Gå til innhold

2,1 kg og 2,0 kg på tørt i dag :-)


Gjest AndreBrun

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Øst eller vestsida av Mjøsa? Satser på vest og tipper elva begynner på L ;)

 

Hørte nylig at dem hadde gjort endel for den elva de siste åra (tror jeg er med på notene Åddvar), så jeg og en kompis tok turen for ei uke siden.

 

Kan i alle fall meddele at det er ei elv jeg har mista all tru på hittil (like greit tenker du sikkert nå ;)). Eneste jeg så var to-tre, for meg, delvis uinteressante arter.. og en oter.. kompisen fikk forøvrig to abbor på et kast i en av kulpene vi fant ;D turens høydepungt uten tvil :)

 

Ser ikke akkurat for meg at vi snakker samma elva her gitt.. i så fall bomma vi grovt i forholdt til ovenfor/nedenfor :)

 

 

 

Gratulasjoner fra Hamar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra hva jeg leste om vestsida mot slutten av fjorårets sesong så har det blitt gjort et betydelig arbeid for å få tilbake fisken i Lena-elva (var visst ikke dne det var snakk om her allikevel ;)) . Resulatene har begynt å vise seg, og det er en stor pluss i margen for de som har jobbet med dette. På østsida har det blitt gjort en stor innsats i Flakstadelva som renner ut ved Hamar. Har selv aldri vært i den elva selv om jeg bor like unna, så det kan godt hende det er verdt et besøk en kveld. Vært der Ole Marius?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På østsida har det blitt gjort en stor innsats i Flakstadelva som renner ut ved Hamar. Har selv aldri vært i den elva selv om jeg bor like unna, så det kan godt hende det er verdt et besøk en kveld. Vært der Ole Marius?

 

Det tas i alle fall ørret der hver år. Jeg har ikke ikke vert der for å fiske så alt for mange ganger, men kjenner noen -som kjenner noen igjen- som har brukt en god del tid der, og fått rimelig bra uttelling til tider. Har ikke hørt noe fra de kara de siste par åra, men antar at ting ikke har blitt værre.

 

I april, før gjeddefisket slo ann for fullt, tok en kompis av meg pen ørret der flakstad og svartelva møtes. Akkurat detta var på streamer, men i begynnelsen av mai tikka det i tillegg inn en melding om vakende - steady ørret.. på samma plassen!

 

Hadde også kontakt med en kunde på jobben som på et visst tidspungt kunne rapportere om at det var gode muligheter for å spotte diger fisk der! Nå husker jeg desverre ikke akkurat hvilken måned detta var, men det var vel i alle fall før snøen forsvant helt.

 

Jeg er veldig usikker på om det er verdt å ta turen dit.... men det var jeg også når det var snakk om Lenaelva. Og å bomme stort mer enn vi gjorde der skal godt gjøres tror jeg. Drar nok heller til Flakstadelva i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha nogenlunde realistisk sjans på stor ørret i lenaelva så bør man prøve de nedre deler, nedenfor skreia, fra litt ut i august og utover høsten, og da er det streamer som gjelder om man skal fiske med fluestang.

De fleste store gyte-ørretene tas på wobbler og mark, og helst av lokalkjente folk.

Det finnes nok enkelte fine fisker oppover i elva ellers i sesongen, men jeg har knapt sett vak i denne elva, om man ser bort fra harren, som går opp i elva en kort periode på våren.

Vil ikke kalle lenaelva for noen utpreget fin flue-elv, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Grattis Andre! Du er jaggu meg en rev når det gjelder å finne og få stor fisk!  :o;D  Si ifra en dag da. Blir med jeg vettu. ikke vond å be i det hele tatt!  ;)

 

He he, Roy. Det Seychellene- fisket du har drevet med ser om enn enda råere ut. Så ta heller meg med på det en gang  ;D

I dag tok jeg forresten 100 grams abborer på streamer med sekser'n. På Trevatna. På blindfiske.  ???

Var riktig nok på jobb og skulle undervise en del nybegynnere i fluekasting og visste det ikke var noen reell sjanse for bra ørret der. Men enkel som jeg sikkert er så følte jeg nå en liten glede i å ta de abborgreiene også jeg.  ;D Særlig når man er på jobb da, så er det nå fint og i det hele tatt få fiske med flue og tjene penger på det attpåtil. Det vet vel du alt om Roy, som har vært på selve drømmeplassen for saltvannsfiske  ;D Fy faen så rått det ser ut der  :) For de som ikke har lest om det fantastiske fisket til Roy, se her: http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=8815.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus

Synes det lukter noe muffens av hele greia. Det ryktes om noe utsatt fisk på mellom 1 og 3 kg som ble satt ut i fjord høst. 150 stk, i ei elv i nærheten av Mjøsa ;D ;D ;D

 

dt

 

Du har så rett så rett. Oppdrettsfisk satt i i høst. Ergo ikke helt normal "oppførsel" på fiskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Ja, oppdrettsfisk blir det satt i mange heite kjente vann og elver, men ikke vet jeg verken antall eller størrelser som er satt ut her. Fiskene er i hvert fall temmelig vanskelige, og det kommer folk fra både Oslo og lenger fra som "blanker" på et par dagers fiske. Ikke noe uvanlig i det for noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus

Ja, oppdrettsfisk blir det satt i mange heite kjente vann og elver, men ikke vet jeg verken antall eller størrelser som er satt ut her. Fiskene er i hvert fall temmelig vanskelige, og det kommer folk fra både Oslo og lenger fra som "blanker" på et par dagers fiske. Ikke noe uvanlig i det for noen :)

 

Jada, du er kjempeflink  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige flotte fisker Andrè.

Oppdrettsfisk meg her og oppdrettsfisk meg der - i de aller fleste og mest kjente (folksomme) elvene i Sør-Norge blir det satt ut fisk for å kunne holde elvene i drift - dette fordi elva selv ikke klarer å utligne fiskepress, vannføringer, mat tilgang etc etc - lista her kan bli lang.  Stort sett så er det 1 eller 2 sommringer som blir satt ut (klekket og vokst sine første år i oppdrettsanlegg) - men da gjerne av vassdragets egen stamfisk (lov regulert).

I noen tilfeller der elvene mangler større individer (med gode gener) blir det ofte satt ut litt større fisk, i håp om at disse mot høsten skal gyte og bidra til yngel i elva - dette har vist seg å fungere godt i noen elver - største predatoren der er da vi fiskere  :-\

Men jeg også vet at det ikke er bare å pakke med seg stanga, reise til denne elva og mene at "i dag får jeg en to-kilos" - X-antall timer med "spotting" - feiling - sitting - prating - kaffedrikking  må til.

Så ja - grattis Andrè med disse flotte fiskene  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, oppdrettsfisk blir det satt i mange heite kjente vann og elver, men ikke vet jeg verken antall eller størrelser som er satt ut her. Fiskene er i hvert fall temmelig vanskelige, og det kommer folk fra både Oslo og lenger fra som "blanker" på et par dagers fiske. Ikke noe uvanlig i det for noen :)

 

Jada, du er kjempeflink  :rolleyes:

 

Tror ikke Andre sa dette for å fremheve seg selv, men for at sånne som deg ikke skal tro at det bare er å dra dit å øse dem opp, anonymus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus

Ja, oppdrettsfisk blir det satt i mange heite kjente vann og elver, men ikke vet jeg verken antall eller størrelser som er satt ut her. Fiskene er i hvert fall temmelig vanskelige, og det kommer folk fra både Oslo og lenger fra som "blanker" på et par dagers fiske. Ikke noe uvanlig i det for noen :)

 

Jada, du er kjempeflink  :rolleyes:

 

Tror ikke Andre sa dette for å fremheve seg selv, men for at sånne som deg ikke skal tro at det bare er å dra dit å øse dem opp, anonymus....

 

Har du prøvd å fiske på nysatt stor ørret som har gått i tank i flere år?? Har vært der jeg. Ikke SÅ vrient kan jeg fortelle deg. Og ja jeg velger å være anonym da det hender vi møtes i elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus

Tipper Anonymus er en misunnelig jævel som normalt går under et annet navn på forumet, og som måtte oprette en ny profil for å kunne utrykke sitt feige synspunkt .. ren gjetting altså!  ;D

 

To av tre rett:)

 

Feig jævel?  JA!

Opprettet profil nå? JA!

Annet navn på forumet? NEI !(altfor gammel til å sitte masse på forumsider)

 

Det var alt, takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...vet du hva!

Foreslår at du "anonymus" tar dette videre på en evt. PM.

Tydligvis at du har noe usagt om ett eller annet og ikke helt "tørr" å stå for det - kan fortelle deg det meste  ;)

Bruke dette forumet til slikt "oppgulp" blir rett og slett for dumt - ja, og møtes vi etter elva tar vi en kaffeprat over det.

Lykke til med fiskinga  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper Anonymus er en misunnelig jævel som normalt går under et annet navn på forumet, og som måtte oprette en ny profil for å kunne utrykke sitt feige synspunkt .. ren gjetting altså!  ;D

 

To av tre rett:)

 

Feig jævel?  JA!

Opprettet profil nå? JA!

Annet navn på forumet? NEI !(altfor gammel til å sitte masse på forumsider)

 

Det var alt, takk:)

 

For gammel for å sitte på forumsider, du fikk jo med deg denne tråden, så litt tid må du jo bruke.

 

dt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, oppdrettsfisk blir det satt i mange heite kjente vann og elver, men ikke vet jeg verken antall eller størrelser som er satt ut her. Fiskene er i hvert fall temmelig vanskelige, og det kommer folk fra både Oslo og lenger fra som "blanker" på et par dagers fiske. Ikke noe uvanlig i det for noen :)

 

Jada, du er kjempeflink  :rolleyes:

 

Tror ikke Andre sa dette for å fremheve seg selv, men for at sånne som deg ikke skal tro at det bare er å dra dit å øse dem opp, anonymus....

 

Har du prøvd å fiske på nysatt stor ørret som har gått i tank i flere år?? Har vært der jeg. Ikke SÅ vrient kan jeg fortelle deg. Og ja jeg velger å være anonym da det hender vi møtes i elva.

 

 

jeg har det her i trondheim der tjff setter ut fisk i bymarka, og det er ikke så lett som du vil ha det til.....

 

og jeg vil heller få en to kilos "oppdretsfisk" enn 200g "villfisk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, oppdrettsfisk blir det satt i mange heite kjente vann og elver, men ikke vet jeg verken antall eller størrelser som er satt ut her. Fiskene er i hvert fall temmelig vanskelige, og det kommer folk fra både Oslo og lenger fra som "blanker" på et par dagers fiske. Ikke noe uvanlig i det for noen :)

 

Jada, du er kjempeflink  :rolleyes:

 

Tror ikke Andre sa dette for å fremheve seg selv, men for at sånne som deg ikke skal tro at det bare er å dra dit å øse dem opp, anonymus....

 

Har du prøvd å fiske på nysatt stor ørret som har gått i tank i flere år?? Har vært der jeg. Ikke SÅ vrient kan jeg fortelle deg. Og ja jeg velger å være anonym da det hender vi møtes i elva.

 

Vel, jeg har jobbet som guide i høkensås, som er sveriges største put and take område. Vettu, det hender faktisk man blanker her også... men ja, nysatt fisk er enkelt, men, gi den noen uker så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har jobbet som guide i høkensås, som er sveriges største put and take område. Vettu, det hender faktisk man blanker her også... men ja, nysatt fisk er enkelt, men, gi den noen uker så....

 

Hoho! Må svenskene guides i stillestående vann med bellyboat og fiske på pellet-fisk???

 

;D

 

hehe... de er jo svenske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...