Gå til innhold

C&R av laks!


Anbefalte innlegg

Applaus. ;D ;D

 

PS! Og så får dette innlegget og andre fra meg irriterere de som mener det er altfor mye tullete mas om C&R. For det er nemlig fortsatt et stykke å gå i matauklandet Norge, og jeg har tenkt å fortsette maset når det gjelder populære sportsfiskearter som brunørret, sjøørrett, laks og havabbor.

 

 

PS! Tore, du har fått et kryp på nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Det er sånne typer som må gå foran og vise vei i lakselva antagelig  :)

Selv om jeg ikke selv fisker laks, så synes jeg det var moro å se at han slapp ut den fisken. Det står respekt av slike avgjørelser  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo større den er jo viktigere er det å sette den ut igjen. Hva skal man med en 20-kilos laks i fryseren? I skrytingsøyemed holder det jo lenge å pose' på et bilde, ihvertfall når det kommer i lokalavisa i tillegg. Skjønner ikke helt greia med de som absolutt må drepe rekordfisken sin, mens de gjerne bedriver C&R ellers siden frysern allerede er full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks på 20 kilo smaker jo helt fortreffelig godt ;), så hvorfor han slapp ut denne forblir et mysterium.

 

At det er en selvfølge å sette ut en laks på 20 kg er vell å dra det noe langt. Det sitter nok ca midt i ryggraden det å slå ihjel rekordfisken med begge hender. Men at han gjorde det var jo jævlig bra. Selv om sjangsen for at den skulle overleve gjytingen er mikroskopisk. Genene til en så stor fisk er kansje god nok grunn for enkelte og det er beundringsverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks på 20 kilo smaker jo helt fortreffelig godt ;), så hvorfor han slapp ut denne forblir et mysterium.

 

At det er en selvfølge å sette ut en laks på 20 kg er vell å dra det noe langt. Det sitter nok ca midt i ryggraden det å slå ihjel rekordfisken med begge hender. Men at han gjorde det var jo jævlig bra. Selv om sjangsen for at den skulle overleve gjytingen er mikroskopisk. Genene til en så stor fisk er kansje god nok grunn for enkelte og det er beundringsverdig.

 

Du har et poeng der om at den kanskje ikke overlever gytingen, men signalene han gir ut til andre sportsfiskere om å slippe ut stor laks, teller mye.

Man må ha litt mot i brystet for å gjøre dette, og denne mannen står i respekt., og gir forhåpentligvis ut signaler til andre laksefiskere.

Sier litt når en mann setter ut en laks på 20 kilo, kommer i avisen, blir diskutert på div. forum. Ja, da sier det seg selv at c&r på laks ikke er særlig vanlig :)

 

Joma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...