Gå til innhold

Andre arter i ferskvann


Gjest Ørreten

Anbefalte innlegg

Blei litt lei av å forske i forumet ;D. har jo klart det før, vi tok det enkelt denne gangen uten undertekst, var forøvrig ny pers på asp på meg i år 3,8. og kanskje ny pers på abbor, vet ikke, fått noen store abbor før åsså ,men da var det jo som sagt bifangst ved ørretfiske med streamer og kun "skuffelse" hehe. den største abboren var 42 cm og en kilo på en bogagripp, men etter mange gamle lesninger fra sluk og markfisker så veier jo enelte eksempler på 42 hele 1,7 kg. He He ikk så nøye., men det var morro.( snille vekter)  Den minste (ca 800) ble tatt etter et gulp i fjorden, et kast , en stor plog og kroking, kan man be om mere¨, priceless.

Vært en del fisk som har brutt overflata på årets høstturer som jeg faktisk ikke har noen aning om hva er, bortsett fra at de er STORE, helt sykt, og selfølgelig akkurat når man har bestemt seg for å gi seg, høres det kjent ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

He-he du fisker tydeligvis på alt som har tilholdsted i vann/saltvann Robban :D Digger det ;D ;D ;D Flotte bilder med flott fisk ;)

Tror jeg må lage noen lakseimitasjonsfluer og stikke opp til Igor å prøve om vi kan få Nise på flue..., Det hadde vært noe det  ;D ;D ;D C&R selvfølgelig (for den er vel fredet eller?)

Har faktis observert en og annen Spekkhogger vandre inn i Trondheimsfjorden også..., Hmmmmm (Tenker jeg litt som deg nå Robban ;D ;D ;D ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei Dag

En arbeidskollega av (halvbroren) min tok en nise på flue, fikk bildene og det var ikke kødd, legger ikke ut de her for å spare han, vi alle vet jo hva som skjer da, trur det var et uhell.  men han sa det var helt jævlig rått, bortset fra da dyret stirra han i øya når han drepte den. Ikke noen debatt om nise nå please, vedkommende syntes ikke dette var stas fra et moralsk synspunkt.

Uansett, Dag jeg synes jeg lærer så mye av andre arter som jeg kan føre videre til alt mitt fiske + tidligere nevt det koster så lite både av tid og penger, det er i nærheten, 20 min kjøretur kan ikke sammenlignes med 3-4 timer kjøre og skuffelse, jeg innrømmer det, sånn har det blitt for meg. Kan jo ikke alltid være der når alt stemmer, det være seg laks eller ørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Robban :) Finnes så mye mer en bare ørret og laks som du nevner, og jeg har fått øya mere og mere opp for dette :) Visste ærlig talt ikke at det var tatt (den vi ikke snakker om) på flue :o Både tøft og trist på samme tid, var egentlig bare fleip fra min side ;) Men det skjønte du nok ;D ;D ;D Hadde forresten vært artig å sett flueboksene dine, med innhold selvfølgelig, til ditt fiske :D For det må vel være litt variasjon der? ;)

 

Ps. til trådstarter, ikke meninga å ødelegge tråden med alternative arter i sjøen ;) Sorry ble bare sånn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives når vi snakker om alt, tråd eller ikke, trur jeg snakker for Ørreten åsså. Kjenner han godt og trur ikke du bør bekymre deg for overtramp her Syrstad, basta. Flueboksgjennomsyn kan vi jo ordne. Men da må de komme i kompaktkameramakro, fordi jeg ikke har det rette utsyret til å legge dem frem med eos'n. Skal prøve å legge ut bilder i den sjø-ørret,abbor alle slags streamer tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ps. til trådstarter, ikke meninga å ødelegge tråden med alternative arter i sjøen ;) Sorry ble bare sånn

 

Ikke noe å tenke på det syrstad, er ikke så vanskelig som andre her :)

 

Til robban:

Fluene dine fortjener absolutt en plass her inne, vet ikke om  noen som binder bedre streamere enn det du gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Ørreten

Hmm, har en fornemmelse for at det blir lagt ut noe spennende her i kveld fra mr. Rob  :)

Mer sier jeg ikke enda, annet enn at det blir morsomt, og at en hemmelighet vil komme fram  ;);D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Dæven din kødd. Skape sånn hysteri da man ;D

 

Neida, kommer noen snutter fra litt vederbukfiske senere ikveld, Noen må jo bidra med noe,om ikke ørret, ihvertfall stor fisk på tørt. Beauty is in the eye of the beholder, flott metallica låt, og ditto livsmotto for de som ikke bor i ørretmekka(meg selv)  ;D.  Dette burde virkelig være noe for de som bor langs glommas nedre deler.

Fiske sto i fokus her så video er så som så, kun klipp. :)

Tru meg, det er kuult og det kan være vanskelig, virkelig vanskelig. Ennå ikke opplevd en ørret som aviser flua 3 nanomillimeter fra flua pga lukt, noe som er tilfelle hos disse gutta.

Dette er ikke noe nytt, men kanskje for noen på denne siden, og hva er bedre en det. Slo forrøvrig min gamle vederbukrekord på denne turen, 1,7 kg. Den ble forøvrig tatt under en teppeklekking av døgnflue i ørretdelen av elva for mange , mange år siden på en 16 krok parachute. Denne var kulere, helt klart mye mye kulere.

Uansett dere som er hardcoreørretfans, prøv sjøl, døm senere, ha litt til overs for oss desperate her nede ;D ;D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge Robban, koser meg med fete bilder også jeg ;)

Inspirerende dette gitt! Tror Toyotaen inkl "me" må besøke deg og andre arter i 2009.

 

Spørs om du synes det etter at du har sett sønnen min, alle bilder av meg har blitt redigert profffsjo,,,,whatever får å skane forbipasserende. ;D ;D ;D

post-982-13949859022407_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Success! We're converting the video now!

 

Wow nå skjer det noe snart :)

Igor og Toggi dere er flotte og jeg er full. ;D

Neida bare kødda, men dere er to inspirasjonsfigurer av få på denne siden,  min mening, ikke noe annet. ;D Rein og kjær fiskeglede oser fra dere, og Lillevann vi digger gul boks med firkløver ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...