Gå til innhold

harr fluer


Anbefalte innlegg

hvis en harr på 50 cm er stort, bør ikke en harr som er over 25cm være brukbar da? 35cm er ikke så lite for ferskvannsfisk, synes nå jeg....

 

Hei Igor !

 

Se her : http://www.westrin.se/fonstret/index.shtml

 

På Harrskalaen til Gunnar Westrin, ser du at en harr på 25 cm ikke er allverden.

 

Erik E.: Bra innlegg, er drittlei dette jeg også.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

hvis en harr på 50 cm er stort, bør ikke en harr som er over 25cm være brukbar da? 35cm er ikke så lite for ferskvannsfisk, synes nå jeg....

 

Hei Igor !

 

Se her : http://www.westrin.se/fonstret/index.shtml

 

På Harrskalaen til Gunnar Westrin, ser du at en harr på 25 cm ikke er allverden.

 

Erik E.: Bra innlegg, er drittlei dette jeg også.

 

Stein

 

steike, det er ikke mye vekt ift. lengde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harr er artig, fordi den kan være så gavmild....men så har du de andre, som i mellom Europa kalles "professoren"....til og med de små ;)

Pål og Erik, husker dere de rare småharrene i Slovakia 2004?

Der funket red tag dårlig kan man si ;D

Bortsett fra de med gull i skallen, men de var langt fra effektive de heller.

Til og med tørrfluekongen T.G hadde sitt å stri med der gitt :)

 

Nei, harr er rar, men kul synest nå jeg...

 

Stig (vestlending som gjerne skulle få flydd over noe vulgata og harr....ja, takk :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Husker godt det sjef :) Denne harren var for pokker raskere enn sin egen skygge. Sky ørret ble latterlig enkel i forhold til disse gutta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra her gitt! Ikke stor forskjell på harr og ørret, det eneste jeg tror er at harren er mer interresert i litt gilde farger som andre har sagt før meg! Jeg har nesten alltid en hot orange eller rød tip/bakkropp på vårfluene mine med godt hell! Når det gjelder harr rasismen synes jeg det er hyggelig at flere tar til motmæle! Et tips er å gjøre det litt vanskeligere: Jeg bruker harrfiske som trening til den store ørreten dukker opp.. Prøv å gjøre allt riktig, fra du sniker deg innpå den steady vakeren, til det perfekte flytet osv.. Da blir du en bedre fisker også! Prøver å unngå våtfluesving og stripende vårflue da det som regel blir litt for "enkelt" og tilfeldig !

 

Venter spennt på rapporten fra Bosnia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Jeg syntes faktisk det er omvendt i mange tilfeller: bruk ørreten som trening til den virkelig store harren dukker opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...