Gå til innhold

Artsliste på flue


Martin

Anbefalte innlegg

Er alltid gøy med en ny art, og hadde vært morsomt å høre hva dere har fått på flue. selv har jeg fått

 

1. sjøørret

2. torsk

3. makrell

4. sei

5. lyr

6. hornjell

7. skrubbe

8. rødspette

9. fjesing

10. sild

11. berggylte

 

noen som har noe å bidra med på artslisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hva jeg har fått på flue, det er endel, men det mest spesielle er hest.

Huket en i bakslengen som hadde listet seg bak meg i en havnehage ned mot elva.  Flua festet i manen, hesten ble redd, og jeg hadde tidenes utras.  Flua løsnet da jeg holdt igjen snøret, og hesten var like hel.  Skulle selvfølgelig kjørt den litt sliten, men jeg var vel like stressa som hesten. Jeg har også fått ål og småkrabber - dvs. jeg huka flyta på en åleruse, og dro hele saken på land.  Jeg har også fått en liten båt med Mariner 4 hk - dvs. jeg huket fiskeredskapen disse dorget med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Torsk

Sjøørret

Ørret

Abbor

Røye

Gjedde

Harr

Sik

Ørekyte

Asp

Brasme

Vederbuk

 

 

Andre ting jeg har kroka ufrivillig:

Padde

Plastpose

Sene med sluk

Fattern

Kongle

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt en lange på kiloen på 15m dyp hjemme, på sluk, men tror ikke den driter i ei flue, hvis den får sjansen

 

OK - gir meg - du er innenfor.  Her er sitat fra leksikon:

 

Langen forekommer på 100 - 1000 meters dyp, men er vanligst på 300 - 400 meter. Unge individer kan imidlertid treffes helt opp mot 15 meters dyp. Langen foretrekker hardbunn eller sandunn med en del steiner.

 

15 meter er uansett dypt for fluefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Jon Hafstad

har tatt en lange på kiloen på 15m dyp hjemme, på sluk, men tror ikke den driter i ei flue, hvis den får sjansen

 

OK - gir meg - du er innenfor.  Her er sitat fra leksikon:

 

Langen forekommer på 100 - 1000 meters dyp, men er vanligst på 300 - 400 meter. Unge individer kan imidlertid treffes helt opp mot 15 meters dyp. Langen foretrekker hardbunn eller sandunn med en del steiner.

 

15 meter er uansett dypt for fluefiske.

 

Vet mange i utlandet fisker dypere en det med flue, det finnes jo ganske mange synkegrader en kan velge mellom. Har selv kjøpt meg et i synk 8, he he skal prøve det litt utpå høsten og se om jeg ikke kan lure noe morsomt....

 

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...