Gå til innhold

Renatreffet


Sigve

Anbefalte innlegg

Har definitivt tenkt meg dit....  ;D

Blir der antagelig hele uka!

 

Men jeg har et lite spørsmål.... Kan noen anbefale en overnattingsplass?

Campingplass hvor jeg kan sette opp lavvoen...

 

Er velding kjekt med tilgang til porselen og dusj....  :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har definitivt tenkt meg dit....  ;D

Blir der antagelig hele uka!

 

Men jeg har et lite spørsmål.... Kan noen anbefale en overnattingsplass?

Campingplass hvor jeg kan sette opp lavvoen...

 

Er velding kjekt med tilgang til porselen og dusj....  :D

 

Kan campe langs hele elva, men Osøra blir utgangspunktet for det meste som hender, og der er det kort veg opp til tidligere Holmbo camping hvor nåværende eier er så snill og stille toaletter og dusjer til disposisjon for en billig penge.

 

Har nå vært i kontakt med eiere av Holmbo camping.

 

Følgende avtale er gjort:

 

WC holdes åpent. Kr 10 pr besøk, penger legges i en beholder som han spikrer opp på veggen på utsiden.

 

Dusj holdes åpent. Det er en automat inne ved dusjen som det legges penger på, 5 kr for hvert 3 minutt.

 

Kiosk holdes åpent så lenge han (eller andre i fammilien) er hjemme. Brus, is, goddis og fiskekort er tilsalgs.

 

Dette tilbudet vil være åpent fra mandag 23.06 --> søndag 29.06

 

 

 

Dette er en fantastisk god service folkens, fra en camping som ikke har åpent. Vær så snill alle sammen å ikke missbruk dette. Når dere benytter WC legg heller på kr 20 enn ikke noe i det hele tatt.

Oppfordrer også alle til å kjøpe fiskekortet sitt her (sammtidig som man kjøper en is og en cola)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Kommer frem til elven tidelig på lørdag, og reiser hjem igjen tidelig lørdagen etter.

Fikk plutselig en dårlig følelse av at været kommer til å ødelegge turen :) :)..Håper jeg tar feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det kan hende Henning at været kommer til å ødelegge....det er desverre slik med fluefiske....."utendørsaktivitet". dersom man ikke tåler rufsevær så er vel fluefiske ikke en riktig hobby....dårlig vær er ofte bra klekkevær....men lite trivselsvær.....ville sett det som en større katastrofe om det var fint vær med den vinden som er meldt....d.fluene hadde blitt stående på vannet 4 meter.....og då hadde de kunnet fly av sted....Sommeren 87 var en drittsommer...etter at den var en historie ville den likbleike Lindstrøm reise til varmer strøk i september for å få noe sollys på seg....joda....leta rundt i de infobankene man kunne gjøre på den tiden....og der dukka Cabo Verdeøyene opp....det ble å sette seg på flyet til Lisboa....vente en dag før flyet gikk videre til de forgjettede øyene sør for Kanariøyene....jippi...to hele uker på tur i steikvarme var det noe jeg trengte sårt.....det var disse ukene som innbyggerene der ennå snakker om, det regnet hver dag mens jeg var der og ennå 3 uker, det kom så mye regn der at de ikke har fått så mye regn samla i ettertid.....desverre er det slik....været kan vi ikke gjøre noe med....det du kan gjøre noe med er at man velger å bo ved elva denne uken....være der med elvas pulsslag.....være der når en klekking eller sverming skjer og ikke sitte på Rena Camping å ikke vite hva som hender ;) ;) ;), det ville bekymra meg myyyyyye mere! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig vær i forbindelse med fiske er for meg synonymt med sol og vind.

I slikt vær får man heller finne på andre ting.

Jeg blir ihvertfall bekymret om det blir meldt det folk flest kaller pent vær når jeg skal på fisketur.

Ikke at det trenger å bøtte ned i ett kjør, men overskyet, lite vind og litt duskregn med ujevne mellomrom ; Ja, takk  :)

Ikke så ofte alt dette klaffer, men nå i helga var det veldig nær perfekt der jeg fisket  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer frem til elven tidelig på lørdag, og reiser hjem igjen tidelig lørdagen etter.

Fikk plutselig en dårlig følelse av at været kommer til å ødelegge turen :) :)..Håper jeg tar feil ;)

 

Jeg er optimist for hele østlandets del når det gjelder kommende uke . Det blir relativt lite vind i følge varselet (en liten bris tåler vi), særlig når det kommer som en del av bygevær med tidvis mye regn. Som Godsmack er inne på, vind og sol er noe dritt - særlig kombinasjonen. Møkkavær kan som vel alle vet være herlig fiskevær. Klekker som pokker og dessuten har fisken mindre sjanse til å se oss, fluesnører og fortommer - og selv om det er vanskeligere å kaste langt, så er det lettere å komme nærmere standplassen. Pleier å gi uttelling det - også målt i snittvekt.  :) :) :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bakslengen

Har snakket med eieren av Osøra området, og det er gitt tilatelse

til å campe og bruke plassen hele uka, men at det var ryddig

under og etter at treffen var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...