Gå til innhold

Andre arter i ferskvann


Gjest Ørreten

Anbefalte innlegg

  • Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg vet hva den tok ;D ;D

Takk for en flott fisketur M, det ga mersmak. Lenge siden jeg har hatt det så morsomt på fisketur. Nye utfordringer nye gleder 8).

Ble ny pers på vederbuk for meg åsså.Slo den gamle med 300 hundre gram, seff på tørt ;D ;D. 2,2 kg. Takk til min bedre halvdel Roy for tips, thx :D

 

post-982-13949856200192_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være litt tilbakeholden med info når det gjelder fiske etter Vederbuk, da det er ganske nytt for meg åsså. Og litt får å skåne de som har gitt meg og venner tips om plasser , da vi alle veit at det å få sine favorittplasser nedløpt av andre fiskere ikke alltid er like kuult, ikke det at jeg ser på det som trussel at alle kommer til å løpe ned å fiske etter en "møkkafisk" som dette, men allikavel. :). Vederbuken har vært et artig innslag i mine mange år som gjørmefisker, så helt nytt er det ikke for meg, men det å gå etter denne fisken bevist gjør det hele mere spennende. I mitt korte møte etter denne arten med tørrflue så har jeg lært at dette er en fisk som kan være utrolig sky og en finspiser av rang, selv om den er en alteter. Fisk som aviser fluer jeg presenter i så visuelt fiske som dette vekker i hvertfall jaktinnstinkter hos meg.

Ps de blir store, de er ikke superfightere, men fisk i tokilosklassen som bryter vannfilmen får å sluke i seg en tørrflue er bare sinnsykt rått. De finnes i hele Øyernvasdraget+ glomma(hvor høyt vet jeg ikke). Trur åsså den finnes i numedalslågen. De vaker velvillig på store døgnfluer og vårfluer, så det er bare snakk om prioriteringer ;)

Faktisk utrolig deilig å være på fisketur i bare olabukse og et knippe fluer etter jobb uten alt krimskramset som vi vanligvis drasser med oss ;D ;D

Et uhøytidlig fiske som kan være veldig givende. Anbefalles ;D ;D ;D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hehe morro Robban. Til dere andre kan jeg bekrefte at dette er et spennede og ikke minst vanskelig fiske. Det er utrolig hvor sky og vanskelig denne vederbuken kan bli.  ;D

 

Gratulerer også til Marius. Velkommen inn i gjørmefiskets mysterier.  ;)

 

Her en av mine:

 

 

 

Buk13_resize.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Se der ja, blei ikke verst det :)

Ikke rart når du har en så erfaren kameramann da...  ;D Legg spesielt merke til hikkinga mi i starten  ;D

 

Gleder meg til neste tur, bare den hel***** vinden gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Tilfelle faren hans leser denne tråden , DET VAR IKKE NOE ALKO PÅ DENNEE TUREN, hikkingen var naturlig.

Det er helt sant fattern til ørreten

 

Døøø.. jeg er da gammal nok allikavæl jeg  ;D

Men det er sant, no alcohols!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Regner med at jeg ikke er alene om å prøve noe nytt, eller andre arter på flue så jeg prøver meg med å få moderator til "kanskje" å få døpt om denne tråden til andre arter i ferskvann. Ikke meningen å kuppe Ørreten sin flotte tråd her, noe som jeg sannsynligvis allerede har gjort for å vise at det er mange , mange muligheter der ute. Jeg trur Ørreten synes det er greit :) Egoisme , stolthet, pr-kåt, eller andre grunner, hvem vet, jeg synes ihvertfall det er morro å fiske etter andre ting enn ørret og ikke minst prøve å fortelle andre der ute at det morro å fiske etter det som er i nærheten.

 

Gjeddefiske sugde bigtime i år, dessverre. Dvs de virkelig store uteble, men merkelig som det enn høres ut så teller de samme tingene her som i alt annet fiske, kameratskap , lang vinter med forberedelser, for mye vann, for lite vann , for kaldt vann, dårlig vær og bra vær, den koselige praten blant en liten "klikk" som det har blitt nå de senere år. Føler meg bare enda bedre motivert til neste år :D

 

Det ble allikavel andre arter i år som skulle sørge for at jeg nok engang skal stå ovenfor neste års prioriteringer, smakssak for noen , men mye av dette fisket skviser jeg fint inn blant ørretfisket, ofte fordi det er så nære. Det koster så lite å prøve og skuffelsen blir derfor liten i forhold til gleden med å virkelig treffe.

Vet at dette fisket berører flest av oss på østlandet, vi som reiser nordover for å oppleve godt fiske. Kan bare snakke for meg selv men dette kan være skikkelig morro. ;D

 

Nok noen skrytebilder fra Robban, håper du tar det som inspirasjon, dette er ikke nødvendigvis så vanskelig , men det er jævli morro. ;D ;D

 

post-982-13949858361468_thumb.jpg

post-982-13949858362243_thumb.jpg

post-982-13949858362863_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...