Gå til innhold

2,1 kg og 2,0 kg på tørt i dag :-)


Gjest AndreBrun

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 1 måned senere...

Gutter... østsida kan ikke være noe dårligere ;);D

 

Blir tatt mye fin fisk i elvene som renner ut i Mjøsa nå om dagen. Satte selv pers med 2,0 og 64cm idag :D :D :D. Riktignok på snikfiske med mark, og ja jeg kakket fisken - som havnet på grillen hjemme ca 3 timer senere, så nå blir jeg vel bannlyst her men det driter jeg i idag ;D. 2 KILO!!!! Og den stakk nedover strykene med en storøyd Åddvard på slep hehehehe moro! Mista 2 til som jeg tipper var godt over 1kg, men ikke i nærheten av 2 ennå. Typsik snikfiske med mark/søkke i bittesmå kulper, men lengre opp er det bedre for fluestanga. Skal prøve der neste gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Gutter... østsida kan ikke være noe dårligere ;);D

 

Blir tatt mye fin fisk i elvene som renner ut i Mjøsa nå om dagen. Satte selv pers med 2,0 og 64cm idag :D :D :D. Riktignok på snikfiske med mark, og ja jeg kakket fisken - som havnet på grillen hjemme ca 3 timer senere, så nå blir jeg vel bannlyst her men det driter jeg i idag ;D. 2 KILO!!!! Og den stakk nedover strykene med en storøyd Åddvard på slep hehehehe moro! Mista 2 til som jeg tipper var godt over 1kg, men ikke i nærheten av 2 ennå. Typsik snikfiske med mark/søkke i bittesmå kulper, men lengre opp er det bedre for fluestanga. Skal prøve der neste gang :D

Men det var da godt at du fikk tatt livet av faenskapen.....Slik at du slipper å oppleve det en gang til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur jeg vet hvor Åddvard har vært og ørretstammen er ikke akkurat truet der ;) Han fikk en gjenomsnittlig fisk til elva å være :D

 

Synd det vaker lite der, for ellers hadde jo dere tørrfluegutta sloss om plassene  :P

 

 

 

Godt å vite at det finnes noe som kalles nymfer og streamere ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur jeg vet hvor Åddvard har vært og ørretstammen er ikke akkurat truet der ;) Han fikk en gjenomsnittlig fisk til elva å være :D

 

Synd det vaker lite der, for ellers hadde jo dere tørrfluegutta sloss om plassene  :P

 

 

 

noen formening om hvor en kan satse på litt tørt?prøvd elva kun èn gang,og det frister ikke å stå "midt i sentrum"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnar, vi bor i ca samme område så du vet nok godt hvor jeg har vært ;) Det ble tatt en på 2,2 et par timer før jeg tok min. Og vi snakker omfiske midt på blanke dagen i solsteiken 8). Men det er ikke bare å hente seg fisk der... Har sett den vært oppe et par steder, og den tar streaking om kvelden sies det. Prøvde mus ifjor, og den stakk av med musa! :o Prøvdemed streamere (av type Andre Brun :D) for et par dager siden, men den ville ikke ta. Var bare 1 jeg snakka med som hadde tatt, og det var fiskeoppsynet. Et fiskende fiskeoppsyn! Og en fantastisk hyggelig mann.

 

Turboleiv, jeg er ikke så veldig kjent i elva, men fant noen ok plasser en god stubb innover :D. Det er, som vanlig, endel stryk, med unntak av kulper med overhengende berg, og mange interessante strømmer :). Meget krevende elv for fluefiske, og spesielt med tørrflue :o. Men de tar fisk i sentrum også da..

 

Nei, ørreten er på ingen måte truet der, og jeg har heller ikke gjort noe ulovlig, så Henning du kan bare ta deg en bolle ved elva di. Jeg skjønner ikke hvorfor folk (generelt) absolutt må fiske i elver hvor de selv mener fisken er truet ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnar, vi bor i ca samme område så du vet nok godt hvor jeg har vært ;) Det ble tatt en på 2,2 et par timer før jeg tok min. Og vi snakker omfiske midt på blanke dagen i solsteiken 8). Men det er ikke bare å hente seg fisk der... Har sett den vært oppe et par steder, og den tar streaking om kvelden sies det. Prøvde mus ifjor, og den stakk av med musa! :o Prøvdemed streamere (av type Andre Brun :D) for et par dager siden, men den ville ikke ta. Var bare 1 jeg snakka med som hadde tatt, og det var fiskeoppsynet. Et fiskende fiskeoppsyn! Og en fantastisk hyggelig mann.

 

Turboleiv, jeg er ikke så veldig kjent i elva, men fant noen ok plasser en god stubb innover :D. Det er, som vanlig, endel stryk, med unntak av kulper med overhengende berg, og mange interessante strømmer :). Meget krevende elv for fluefiske, og spesielt med tørrflue :o. Men de tar fisk i sentrum også da..

 

Nei, ørreten er på ingen måte truet der, og jeg har heller ikke gjort noe ulovlig, så Henning du kan bare ta deg en bolle ved elva di. Jeg skjønner ikke hvorfor folk (generelt) absolutt må fiske i elver hvor de selv mener fisken er truet ???

 

Takker!

Får se om en tar seg en tur med digre caddies  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Bjørnar, vi bor i ca samme område så du vet nok godt hvor jeg har vært ;) Det ble tatt en på 2,2 et par timer før jeg tok min. Og vi snakker omfiske midt på blanke dagen i solsteiken 8). Men det er ikke bare å hente seg fisk der... Har sett den vært oppe et par steder, og den tar streaking om kvelden sies det. Prøvde mus ifjor, og den stakk av med musa! :o Prøvdemed streamere (av type Andre Brun :D) for et par dager siden, men den ville ikke ta. Var bare 1 jeg snakka med som hadde tatt, og det var fiskeoppsynet. Et fiskende fiskeoppsyn! Og en fantastisk hyggelig mann.

 

Turboleiv, jeg er ikke så veldig kjent i elva, men fant noen ok plasser en god stubb innover :D. Det er, som vanlig, endel stryk, med unntak av kulper med overhengende berg, og mange interessante strømmer :). Meget krevende elv for fluefiske, og spesielt med tørrflue :o. Men de tar fisk i sentrum også da..

 

Nei, ørreten er på ingen måte truet der, og jeg har heller ikke gjort noe ulovlig, så Henning du kan bare ta deg en bolle ved elva di. Jeg skjønner ikke hvorfor folk (generelt) absolutt må fiske i elver hvor de selv mener fisken er truet ???

 

Slapp av lille venn :) Jeg mente ikke at du gjorde no ulovlig, og heller ikke at du er en forferdelig mann :) men boller spiser jeg ofte langs elva ja, men nå er det veldig lenge siden jeg har vært ved en elv...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ørreten er på ingen måte truet der, og jeg har heller ikke gjort noe ulovlig, så Henning du kan bare ta deg en bolle ved elva di. Jeg skjønner ikke hvorfor folk (generelt) absolutt må fiske i elver hvor de selv mener fisken er truet ???

 

Nå er vel ikke fiske i sånne elver et problem - så lenge folk ikke kakker.

 

Grattis med pers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Jeg trur jeg vet hvor Åddvard har vært og ørretstammen er ikke akkurat truet der ;) Han fikk en gjenomsnittlig fisk til elva å være :D

 

Synd det vaker lite der, for ellers hadde jo dere tørrfluegutta sloss om plassene  :P

 

 

 

Finnes det virkelig elver i norge hvor snittet er 2 kilo, og finnes det virkelig ikke innsekter der? hvorfor er det ikke en fluefiske elv??? og hvorfor blir fisken så stor i akuratt denne elva???????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur jeg vet hvor Åddvard har vært og ørretstammen er ikke akkurat truet der ;) Han fikk en gjenomsnittlig fisk til elva å være :D

 

Synd det vaker lite der, for ellers hadde jo dere tørrfluegutta sloss om plassene  :P

 

 

 

Finnes det virkelig elver i norge hvor snittet er 2 kilo, og finnes det virkelig ikke innsekter der? hvorfor er det ikke en fluefiske elv??? og hvorfor blir fisken så stor i akuratt denne elva???????????????

Mest sannsynlig fordi det dreier seg om gytefisk fra en storvokst ørret-stamme, fra en stooor innsjø  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godsmack vet nok også hvor dette er. Insekter er det der også. Så en DIGER øyenstikker og endel mygg ;D. Når ørreten blir en vis størrelse spiser den helst større ting enn insekter. Den tar jo insekter også, men det er nok ikke like viktig som f.eks. en ørret på halvkiloen. Dette dreier seg også om stor-ørret, som kan regnes som egen art.

 

Men den elva er og blir best fisket med mark og ei kraftig stang pga alle strykene. Men det er tydelig at når man sender inn en fangstrapport som ikke er av slaget "fisket på baetis ett eller annet på 0,08 fortom i Rena og satt tilbake etter 10 minutters kamp" så blir man skutt mot. Tror ikke jeg gidder mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godsmack vet nok også hvor dette er. Insekter er det der også. Så en DIGER øyenstikker og endel mygg ;D. Når ørreten blir en vis størrelse spiser den helst større ting enn insekter. Den tar jo insekter også, men det er nok ikke like viktig som f.eks. en ørret på halvkiloen. Dette dreier seg også om stor-ørret, som kan regnes som egen art.

 

Men den elva er og blir best fisket med mark og ei kraftig stang pga alle strykene. Men det er tydelig at når man sender inn en fangstrapport som ikke er av slaget "fisket på baetis ett eller annet på 0,08 fortom i Rena og satt tilbake etter 10 minutters kamp" så blir man skutt mot. Tror ikke jeg gidder mer.

Hva er det du ikke gidder? :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg vil benytte anledningen til å gratulere Åddvard med en jævlig flott ørret, og det at den ble kakka i hue er i dette tilfellet ikke noe problem i det hele tatt.

Så vidt meg bekjent så tåler denne bestanden at det tas ut en fisk i den størelsen i ny og ne. Så gratulerer så mye Åddvard tipper du hadde en rimelig herlig opplevelse :D :D, og vi burde absolutt tåle å få noen rapporter om ørret tatt på annet utstyr enn flue her på fluefiskesiden.no..................og det kommer fra meg som bare fisker tørt, ikke værst ikke sant ;D ;D ;D

 

GRATTIS SÅ MYE :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle det være et problem å rapportere fangst tatt på mark da?  Vi diskuterer gjerne besinpriser, helse-Norge, fotball  og matoppskrifter...men markfiske passer ikke inn her?

 

Dere har mye rart for dere synes jeg. ;D

 

Edit:  Grattis Åddvard! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godsmack vet nok også hvor dette er. Insekter er det der også. Så en DIGER øyenstikker og endel mygg ;D. Når ørreten blir en vis størrelse spiser den helst større ting enn insekter. Den tar jo insekter også, men det er nok ikke like viktig som f.eks. en ørret på halvkiloen. Dette dreier seg også om stor-ørret, som kan regnes som egen art.

 

Men den elva er og blir best fisket med mark og ei kraftig stang pga alle strykene. Men det er tydelig at når man sender inn en fangstrapport som ikke er av slaget "fisket på baetis ett eller annet på 0,08 fortom i Rena og satt tilbake etter 10 minutters kamp" så blir man skutt mot. Tror ikke jeg gidder mer.

 

Tror ikke markfiskere er noe spesielt dårligere enn andre fiskere (...ikke mye i alle fall  ;D ;D). At du kakker denne fisken og lager en god middag til hele familien synes jeg heller ikke er abnormalt. Flott at du deler opplevelsen med andre Åddvard! Jeg synes i alle fall det er artig lesning. Fint om du fortsetter med det  :D :D.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del vil heller lese innlegg om fisk tatt på flue, mark, sluk . . . whatever, fremfor surmagede spørsmål om hvorfor fisken ble kakket osv.

Det ligner overformynderi ala Krf, og det vil vel ingen ha ?  ;D

Mulighet for latterlig stor ørret i små elver rundt om kring nå, aberet er at disse gyte-fiskene bryr seg fint lite om evt insektliv på overflaten.

Streamer og synkesnøre er nok tingen, for de som er i stand til å legge igjen det som er av  hemninger hjemme  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...