Gå til innhold

KHARLOVKA AND EASTERN LITZA TROPHY WILD BROWN TROUT FISHING


Heincken

Anbefalte innlegg

KHARLOVKA AND EASTERN LITZA TROPHY WILD BROWN TROUT FISHING

http://www.kharlovka.com/images/BrownTrout2s.jpg"

Ikke lenge igjen nå, og dette er jo det nærmeste jeg kommer Kola-halvøya idag. Nemmelig å ta bilder av det jeg skal ha med!

Bjartmar~Kola.jpg

Har letet på nett, spurt folk som har vært der...

Fotynget.jpg

...kjøpt en-og-annen flue.. 

Green~Nymph.jpg

...og dette er bl.annet de variantene jeg satser på denne uken vi reiser inn!

Kola~Killer%20II.jpg

Som musen under f.eks, den har jeg så absolutt ikke bundet selv nei, stemmer det! 

Maddam-X~Kola.jpg

Mickey Mouse. Kansje denne lurer opp monstret?

Kola~Mouse.jpg

Kola Killer blir vel da denne kaldt. Vet det er mange varianter, men man må jo bare prøve. Forsøkte å være litt kreativ også med fluer i bakgrunn. Kankje det blir en Nerderum av meg når jeg blir stor?

Kola~killer.jpg

En klassisk Streaking Caddis er jo en selvfølge

Streaking%20Caddis~Kola.jpg

Noe usikker på hva denne skal hete, men har tenkt som så, at det er helt sikkert noe under denne vannskorpen som også skal fortæres...

Greeen~Nymph.jpg

 

Noen forslag til fluer, navn osv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp!

 

Virker som du er godt utrusta til turen :) men glem for all del ikke RENAFLUA ;)

 

[attachimg=#]

 

Alle på min gruppe endte opp med denne flua. På den turen banka vi SC langt nerri skoa. Så jeg sitter fremdeles med 40 stk SC som jeg ikke har brukt ennå ;D

 

Ha en riktig god tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser denne ut??

 

Krokstrørrelse?

 

Fra 8-16, bind også noen med irrgrønn icedubbing (som på bildet) i 'stjerten'. Jeg lager mine med litt for lang vinge, og klipper den til ved elva.

 

Høres bra ut...40 stk er ikke å ta i nei...hehehe! Har vel fluer noen år fremover da vil jeg tro?!

Lagt ut noen turrapport fra turen deres til Kola?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser denne ut??

 

Krokstrørrelse?

 

Fra 8-16, bind også noen med irrgrønn icedubbing (som på bildet) i 'stjerten'. Jeg lager mine med litt for lang vinge, og klipper den til ved elva.

 

Høres bra ut...40 stk er ikke å ta i nei...hehehe! Har vel fluer noen år fremover da vil jeg tro?!

Lagt ut noen turrapport fra turen deres til Kola?

 

Ja ligger en her http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=5883.0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser denne ut??

 

Krokstrørrelse?

 

 

 

 

Fra 8-16, bind også noen med irrgrønn icedubbing (som på bildet) i 'stjerten'. Jeg lager mine med litt for lang vinge, og klipper den til ved elva.

 

Høres bra ut...40 stk er ikke å ta i nei...hehehe! Har vel fluer noen år fremover da vil jeg tro?!

Lagt ut noen turrapport fra turen deres til Kola?

 

Ja ligger en her http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=5883.0 :)

 

SÅNN flueboks har jeg letet etter. http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/12683/30897_s.jpg

En litt stor med store rom! Hvor får jeg kjøpt dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser denne ut??

 

Krokstrørrelse?

 

 

 

 

Fra 8-16, bind også noen med irrgrønn icedubbing (som på bildet) i 'stjerten'. Jeg lager mine med litt for lang vinge, og klipper den til ved elva.

 

Høres bra ut...40 stk er ikke å ta i nei...hehehe! Har vel fluer noen år fremover da vil jeg tro?!

Lagt ut noen turrapport fra turen deres til Kola?

 

Ja ligger en her http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=5883.0 :)

 

SÅNN flueboks har jeg letet etter. http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/12683/30897_s.jpg

En litt stor med store rom! Hvor får jeg kjøpt dette? 

 

Sjekk pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp!

 

Virker som du er godt utrusta til turen :) men glem for all del ikke RENAFLUA ;)

 

[attachimg=#]

 

Alle på min gruppe endte opp med denne flua. På den turen banka vi SC langt nerri skoa. Så jeg sitter fremdeles med 40 stk SC som jeg ikke har brukt ennå ;D

 

Ha en riktig god tur :)

 

Vilken uke var det ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp!

 

Virker som du er godt utrusta til turen :) men glem for all del ikke RENAFLUA ;)

 

[attachimg=#]

 

Alle på min gruppe endte opp med denne flua. På den turen banka vi SC langt nerri skoa. Så jeg sitter fremdeles med 40 stk SC som jeg ikke har brukt ennå ;D

 

Ha en riktig god tur :)

 

Vilken uke var det ??

 

Hei og hå...

Det er uke 34 ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kola~Mouse.jpg

Kola Killer blir vel da denne kaldt. Vet det er mange varianter, men man må jo bare prøve. Forsøkte å være litt kreativ også med fluer i bakgrunn. Kankje det blir en Nerderum av meg når jeg blir stor?

 

 

 

Noen som vet hvorfor den senebiten er lagt inn under museimitasjonen. Kjøpte selv noen identiske fra fiskefluer.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

 

Kola~Mouse.jpg

Kola Killer blir vel da denne kaldt. Vet det er mange varianter, men man må jo bare prøve. Forsøkte å være litt kreativ også med fluer i bakgrunn. Kankje det blir en Nerderum av meg når jeg blir stor?

 

 

 

Noen som vet hvorfor den senebiten er lagt inn under museimitasjonen. Kjøpte selv noen identiske fra fiskefluer.com

Og for å hindre at fortommen henger seg fast i kroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, en liten fylletur til Langesund, så er det blitt prat om disse fluene mine.

Tror også at jeg kommer til å klippe bort senebiten som er der for å forhindre at den setter seg fast i gress og annet. Tror vel dette i utgangspunktet er en flue beregnet for Gjedde, men tar den med meg til Kola for å se om storørreten velger den i forhold til utbyttet. Har hørt at ørreten bare dytter til musene, men dette får anyway bli som det blir... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk fra fiskefluer, jeg klipper bort senestumpen før høstfisket begynner  :D

 

Det är ett vass-skydd...när du fiskar Gädda i vassmiljö är det bra, annars är det bara att knipsa bort nylonet om du fiskar örret eller röding :-)

mvh

ken

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kola-ørreten tar mus den. Av og til går den bare opp og slurper dem i seg som om det skulle være en døgnflue på krok 14 også... personlig liker jeg ikke de museimitasjonene der spesielt godt. Mindre foamfluer (krok 10-6) både kroker bedre og er triveligere å kaste med. Det som er overraskende er hvor ofte ørreten der oppe tar store fluer fisket uten striping.

 

Du kan selvfølgelig få den klassiske "Kolaplogen" hvis du striper ei mus over brekkanten, men jeg tror du vil få mer fisk på andre mønstre. Hvis du respons i form av ploging uten at fisken tar, kan det lønne seg å fiske flua stripefritt på neste kast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig takknemmelig for all respons dette innlegget har gitt meg! Det er nå liksom slik at, når man reiser et helt nytt og ukjent sted, er det mange forventninger og spørsmål.

Vi har selvfølgelig en guide, men har fått skikkelig masse info jeg ikke visste om!! Takker allesammen ;)

 

 

Heiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...