Gå til innhold

harr, harr, harr.....


Igor Soldo

hva synes dere om harren egentlig?  

202 stemmer

  1. 1. hva synes dere om harren egentlig?

    • vakker fisk, som jeg mer enn gjerne fisker på!
      146
    • ok fisk, blir ikke sur hvis jeg får en
      50
    • fisker ikke etter harr
      17
    • harr er en dritt-fisk og jeg ville ikke fisket etter den om den var siste fisken på planeten!
      8


Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest AndreBrun

Vakker fisk som jeg mer enn gjerne fisker på  :)

Harren kan være både sær og vanskelig, men ikke nødvendigvis de småharrene som vaker midtstrøms, og alle fluefiskere ser, og tar på tørt, og tror at that's it.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harren er en nydelig fisk :) Har egentlig aldri fått en selv, men det kommer nok av at når jeg de få gangene fisker i elv, så finnes det bare ørret der.

Men jeg tror egentlig alle blir litt skuffet hvis de får harr, og det er ørret de ute ute etter. Fisker man derimot målrettet etter harr er det annerledes. Må bare si at jeg synes harren sin ryggfinne er nydelig ;D

 

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt svar:

 

harr er en dritt-fisk og jeg ville ikke fisket etter den om den var siste fisken på planeten!

 

dt

 

Var en annen dans når du ble invitert opp til Kvennan SPA RESORT oppe i Østerdalen!

 

Dro harr med REDTAG som du f_a_e_n ikke hadde gjort noe annet!

 

 

Å nei du, ikke sitt på din hvte hest og tro at du er noe bedre enn oss andre når september banker på døra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt svar:

 

harr er en dritt-fisk og jeg ville ikke fisket etter den om den var siste fisken på planeten!

 

dt

 

Var en annen dans når du ble invitert opp til Kvennan SPA RESORT oppe i Østerdalen!

 

Dro harr med REDTAG som du f_a_e_n ikke hadde gjort noe annet!

 

 

Å nei du, ikke sitt på din hvte hest og tro at du er noe bedre enn oss andre når september banker på døra..

 

Det var klinkhammer. Og hadde ikke du vert så dårlig til kjøre bil lol, så kunne vi ha fått mer. Fikk veli grunn nok på den turen. Igjen ikke redtag, men klinkhammer. Men hvem snakker om sola som skinte i fjor.

 

Et lite feiltrinn, så skal det faen meg heftes til deg for resten av livet. Det var du som var kjent på Kvennan. Du sa du hadde årskort. Jeg trodde også at når du snakket om harr, at det var et dialektord for ørret.

 

dt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Her er mitt svar:

 

harr er en dritt-fisk og jeg ville ikke fisket etter den om den var siste fisken på planeten!

 

dt

 

Var en annen dans når du ble invitert opp til Kvennan SPA RESORT oppe i Østerdalen!

 

Dro harr med REDTAG som du f_a_e_n ikke hadde gjort noe annet!

 

 

Å nei du, ikke sitt på din hvte hest og tro at du er noe bedre enn oss andre når september banker på døra..

 

Det var klinkhammer. Og hadde ikke du vert så dårlig til kjøre bil lol, så kunne vi ha fått mer. Fikk veli grunn nok på den turen. Igjen ikke redtag, men klinkhammer. Men hvem snakker om sola som skinte i fjor.

 

Et lite feiltrinn, så skal det faen meg heftes til deg for resten av livet. Det var du som var kjent på Kvennan. Du sa du hadde årskort. Jeg trodde også at når du snakket om harr, at det var et dialektord for ørret.

 

dt

 

Som i hørret?  :D  Og, jeg hørte også om ørret som tok red tag på den turen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg kryper til korset og fisker etter harr utpå høsten. I sesongen er det stort sett en nedtur å få en harr. Spesielt dersom fisken jeg har sett vake viser seg å være en svær harr og ikke en enorm ørret. Oftest avslører harren seg på vakformen, men ikke alltid. Og hvorfor i all verden skal alle dra i den forbaske ryggfinna hver gang en stakkers fis av en harr skal fotograferes. vel, ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes harren er en vakker og til tider utfordrende fisk jeg  :)

I Sverige har fiske etter harr en helt annen "status" enn i Norge. Skulle gjerne fisket etter harr i Gimån mm.

Skulle jeg rangere mitt fiske, så vil jeg si at jeg setter aller mest pris på å fiske røye, deretter ørret og til sist harr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker gjerne harr, selv om ørret fortsatt står øverst på listen.

 

Harrfiske var noe jeg begynte med i voksen alder, rett og slett fordi arten ikke finnes der jeg trådte mine barnesko. Derfor var jeg også litt skeptisk i begynnelsen.

Nå er jeg østerdøl, og fisker gjerne på vakende harr. Sik også for den saks skyld. Var faktisk 40 år før jeg fisket sik med flue. Sik er også en art som er undervurdert. Ikke akkurat en like frisk fighter som ørret, men noen ganger er det kjekt å kunne ta matfisk med god samvittighet. Sik med snittvekt på rundt kiloen er morsomt, og faktisk ganske utfordrene. Det vet alle som har forsøkt å kroke sik som plukker fjærmygg.

Dessuten er røkt sihk nasjonalretten i India ;D

Men nå handlet jo dette om harr, da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange meninger om harr. Selv har jeg ikke noe videre kjennskap til fisken da vi ikke har den her nede. Kun fått noen små her og der.

Kunne godt tenkt meg å ta en særiøs harrtur en gang. Om ikke annet for å få litt kjennskap til fisken og for å kunne ha bombastiske meninger om harrfiske her. ;)

 

Må jo være fint å fiske harr på tørt sent på året for å dra sessongen litt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår egentlig ikke helt hvorfor noen har i mot harrfiske. Fiske på vakende harr er svært moro og spennende synes jeg. Harren er også god i fiskesuppar og røkt ved elva. Og maken til vakker fisk!  Her i Telemark finnes ikke harr, derfor kjører jeg over 60 mil nesten hver høst for å oppleve høsten i Østerdalen og harrfiske!

 

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hevder Harren er sterkere i nord.....

 

nå har ikke jeg fått harr mer sør enn nordland jeg da.. men synes de kjemper forskjellig fra fisk til fisk og når på året de fanges..

Men flott fisk :D Og jeg har hatt store problemer med å lure de største jeg har kommet over.. flere måtte jeg bare gå i fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...