Gå til innhold

Filmer


Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

spør noen eldre kompiser om de har opptak på vhs av filmen "fluefiske er mere enn fluer og fisk" nrk 1988

20 år gammel gitt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenske fluefiskefilmer har det med å være litt treige på voice over'n. Følgende må leses veldig sakte:  "Jaaa, nu sliter han Bengt. Storöringen vil inte ta hans fluga. Nu skal han byta - så får vi nu se. Neeej, nu børjar det blåse lite från vester så han får problem med at strekka tafsen.  Jaaa neeeeej,  ja, nej, nu sliter han gossen." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Svenske fluefiskefilmer har det med å være litt treige på voice over'n. Følgende må leses veldig sakte:  "Jaaa, nu sliter han Bengt. Storöringen vil inte ta hans fluga. Nu skal han byta - så får vi nu se. Neeej, nu børjar det blåse lite från vester så han får problem med at strekka tafsen.  Jaaa neeeeej,  ja, nej, nu sliter han gossen." 

 

e he he :) Det hr jeg også lagt merke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men er dere på jakt etter en skikkelig underholdende film om ørretfiske, så skaff: "Der satt'n - fiske etter ørret med MARK" Det er en viss fare, men ikke påfallende stor, å bli hekta av markfiske av filmen. Det er først og frems "skuespiller-prestasjonene" som er fantastiske. De er av den klassike typen der én ikke veit opp ned på en fiskestang, og en annen som kan absolutt alt. Trond Andersson og Trond Borge LEVERER i Tinnelva. Gir et par gode tips om vading også.. Legendarisk ;D

 

Hvis du synes Bård og Lars er morsomme så ikke nøl med å se denna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men er dere på jakt etter en skikkelig underholdende film om ørretfiske, så skaff: "Der satt'n - fiske etter ørret med MARK" Det er en viss fare, men ikke påfallende stor, å bli hekta av markfiske av filmen. Det er først og frems "skuespiller-prestasjonene" som er fantastiske. De er av den klassike typen der én ikke veit opp ned på en fiskestang, og en annen som kan absolutt alt. Trond Andersson og Trond Borge LEVERER i Tinnelva. Gir et par gode tips om vading også.. Legendarisk ;D

 

Hvis du synes Bård og Lars er morsomme så ikke nøl med å se denna.

 

Støtter den Lasse. Legendarisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Litt off topic, men er dere på jakt etter en skikkelig underholdende film om ørretfiske, så skaff: "Der satt'n - fiske etter ørret med MARK" Det er en viss fare, men ikke påfallende stor, å bli hekta av markfiske av filmen. Det er først og frems "skuespiller-prestasjonene" som er fantastiske. De er av den klassike typen der én ikke veit opp ned på en fiskestang, og en annen som kan absolutt alt. Trond Andersson og Trond Borge LEVERER i Tinnelva. Gir et par gode tips om vading også.. Legendarisk ;D

 

Hvis du synes Bård og Lars er morsomme så ikke nøl med å se denna.

 

Støtter den Lasse. Legendarisk!!

 

Noen som vet hvor det går ann å få tak i denne?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange gode filmer...

havabbor på flue,

Troutbum diaries 1 og 2 er filmer som ikke er nevnt...

Tundrans øring.

Ørretjegern.

++++

 

ja, utvalget er greit.. :)

 

 

Troutbum diaries er så dårlige at det svir i øya og banker i øra. Heldigvis lasta jeg dem ned gratis, så gjorde det mindre vondt å kaste dem etter halvferdig gjennomsyn. Livet er faktisk for kort til å brukes på postpubertal college-trash At de får solgt sånt søppel er kanskje det beste beviset som finnes på at folk har for mye penger.

 

De norske (tørrflue)greiene er så sinnsykt mye bedre. Har tilogmed kjøpt en håndfull av dem. Man skal støtte kvalitetsproduksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Troutbum diaries er så dårlige at det svir i øya og banker i øra. Heldigvis lasta jeg dem ned gratis, så gjorde det mindre vondt å kaste dem etter halvferdig gjennomsyn. Livet er faktisk for kort til å brukes på postpubertal college-trash At de får solgt sånt søppel er kanskje det beste beviset som finnes på at folk har for mye penger.

 

De norske (tørrflue)greiene er så sinnsykt mye bedre. Har tilogmed kjøpt en håndfull av dem. Man skal støtte kvalitetsproduksjoner.

 

Enig! Blei sinnsykt irritert over den "hippe" filminga og idiotiske meningsytringene fra de collegegutta.. Typisk amerikansk å snakke ting opp, skryte og å gjøre det mer komplekst enn det det er.. Har nevnt det tidligere, men nevner det igjen: Da jeg booka bonefish-tur tidligere i år så spurte jeg litt om hva som krevdes, da jeg var litt grønn på emnet. Amerikaneren sa at man måtte mestre "Double haul" og kaste over 30 fot.. Virker som mange amerikanere(sier ikke alle..) har en hang mot å gjøre ting vanskeligere enn de er.. Fikk forøvrig den første bonefish'en jeg så på den første flua jeg fant i boksen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanere... verdensmestersyndromet. Heldigvis har vi janteloven i Norge sier jeg bare. Ellers ser man jo hvor det kan ende.

 

Merker at bonefish-fisket appellerer til meg mer og mer. Særlig etter at enkelte har fortalt at man bare kan stikke avgårde på egenhånd, og, som Lasse sier, avkrefter at det er så jævlig komplisert. Flybillett til karibien, leie båt, loke rundt og fiske og bade, og drikke friske drinker og hilse på småpikene på kvelden. En slags perfekt mellomting mellom sydenferie og fiskeferie.

 

Må prøve å få til det der en gang.

 

Men nå, først, 2 uker med coq au vin i frankrike  8)

 

For å opprettholde litt relevans til tråden: Så TFL 1 omigjen igår for første gang på flere år - inspirert av denne tråden, egentlig. Ble skikkelig svett i kastehånda. Gutta vet hvordan de skal lage film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Amerikanere... verdensmestersyndromet. Heldigvis har vi janteloven i Norge sier jeg bare. Ellers ser man jo hvor det kan ende.

 

Merker at bonefish-fisket appellerer til meg mer og mer. Særlig etter at enkelte har fortalt at man bare kan stikke avgårde på egenhånd, og, som Lasse sier, avkrefter at det er så jævlig komplisert. Flybillett til karibien, leie båt, loke rundt og fiske og bade, og drikke friske drinker og hilse på småpikene på kvelden. En slags perfekt mellomting mellom sydenferie og fiskeferie.

 

Må prøve å få til det der en gang.

 

Men nå, først, 2 uker med coq au vin i frankrike  8)

 

For å opprettholde litt relevans til tråden: Så TFL 1 omigjen igår for første gang på flere år - inspirert av denne tråden, egentlig. Ble skikkelig svett i kastehånda. Gutta vet hvordan de skal lage film.

 

God tur, og pass på så du ikke faller ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt 80 talls her. Alle programmene "Visst nappar det" fra SVT ligger på denne link

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=31765

 

Trygve ;)

 

Oiii.  Det var tider det.  Vokst opp med de programmene der.  Er nok det programmet som har lagt grunnlaget for meg. :)

Deilig å se et program uten stress og flakkende filming.  Vi hadde tydligvis bedre tid på 80/90 tallet.  Rart egentlig.  Jo mer hjelpemidler vi får jo mer stressende lever vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Amerikanere... verdensmestersyndromet. Heldigvis har vi janteloven i Norge sier jeg bare. Ellers ser man jo hvor det kan ende.

 

Merker at bonefish-fisket appellerer til meg mer og mer. Særlig etter at enkelte har fortalt at man bare kan stikke avgårde på egenhånd, og, som Lasse sier, avkrefter at det er så jævlig komplisert. Flybillett til karibien, leie båt, loke rundt og fiske og bade, og drikke friske drinker og hilse på småpikene på kvelden. En slags perfekt mellomting mellom sydenferie og fiskeferie.

 

Må prøve å få til det der en gang.

 

Men nå, først, 2 uker med coq au vin i frankrike  8)

 

For å opprettholde litt relevans til tråden: Så TFL 1 omigjen igår for første gang på flere år - inspirert av denne tråden, egentlig. Ble skikkelig svett i kastehånda. Gutta vet hvordan de skal lage film.

 

God tur, og pass på så du ikke faller ned ;)

 

Hehe... Gjorde nok det. Men lever fortsatt ;) Godt nyttår, Henning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Amerikanere... verdensmestersyndromet. Heldigvis har vi janteloven i Norge sier jeg bare. Ellers ser man jo hvor det kan ende.

 

Merker at bonefish-fisket appellerer til meg mer og mer. Særlig etter at enkelte har fortalt at man bare kan stikke avgårde på egenhånd, og, som Lasse sier, avkrefter at det er så jævlig komplisert. Flybillett til karibien, leie båt, loke rundt og fiske og bade, og drikke friske drinker og hilse på småpikene på kvelden. En slags perfekt mellomting mellom sydenferie og fiskeferie.

 

Må prøve å få til det der en gang.

 

Men nå, først, 2 uker med coq au vin i frankrike  8)

 

For å opprettholde litt relevans til tråden: Så TFL 1 omigjen igår for første gang på flere år - inspirert av denne tråden, egentlig. Ble skikkelig svett i kastehånda. Gutta vet hvordan de skal lage film.

 

God tur, og pass på så du ikke faller ned ;)

 

Hehe... Gjorde nok det. Men lever fortsatt ;) Godt nyttår, Henning.

Hi hi, da er du for dårlig :) Men er ikke så farlig vist det ikke er så høyt ;) Godt nyttår til deg og Erik :)

 

 

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...