Gå til innhold

Gunnar Teigsmark


Anbefalte innlegg

Har forstått det slik at Gunnar Teigsmark har ligget litt lavt i terrenget på stangbyggerfronten en periode.

Derfor er det utrolig hyggelig å se at det dukker opp nye kreasjoner!

 

Gratulerer med fin stang :)

Perfectionist'en mangler i min egen samling. Nå ble jeg litt inspirert, men må nok forsøke å vente til høsten med det prosjektet. Nå skal det FISKES ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig at Gunnar igjen har funnet fram høvelen og satser på stangbyggingen.

Jeg har såvidt kastet med stangen og sammen med et DT 4 vil jeg karakterisere den som en nydelig tørrfluestang som sikkert også vil takle fortyngede nymfer.

Jeg tror jeg har sendt deg taperingen på denne PHY Perfectionist stangen, Vidar, hvis ikke kan jeg gjøre det hvis ønskelig. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, taperingen har jeg. For sikkerhets skyld i flere varianter.

Det morsomme med slike kjente taperinger er at de ofte varierer ganske mye.

Det skyldes nok delvis at produsenten har justert litt på taperingen i årenes løp, og at måling av gamle stenger varierer en god del.

Det er derfor ikke alltid like lett å vita hva man skal satse på når man skal i gang med en ny stang.

Jeg har f eks laget flere varianter av Para #15. Sitter igjen med to forskjellige som jeg selv synes om. Den ene litt kraftigere enn den andre, men begge fullgode Para #15.

For meg er det litt av sjarmen. Man vet ikke alltid hvor man ender når splittingen av bambusstokken starter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 år senere...
×
×
  • Opprett ny...