Gå til innhold

Reklame her på forumet.


Anbefalte innlegg

har ett spørsmål rundt dette med reklame her på forumet.

det har vært mye skriving rundt hva som er rklame, og hva som er erfaringer/anbefalinger etc etc.

 

nå som administratorene begynner å pirke på avatarer ol, så håper jeg at det vil bli holdt en konsekvent hard hånd når det gjelder all egen reklame, når det først skal slåes ned på.

 

det er mange eksempel her på forumet hvor administratorer har slått ned på noen enkeltpersoner, men andre personer har fått nesten fritt utfolde seg.

 

dette kan være lange tråder om filmer som vil bli spillt inn, hvor premieren blir holdt og til slutt hvor den selges, hvordan fluer blir bundet med egne produkter, hvor disse produktene kan kjøpes etc. etc.

 

det er sikkert mye bannerplass her på forumet soom kan kjøpes, om reklame er ønskelig.

dette være fiskturer som blir arrangert, eller ett nytt bindemateriale.

 

kan vel også sette ett spørsmålstegn til diverse salgsannonsen hvor det er åpenbart at det burde vært gjort på en ordentlig måte.

 

Jeg skal gi kred til gutta i NO for deres profesjonalitet når det gjelder fraværet av anbefalinger av egne produkter, og håper administratorer nå slår ned på dette konsekvent.

 

amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig.

 

Klare skillelinjer mellom reklame og forumdiskusjoner er ønskelig.

Jeg vil oppfordre alle med en eller annen form for økonomisk interesse i det vi diskuterer her om å kjøpe skikkelig reklameplass hvis dere skal drive reklame. Skal de uttale seg om egne produkter, tjenester el.l. i en forumdiskusjon bør de gjerne skrive klart og tydelig at de har en økonomisk interesse i produktet / tjenesten.

 

Neste importør, butikk, guideselskap eller grunneier som driver snikreklame blir i hvertfall effektivt boikottet av meg!

 

Men til de firma som kjøpre banner-reklame - jeg ser reklamen deres og jeg påvirkes av den!

Takk til dere som bidrar på økonomisk måte til en side jeg er innom hver dag!

 

Ærlighet varer lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mye av det du sier André, men det jeg også savner er konsekvens i regelverket.

 

Tråden om reklame i avatarer ble laget etter jeg stilte spørmålstegn til moderator om hvorfor min avatar ble fjernet. Den var vår egenproduserte logo for vår egenproduserte hjemmeside om Tisleia. (se vedlagte bilde)

 

Nettsiden er kun laget i hensikt å spre det gode budskap om ei elv vi er glade i. Den er laget helt privat og har ingen kommersielle baktanker. Vi bruker kun av egen tid og lommebok. Ønsket vårt er å ha en side som forteller litt om turer i Tisleia, vise litt bilder, komme med rapporter og vise en og annen videosnutt, da dette har vært fraværende tidligere. Vi har også fått veldig god respons på dette, både via e-post, PM og i andre kanaler. 4000 treff på siden på en liten uke forteller vel at folk er interessert. Siden er som jeg skrev i en tråd i Generelt-forumet til glede for oss selv og forhåpentligvis andre som er glade i fluefiske og Tisleia.

 

Jeg ser ikke på min opprinnelige avatar som reklame, ei heller ser jeg på tråden vi har startet som reklame. Jeg ser på den som en anbefalning til siden vår. Ja, vi får flere klikk, men vi har også linker på siden vår til fluefiskesiden.no sitt forum, og kan vise til statistikk som forteller at de som har besøkt oss fra fluefiskesiden.no gjerne returnerer hit. Jeg ser egentlig på våre "stunt" i forumene her som en vinn-vinn for begges nettsider. Det er tydeligvis noen moderatorer uenige i, og det har falt dem tungt for brystet.

 

Hva sier du, André? Var det vi gjorde over kanten og utenfor regelverket?

 

Om regelverket hadde vært der i forkant, så hadde jeg hatt lite problemer med det. Men, når regler blir laget underveis og etter moderators forgodtbefinnende fordi han blir støtt av min avatar, så finner jeg det i beste fall merkelig.

 

Som jeg har sagt til moderator, det står ingenting i regelverket når man melder seg inn om disse tingene. (Det blir sikkert endret raskt). Skal man lage regler underveis, burde det og skal det være en såkalt "disclaimer" i regelverket. Det finnes heller ikke. (Det blir sikkert endret raskt).

 

Med vennlig hilsen

 

Lasse André Vangstein

www.tisleia.net

 

Uansett, nå har jeg ny avatar, og håper ikke den gemene hop ble så støtt av min tidligere avatar som moderator tydeligvis ble.

 

 

post-2529-13949856276135_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame er ikke ønskelig på dette forumet annet enn for våre "annonsører" som støtter siden økonomisk, det koster penger å drive sidene, og ved hjelp av annonsørene så har dere brukere et GRATIS forum her på fluefiskesiden.

 

Jeg har lenge ønsket å kunne slå hardere ned på reklame i alle slags former på disse sidene, men det er vanskelig å sette grensene for hva som er reklame. Desverre så kan det til tider gå litt hardere ut over enkelt brukere, og som du er inne på Andrè så kan andre desverre få boltre seg litt mer fritt, vi har rett og slett ikke kapasitet eller tid nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med skjult reklame og logoer i avatarene tror jeg blir svært vanskelig å håndheve desverre.

Da må dere nesten vite i hvilken grad enkelte brukere er tilknyttet fluefiskebransjen.

 

Noe sier meg at hvis jeg f.eks bruker G.loomis, Guideline eller Rio i avataren min kommer dere ikke til å slå ned på dette, da det er relativt lave odds for at jeg jobber i fluefiskebransjen.

 

Ett annet eksempel kan være at en bruker vil videreformidle en positiv butikkerfaring på forumet. Dette kan også defineres som reklame hvis man ikke kjenner bakgrunnen til den aktuelle brukeren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge ønsket å kunne slå hardere ned på reklame i alle slags former på disse sidene, men det er vanskelig å sette grensene for hva som er reklame. Desverre så kan det til tider gå litt hardere ut over enkelt brukere, og som du er inne på Andrè så kan andre desverre få boltre seg litt mer fritt, vi har rett og slett ikke kapasitet eller tid nok.

 

Klare rettningslinjer slik at brukerne selv skjønner hvor grensene går er en stor fordel ...for både dere og brukerne.Ellers får vi fort denne forskjellsbehandlingen som det snakkes om her....eller tar jeg feil?

 

Dessuten ...hvor er regelverket her da.....fant det ikke....eller er jeg så blind :-\

 

Dette med skjult reklame og logoer i avatarene tror jeg blir svært vanskelig å håndheve desverre.

Da må dere nesten vite i hvilken grad enkelte brukere er tilknyttet fluefiskebransjen.

 

Noe sier meg at hvis jeg f.eks bruker G.loomis, Guideline eller Rio i avataren min kommer dere ikke til å slå ned på dette, da det er relativt lave odds for at jeg jobber i fluefiskebransjen.

 

Ett annet eksempel kan være at en bruker vil videreformidle en positiv butikkerfaring på forumet. Dette kan også defineres som reklame hvis man ikke kjenner bakgrunnen til den aktuelle brukeren.

 

 

At man ikke kan kontrollere dette 100% er vel i seg selv ikke noen grunn til ikke å ha regler.Handler vel bare om å gjøre enklest og best mulig for flertallet ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klare rettningslinjer slik at brukerne selv skjønner hvor grensene går er en stor fordel ...for både dere og brukerne.Ellers får vi fort denne forskjellsbehandlingen som det snakkes om her....eller tar jeg feil?

 

Dessuten ...hvor er regelverket her da.....fant det ikke....eller er jeg så blind :-\

 

 

Reglene ligger øverst i dette forumet, og ble laget ikke så lenge etter jeg lurte på hvorfor min avatar ble fjernet. Den ble forøvrig fjernet uten advarsel først, til tross for at man kan lese følgende i de nye reglene:

"Sender en PM til personen med en advarsel om å fjerne avatar først så vedkommende vil ha mulighet for å fjerne/forandre den selv"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klare rettningslinjer slik at brukerne selv skjønner hvor grensene går er en stor fordel ...for både dere og brukerne.Ellers får vi fort denne forskjellsbehandlingen som det snakkes om her....eller tar jeg feil?

 

Dessuten ...hvor er regelverket her da.....fant det ikke....eller er jeg så blind :-\

 

 

Reglene ligger øverst i dette forumet, og ble laget ikke så lenge etter jeg lurte på hvorfor min avatar ble fjernet. Den ble forøvrig fjernet uten advarsel først, til tross for at man kan lese følgende i de nye reglene:

"Sender en PM til personen med en advarsel om å fjerne avatar først så vedkommende vil ha mulighet for å fjerne/forandre den selv"

 

Det gjelder kun avatar og personlige bilder, ikke de komplette retningslinjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder kun avatar og personlige bilder, ikke de komplette retningslinjene.

 

Ja, det gjør tydeligvis det, men de rettningslinjene ble laget etter en moderator fjernet min avatar og etter jeg stilte spørsmålstegn til fjerningen uten at jeg hadde blitt advart først.

 

Så vidt jeg har sett her inne, i forhold til regler ved registrering og andre steder, har jeg ikke sett de reglene før de ble laget i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Ikke lett dette her. Jeg er f.eks. ansatt i et leverandørfirma og driver i tillegg et mindre leverandørfirma. Og enkelte ganger representerer jeg konkurransemiljøet eller landslaget som også som regel har sponsorer. Jeg har i tillegg til alt dette også jobbet for en sportsbutikk som selger fluefiskeutstyr. Ettersom denne er nært knyttet til meg som person fordi den er min lokale butikk og også har ansatte som er mine kamerater så er dette også relevant for diskusjonen. Flere andre nære venner er attpåtil ansatt i butikker/firmaer som også omfattes av tråden.

 

Hva i huleste gjør jeg da? Holder fullstendig kjeft og stikker med halen mellom bena med påstemplet "uønsket" i panna? Det jeg har forsøkt hele tiden er å gjøre akkurat det jeg gjør nå: Diskutere med null preferanser til spesifikke firma. Altså ikke nevne navn, men mange vet allerede hvilken situasjon jeg er i. Dersom jeg skulle kunne si noe som helst som omhandler produkter i firma som jeg er knyttet opp mot så måtte jeg i tilfelle være med på å betale gildet gjennom annonser. Ingen problem hvis det hadde vært butikk det var snakk om. Men leverandører har ikke lov å annonsere! Altså er jeg like langt.

 

Jeg tror jeg kunne bidratt med ganske mye på denne siden (sikkert bare innbilsk), men må veie hvert eneste ord på gullvekt. Og da er det ganske enkelt lettere å styre unna hele greia. Jeg syns selv det er synd ettersom jeg liker gode diskusjoner og å kanskje kunne bidra med mine små og begrensede kunnskaper.

 

Ikke kan jeg ta bilde av en fisk heller. Ikke med meg på bildet i hvertfall. På meg henger det jo bare produkter når jeg fisker, mens på andre blir det kalt fiskeutstyr. Men bilde av meg forstår jeg godt at dere vil være foruten av mer naturlige årsaker, hehe.

 

Dette kan ikke være lett å styre for Rune, Robin eller hvem det måtte være. Hva er egentlig reklame, og hva er ikke? Vil det ha noe å si hvor godt den som skriver i forumet er kjent av andre? Hva hvis Trond Syrstad skrev her. Ville han blitt behandlet og vurdert med samme øyne som f.eks. Dølagutten som jobber i en liten fluebutikk i Dølingdalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Hvis mennesker som Erik Eikre forsvinner fra dette forumet sammen med mange andre så fagkyndige  folk, er jeg redd dette forumet ikke er noe for meg lenger heller.  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier du, André? Var det vi gjorde over kanten og utenfor regelverket?

 

Lasse,

det som forundrer meg her på forumeet er som tidligere nevnt. noen enkelte får lov til å skrive/anbefale/selge produkter her på forumet, uten noen form for konsekvens, mens "alle vanlige" får refs så fort det er snakk om reklame/markedsføring.

 

når det er snakk om din/deres avatar så har jeg vel egentlig ikke noen mening om dette, annet at det er stikk i strid med den vanlige normen her på siden.

har skummet igjennom hele siten deres, og ser vel ingen grunn til at dette skulle være noe problem.

om deres site er truende, så må vel også alle linker til diverse godt besøkte blogger fjernes også?

 

håper dette var svar godt nok.

 

Jeg tror jeg kunne bidratt med ganske mye på denne siden (sikkert bare innbilsk), men må veie hvert eneste ord på gullvekt. Og da er det ganske enkelt lettere å styre unna hele greia. Jeg syns selv det er synd ettersom jeg liker gode diskusjoner og å kanskje kunne bidra med mine små og begrensede kunnskaper.

 

Om alle de som var tilknyttet en eller annen form for butikk, leverandør etc skulle styre unna gode duskusjoner her på forumet ville det sakte svunnet hen.

Om du skriver om ett produkt som sporten selger, og som flere av gutta i konkurransemiljøet bruker, ville dette i mine øyne fremstått som en anbefaling fluefisker til fluefisker.

 

Om du gang på gang anbefaler fluer, dubbing etc etc fra din egen site, så ville dette fremstått som reklame.

tror, og håper de fleste ser forskjellen her.

 

Når det gjelder regelverket her på forumet, så er det vel naturlig at reglene utvkler seg i takt med forumet. forumet vokser, problemer/utfordringer øker og regler/grenser må settes.

 

synes med noen unntak at moderatorene her gjør en flott jobb.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Jeg kom plutselig på at jeg hadde en hjemmeside  ;D

Beklager at jeg ikke bruker så mye tid foran skjermen om dagen...

 

Når man registrerer seg som bruker aksepterer man forumets retningslinjer.

Jeg har kopiert og limt de inn i denne tråden:

 

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=8685.0

 

Jeg synes det bør være et greit opplegg.

 

Tilbakemeld?

Er dette godt nok for alle?

 

Jeg kan legge dette innlegget inn i "infoboksen" til alle brukere slik at man har lett tilgang til den.

Sjekk selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man registrerer seg som bruker aksepterer man forumets retningslinjer.

Jeg har kopiert og limt de inn i denne tråden:

 

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=8685.0

 

Jeg synes det bør være et greit opplegg.

 

Tilbakemeld?

Er dette godt nok for alle?

 

Jeg kan legge dette innlegget inn i "infoboksen" til alle brukere slik at man har lett tilgang til den.

Sjekk selv.

 

 

Dette er et greit opplegg, som også strider helt i mot grunnen til at min avatar ble fjernet.

 

Jeg siterer fra retningslinjene:

"Forumet skal ikke brukes til reklame. Hvis du jobber i fluefiskebransjen eller har interesser i et firma i bransjen, skal du registrere deg under fullt navn og informere om hvilket firma du er tilknyttet.

Det skal heller ikke linkes til kommersielle sider i signatur eller avatar."

 

Det er jo ganske svart på hvitt. Tisleia.NET er ingen kommersiell side, noe jeg også har prøvd å fortelle en moderator her inne flere ganger i løpet av dagen. Allikevel blir min avatar slettet. Jeg fikk forøvrig ingen advarsel i forkant heller, og har ei heller fått noen svar på hvorfor den ble slettet uten advarsel. Dette til tross for at det står i de nye reglene av dagen (etter slettingen) at det skal advares om slike ting først.

Samtidig var det helt greit at jeg har www.tisleia.net i signaturen min....

 

Er det rart en stakkar blir forvirra?  8)

 

Har du en tilbakemelding på dette, Rune?

 

PS: Grunnen til at vi ønsket vår egenproduserte logo som avatar, er rett og slett bare fordi vi er ganske fornøyde med siden vi har laget. Den er forøvrig ingen konkurrent eller trussel ovenfor fluefiskesiden.no som vi mener er en av de beste portalene i Norge for fluefiskere og debatt rundt dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lasse AV,

 

Tisleia.net er da harmløse saker. Ser ingen grunn til at du ikke skal bruke den som avatar.

Når det gjelder folk som driver tjenester for fiskere, være seg guidling, turer, kurs, etc. Så ser jeg ingen grunn til at de ikke skal få drive litt reklame for sitt her inne. Det er mer enn tøft nok som det er å lykkes med en slik virksomhet. Jeg synes at vi skal unne de som tilbyr dette såpass. Forutsatt at det gjøre på en fin måte.

Unntaket er når de selger utstyr paralellt. Da blir det butikkvirksomhet og alt maset med merker og leverandører kommer nært. Det samme gjør den evige diskusjonen om leverandører, reklame, .....

 

Leverandør, sponset, merker, tilknytning. Dette har vi da snakket om ørten ganger før.

Og jeg blir sånn passe piss lei "sutringa" hver gang. Det er ikke vanskeligere enn at vi unngår å blande oss i subjektive diskusjoner om utstyr og i tillegg ikke lager anbefalinger om det vi selv selger.

 

Om det er bilder av meg, Erik, Andrè eller noen andre med utstyr/merker så må det nødvendigvis ikke oppfattes som reklame. Noe må man da ha på skrotten, motsatt blir i hvertfall sensurert bort. Hvis man vil lage reklame bilder så er det selvfølgelig ikke noe problem. Men vi vet godt hvordan vi skal unngå det budskapet. Og uansett så må vi vel ikke vurdere hvert enkelt tilfelle bare for å ha gjort det. Eller mao. for å få en diskusjon.

 

Jeg kan ikke skjønne at vi skal måtte veie ordene så veldig nøye. I hvertfall ikke på gullvekt... holder sikkert med en helt vanlig "little samson 3,5kg"  ;D Jeg innrømmer også gjerne at det er tøfft å holde abstinensene i sjakk når utstyr diskuteres. Spesielt når det kommer uttalelser om utstyr som ikke henger på greip. Det lyser inkompetanse laang vei og at man er mest "datafisker". Dette er ikke noe sukk fra min side, skulle jeg si noe hva jeg mener om slikt så måtte det bli:

Ta ting litt med en klype salt og ha i bakhodet at mange er merketrofaste og ikke har prøvd stort annet.

 

Få noen fiskebilder a Erik! Ha gjerne Streamstix cap på hodet. Vi må da vel ikke gå med Massey eller Felleskjøpet for å kunne glise bredt med ei purke i armkroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Reglene er greie nok de, men det gjenstår et lite dilemma. Mulig det bare er meg som har litt tungt for å forstå...

 

"Forumet skal ikke brukes til reklame. Hvis du jobber i fluefiskebransjen eller har interesser i et firma i bransjen, skal du registrere deg under fullt navn og informere om hvilket firma du er tilknyttet. Det skal heller ikke linkes til kommersielle sider i signatur eller avatar"

 

Hvis jeg skriver navnene på firmaet (firmaene) et eller annet sted i profilen min så er det vel reklame hver gang jeg skriver et innlegg? Da blir altså dilemmaet som følger: Hvis jeg informerer om mine tilknytninger til bransjen så bedriver jeg snikreklame. Og hvis jeg ikke informerer så er jeg uærlig. Dæven døtte, den va'kke lett! Eller?

 

Hva med en som vil vise for all verden at den eller den snellen er den beste ved å avbilde den i avateren? Kan jo faktisk hende dette er etter avtale med en butikk eller leverandør... Vel, min avatar er ikke etter avtale med en butikk som selger cymbaler hvis noen skulle tro det.  ;D

 

Går nok bra dette Rune. God norsk folkeskikk og en viss edruelighet fikser det meste. Ett og annet overtramp blir nok tatt tak i av moderatorer uten at noen av oss behøver å skrike av den grunn. At det noen ganger tar litt tid før det skjer noe er jo ganske enkelt lett å forstå. Denne siden drives nemlig av fiskere!!! Og de er som kjent sjelden å se med pc i hånda mens de vader.

 

Bilder av meg med fisk er forresten ikke så lett å oppdrive. Sjelden jeg får noe særlig å skryte av. Og når jeg får så glipper dem av kroken omtrent samtidig med håvinga. Mister nesten alltid fisk rett ut av håven serru.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene er greie nok de, men det gjenstår et lite dilemma. Mulig det bare er meg som har litt tungt for å forstå...

 

"Forumet skal ikke brukes til reklame. Hvis du jobber i fluefiskebransjen eller har interesser i et firma i bransjen, skal du registrere deg under fullt navn og informere om hvilket firma du er tilknyttet. Det skal heller ikke linkes til kommersielle sider i signatur eller avatar"

 

Hvis jeg skriver navnene på firmaet (firmaene) et eller annet sted i profilen min så er det vel reklame hver gang jeg skriver et innlegg? Da blir altså dilemmaet som følger: Hvis jeg informerer om mine tilknytninger til bransjen så bedriver jeg snikreklame. Og hvis jeg ikke informerer så er jeg uærlig. Dæven døtte, den va'kke lett! Eller?

 

Hva med en som vil vise for all verden at den eller den snellen er den beste ved å avbilde den i avateren? Kan jo faktisk hende dette er etter avtale med en butikk eller leverandør... Vel, min avatar er ikke etter avtale med en butikk som selger cymbaler hvis noen skulle tro det.  ;D

 

Skriv tilkytning som tekst, ikke link/hyperkobling i signatur.

Holder med firma navn, trenger ikke å ha med domene. Lag det diskret.

Ser poenget og ja, er ikke så lett. Samtidig er det greit at de som kommer til ser hvem man er.

Håper det hørtes greit ut. Nå skal jeg gjøre dette i min signatur/avatar (personlig tekst feltet).

Så det greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lasse AV,

 

Tisleia.net er da harmløse saker. Ser ingen grunn til at du ikke skal bruke den som avatar.

Når det gjelder folk som driver tjenester for fiskere, være seg guidling, turer, kurs, etc. Så ser jeg ingen grunn til at de ikke skal få drive litt reklame for sitt her inne. Det er mer enn tøft nok som det er å lykkes med en slik virksomhet. Jeg synes at vi skal unne de som tilbyr dette såpass. Forutsatt at det gjøre på en fin måte.

Unntaket er når de selger utstyr paralellt. Da blir det butikkvirksomhet og alt maset med merker og leverandører kommer nært. Det samme gjør den evige diskusjonen om leverandører, reklame, .....

 

Takk Rune.

 

Var det jeg mente også. Vi er så harmløse atte ;)

 

Så da skiftet jeg avatar igjen, så regner jeg med en eventuell advarsel hvis den må fjernes igjen fordi noen andre moderatorer eller brukere eventuelt føler seg støtt av reklamen for min og mine venners ikke-kommersielle nettside  8)

 

Igjen, takk for oppklaring.

 

Mvh

Lasse

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Da er alt som seg hør og bør i skjønneste orden og vi kan ture på med spørsmål og svar om alt det våre koner og kjærester ikke kan fatte at vi bruker tid på.  ;D

 

Ehh... det var sant... det er visst noen damer som fisker også. Så kanskje vi skal svitsje over til en tråd om hvordan vi skal få flere hunkjønn til å delta? Både i aktivt fiske og i forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det jo kommet en del oppklarende svar, så da er vel dette en smal sak i fremtiden ;D ;D

 

Skjønte fort at jeg hadde tråkket opp i ett lite vepsebol, og det var ovehodet ikke meningen.

Jeg synes bare forskjells behandlingen var litt merkelig. Dette ser nå ut som  om det blir endret.

 

blir det duskregn i dag.....? herlige grå skyer dekker himmelen her i Bærum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Da har jeg iallefall gjort de rette korrigeringene på profilen min. Håper at det ikke skal være noen tvil i tilfelle jeg snakker positivt om et av de produktene jeg har inngående kjennskap til og at det ikke faller noen tungt for brystet at jeg anbefaler desse. Det er i tilfelle alldeles ikke meningen :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lasse AV,

 

Tisleia.net er da harmløse saker. Ser ingen grunn til at du ikke skal bruke den som avatar.

Når det gjelder folk som driver tjenester for fiskere, være seg guidling, turer, kurs, etc. Så ser jeg ingen grunn til at de ikke skal få drive litt reklame for sitt her inne. Det er mer enn tøft nok som det er å lykkes med en slik virksomhet. Jeg synes at vi skal unne de som tilbyr dette såpass. Forutsatt at det gjøre på en fin måte.

Unntaket er når de selger utstyr paralellt. Da blir det butikkvirksomhet og alt maset med merker og leverandører kommer nært. Det samme gjør den evige diskusjonen om leverandører, reklame, .....

 

Leverandør, sponset, merker, tilknytning. Dette har vi da snakket om ørten ganger før.

Og jeg blir sånn passe piss lei "sutringa" hver gang. Det er ikke vanskeligere enn at vi unngår å blande oss i subjektive diskusjoner om utstyr og i tillegg ikke lager anbefalinger om det vi selv selger.

 

Om det er bilder av meg, Erik, Andrè eller noen andre med utstyr/merker så må det nødvendigvis ikke oppfattes som reklame. Noe må man da ha på skrotten, motsatt blir i hvertfall sensurert bort. Hvis man vil lage reklame bilder så er det selvfølgelig ikke noe problem. Men vi vet godt hvordan vi skal unngå det budskapet. Og uansett så må vi vel ikke vurdere hvert enkelt tilfelle bare for å ha gjort det. Eller mao. for å få en diskusjon.

 

Jeg kan ikke skjønne at vi skal måtte veie ordene så veldig nøye. I hvertfall ikke på gullvekt... holder sikkert med en helt vanlig "little samson 3,5kg"  ;D Jeg innrømmer også gjerne at det er tøfft å holde abstinensene i sjakk når utstyr diskuteres. Spesielt når det kommer uttalelser om utstyr som ikke henger på greip. Det lyser inkompetanse laang vei og at man er mest "datafisker". Dette er ikke noe sukk fra min side, skulle jeg si noe hva jeg mener om slikt så måtte det bli:

Ta ting litt med en klype salt og ha i bakhodet at mange er merketrofaste og ikke har prøvd stort annet.

 

Få noen fiskebilder a Erik! Ha gjerne Streamstix cap på hodet. Vi må da vel ikke gå med Massey eller Felleskjøpet for å kunne glise bredt med ei purke i armkroken.

 

Kjempebra Rune !

Du burde kikke innom her litt oftere  ;D så slipper vi slike kjedelige episoder.  Synes for eksempel at det var en helt riktig vurdering at Lasse AV fikk ta tilbake sin tisleia.net avatar. Jeg ble litt skremt et øyeblikk mens jeg synes de signalene du nå gir er tydlige og gode nok.

 

Da er det jo alminnelig folkeskikk som gjelder.....for alle parter da. Så kan man jo bare håpe at de fleste skjønner det konseptet.

 

Det er som flere her er inne på et vanskelig område som det ikke er lett og forholde seg til, men romslighet er nok et stikkord, og man skal nok være forsiktige med å overdrive enkeltpersoners innflytelse. Vi er da ikke så blåøyde eller  :-\

 

Mvh

Rolf Jf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Jeg har også endret litt på profil ;).

 

Ellers er jeg enig med at LITT reklame vil det jo bli her inne uansett, men det er jo ikke så jækla vanskelig å holde seg unna...... Det er jo mangen som har tillknitning til bransjen som IKKE lirer ut av seg om slike ting her på forumet.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo mangen som har tillknitning til bransjen som IKKE lirer ut av seg om slike ting her på forumet.... :)

 

 

Nei, det er ikke så lett å vite om en representant for en butikk/ importør/ leverandør sitter og skriver med et "alias" på forumet. Dette er prisen vi må betale for å ha et forum der medlemmene kan være 100% anonyme, men jeg synes ikke det har vært noe stort problem til nå. Det har vært svært lite snikreklame her på forumet, som jeg har funnet ihvertfall. De som har vært, har vi gjennomskuet rimelig fort - og slettet... ;)

 

Jeg har selv en (liten) tilknytning til bransjen i.o.m at jeg er sponset av Nordic Outdoor (Powerteam), så jeg holder meg unna nesten alle produkt-diskusjoner for ikke å tråkke noen på tærne. Kan love at det kribler litt i fingrene noen ganger, men jeg klarer å holde meg unna tråder om anbefalninger av stenger, sneller, snører etc for det.. Håper andre som er sponset, eller har økonomiske fordeler innen bransjen, gjør det samme. Unntaket er direkte faktaopplysninger, som klumplengder, pris etc..

 

Det finnes sikkert en del medlemmer der ute som er i en slags "gråsone" også. F.eks der bestekompisen jobber i fiskebutikk, og man får gode rabatter i butikken. Da ønsker man kanskje å gi litt tilbake, og slenger inn noen anbefalninger her og der. Det er ikke lett å avsløre denne type "vennskapelig" markedsføring..

 

Det er også utrolig hvor "merkeavhengige" eller "merkelojale" noen fluefiskere blir. Disse fungerer rett og slett som en levende reklameplakat uten å få noe tilbake, men de gjør det allikevel. Akkurat disse må vi vel bare leve med... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...