Gå til innhold

harr, harr, harr.....


Igor Soldo

hva synes dere om harren egentlig?  

202 stemmer

  1. 1. hva synes dere om harren egentlig?

    • vakker fisk, som jeg mer enn gjerne fisker på!
      146
    • ok fisk, blir ikke sur hvis jeg får en
      50
    • fisker ikke etter harr
      17
    • harr er en dritt-fisk og jeg ville ikke fisket etter den om den var siste fisken på planeten!
      8


Anbefalte innlegg

Som medlem av Lågen Hårr og Påmmfrilag er jeg programforpliktet til å si ja :), og høstfisket i Glomma etter Harr er et av sesongens absolutte høydepunkter. Harren som gyter på våren har jo da fått spist seg opp gjennom sommeren og den fighten en harr på kiloen gir utpå høsten må bare oppleves.

Også lukter den faktisk litt timian, lagt merke til det, derav Thymallus Thymallus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Lågen hårr og påmmfrilag ja ;D

 

Høstfiske etter harr i glomma har jeg fortsatt til gode...

 

noen tips om hvor bra steder man kan dra på "høstjakt"? der det er store sjanser for kilosharr?

 

tips kan sendes på pm ;)

 

skulle så gjerne ha opplevd og fått kjørt noen skikkelig store harr på 3er stanga mi jeg altså  ;)

 

Men angående gytinga til harren om våren...når på våren er det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel det som kan kalles et noe ambivalent forhold til harr  ;) Uten harren hadde jeg neppe blitt fluefisker, den er helt klart i overtall her i G-lågen, og vaker villig, og tar (som regel) flua. Fikk av den grunn mye trening i presentasjon og kroking i starten av "karrieren"  Men jeg ville ikke reist på tur for fiske harr. Til det er den ikke utfordrende nok, samt for dau i andre enden av snøre. Harrfiske er og blir tidtrøyte i mangel av noe annet pr d.d.

 

Per M

 

Ikke utfordrende og dau ? Ta en tur til Nordkalottens elver. Raketter mann..... og de riktig store kan være vriene ......

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel det som kan kalles et noe ambivalent forhold til harr  ;) Uten harren hadde jeg neppe blitt fluefisker, den er helt klart i overtall her i G-lågen, og vaker villig, og tar (som regel) flua. Fikk av den grunn mye trening i presentasjon og kroking i starten av "karrieren"  Men jeg ville ikke reist på tur for fiske harr. Til det er den ikke utfordrende nok, samt for dau i andre enden av snøre. Harrfiske er og blir tidtrøyte i mangel av noe annet pr d.d.

 

Per M

 

Ikke utfordrende og dau ? Ta en tur til Nordkalottens elver. Raketter mann..... og de riktig store kan være vriene ......

 

Stein

 

Det vil jeg gjerne Stein, bare tiden strekker til  ;) Det er derfor jeg skriver pr d.d.

 

Per M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Favorittflua mi i Glomma på solrike dager på ettersommeren og høsten er GLOMMA SPESIAL i fargene rød/grønn, rød/lilla og grønn/lilla. Også superpuppa er en god flue i Glomma.

 

Magne Fjellstad.

 

Vart kjent med GLOMMA spesialen jeg også i sommer ;) Tatt endel ørret på den her hjemme også;) E 12 funker ogsså fint i glomma, og fikk min første fisk på selvbitta superpuppe i glomma, så harren er fin ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du ikke navnet ditt hellenic?

 

Du får ta en tur til Renaelva til sommern, så skal jeg vise deg nymfer  ;D

Den vanlige hareørenymfa er den sikreste, den kan du binde i alle størrelser og former egentlig.

 

Det er ingen problem å bruke navnet mitt :). Jeg heter Nebojsa Petrovic men mange kjener meg som hellenic :)

Jeg spører om nimfer fordi har ikke laget og fisket med dem. Jeg er harr-fanatic  :) og ville vite hvilken av dem jeg skule lage bare for å begynne med nymfeteknik. Det gjelder G. Lågen og Valdres ved Leira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du ikke navnet ditt hellenic?

 

Du får ta en tur til Renaelva til sommern, så skal jeg vise deg nymfer  ;D

Den vanlige hareørenymfa er den sikreste, den kan du binde i alle størrelser og former egentlig.

 

Det er ingen problem å bruke navnet mitt :). Jeg heter Nebojsa Petrovic men mange kjener meg som hellenic :)

Jeg spører om nimfer fordi har ikke laget og fisket med dem. Jeg er harr-fanatic  :) og ville vite hvilken av dem jeg skule lage bare for å begynne med nymfeteknik. Det gjelder G. Lågen og Valdres ved Leira.

 

Fisker ikke så mye med nymfer selv...men fisker med nymfeimitasjoner av døgnfluer iallefall.

 

Det sies att gullhodenymfer er fint på harren :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Det hadde blitt stusselig uten harr, selv om jeg enkelte ganger banner den opp og ned, og kanskje ikke kaster selv på stor harr, i alle fall hvis det er annen aktivitet.

Den er der bestandig og svikter skjelden

Men kan ikke huske mer enn en harr som har fått fart på blodpumpa, den var større enn noe jeg har sett av arten og jeg rotet den bort fordi jeg på død og liv skulle filme samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Ja Alt for flotte nesten til og kaste på og kroke på en tid av året (midtsommer og utover) der man vet at de vil ta.

De tar seg ofte helt ut og krever kanske lang restitusjonstid før man lar den gå, selv om det er store individuelle forskjeller fra harr til harr.

Jeg setter meg ofte på rasjonering det har liksom ingen hensikt.

Senere på året kan de være mer vriene

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...