorfor ikke reise litt tidliggere når du først reiser? Er ofte de 2 første dagene som er best og så dabber det av en periode fram mot 3 uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har desverre ikke valdet de 2 første dagene :(

kunne selvfølgelig reist til Vormstad eller lengre ned i elva, men det er utrolig mye folk de første døgna.

 

Laksen har allerede passert Bjørset, så det er mulighet over hele elva til fisk på åpningen. Har selv fisket Vormstad første døgnet, og synes ikke det var så ille som folk vil ha det til. Stå over de første par timene og møt opp i elva i 4-tida, da er de fleste gått hjem etter litt for mye cocnaq drikking og sover lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Vormstad flere ganger på åpninga, men det er noen år siden nå så det har muligens blitt bedre der.

Liker best å fiske på nedsiden av Bjørset dammen på åpninga. Har nok mest med trua å gjøre. Er det noen som vet hvor man kan finne ut antall passerte fisk i teller,n på Bjørset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Vormstad flere ganger på åpninga, men det er noen år siden nå så det har muligens blitt bedre der.

Liker best å fiske på nedsiden av Bjørset dammen på åpninga. Har nok mest med trua å gjøre. Er det noen som vet hvor man kan finne ut antall passerte fisk i teller,n på Bjørset?

 

Er ikke noen oversikt over dette på internett, utenom de tall som blir lagt ut av orklaguide.com og orklaguiden.no fra tid til annen. Men om du ringer til en av de så er jeg sikker på at de har litt informasjon om oppgangen så langt.

 

De beste sjansene har du nok helt klart nedenfor dammen, men mulighetene er der over hele elva, ihvertfall større enn å sitte hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...