Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Aaaahh! Nok et deilig mønster som tåler vann fra Terje. Den der fanger fisk.

 

Men, prisen på de derre Coq de Leon fjæra, da gitt...

 

Takker for det Erik ;D

 

Forøvrig skjønner jeg ikke helt hva du mener angående pris.....da jeg synes de er svært billig. :D

Ta en kikk på nakken under, det er den jeg bruker. Jeg har hatt den i to sesonger og det er fortsatt masse fjærfibre igjen til flere tusen fluer.

PRIS: ca 200 for hele nakken hos Jarle og Bjørnar.

 

Terje"

post-0-13949858033234_thumb.jpg

post-0-13949858033837_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig skjønner jeg ikke helt hva du mener angående pris.....da jeg synes de er svært billig. :D

Ta en kikk på nakken under, det er den jeg bruker. Jeg har hatt den i to sesonger og det er fortsatt masse fjærfibre igjen til flere tusen fluer.

PRIS: ca 200 for hele nakken hos Jarle og Bjørnar.

 

Terje"

 

Hmm. Skjønner jeg har gått glipp av noe her. Har bare holdt de små posene med 10 fjær i hånda på Nordisk og rista på huet av prislappen. 200 spenn for en hel nakke er jo selvfølgelig heeeelt andre boller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hjæææælp!!! Han sa "wooly bugger"!

 

Jeg så også det, men siden jeg ikke aner hva det er for noe så overså jeg det fullstendig ;D ;D

Er "Wooly bugger" det samme som en god gammaldags "busemann" sånn man finner i nesa fra tid til annen? ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også det, men siden jeg ikke aner hva det er for noe så overså jeg det fullstendig ;D ;D

Er "Wooly bugger" det samme som en god gammaldags "busemann" sånn man finner i nesa fra tid til annen? ;D ;D ;D

 

Terje!

 

En "wooly bugger" er faktisk det du finner mellom rumpeballene dine etter en uke på fjellet med nye merino-ull-underbukser; den uekte sønnen til navlelo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg så også det, men siden jeg ikke aner hva det er for noe så overså jeg det fullstendig ;D ;D

Er "Wooly bugger" det samme som en god gammaldags "busemann" sånn man finner i nesa fra tid til annen? ;D ;D ;D

 

Terje!

 

En "wooly bugger" er faktisk det du finner mellom rumpeballene dine etter en uke på fjellet med nye merino-ull-underbukser; den uekte sønnen til navlelo.

 

å fytte hæl....., det var det jeg frykta.......at det var noe i den gata :D :D..........

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig skjønner jeg ikke helt hva du mener angående pris.....da jeg synes de er svært billig. :D

Ta en kikk på nakken under, det er den jeg bruker. Jeg har hatt den i to sesonger og det er fortsatt masse fjærfibre igjen til flere tusen fluer.

PRIS: ca 200 for hele nakken hos Jarle og Bjørnar.

 

Terje"

 

Hmm. Skjønner jeg har gått glipp av noe her. Har bare holdt de små posene med 10 fjær i hånda på Nordisk og rista på huet av prislappen. 200 spenn for en hel nakke er jo selvfølgelig heeeelt andre boller.

Er du en snill gutt, OG vil ha Coc de leon, så har jeg en diger nakke du kan få en grei bit av. Send meg en PM vist du vil ha ;):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min i vår for 170, og så har jeg fått noen pakker av den som Erik snakker om her gratis hos en julenisse i en butikk :) Er en bedre kvalitet på pakkene kan jeg bare si, men nakkene holder i MASSEVIS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er "Wooly bugger" det samme som en god gammaldags "busemann" sånn man finner i nesa fra tid til annen? ;D ;D ;D

 

Terje!

 

Så det det kan hende du er litt "busemann" fisker, på mørke kjølige høstkvelder når det ikke vaker og ingen andre er i nærheten, da Terje????

 

;D ;D

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg lagt ut beskrivelse av self split wing

 

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9606.0

 

Sigve

Vakkert Sigve.

 

Her er den døgnflua som ga meg mest fisk i sommer.

 

 

Takk Kalle. Pen flue du hadde bundet også

 

Long time no see. Har du tatt deg en liten ferie fra forumet?

 

Hva er hackelet? ser litt ut som CDC.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt ut beskrivelse av self split wing

 

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9606.0

 

Sigve

Vakkert Sigve.

 

Her er den døgnflua som ga meg mest fisk i sommer.

 

 

Takk Kalle. Pen flue du hadde bundet også

 

Long time no see. Har du tatt deg en liten ferie fra forumet?

 

Hva er hackelet? ser litt ut som CDC.

 

 

Har ikke tatt ferie, er jo inne og leser flere ganger for dagen ;D

Det er cdc, i løkke. Legger et par runder mellom vingene for å få de til å sprike.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig døgnis, Kalle ;D ;D

 

 

Selv lagde jeg noen biots klekkere i dag med diverse farger og diverse flyteelement :D........pluss litt innlagt bling :D

 

Terje!

 

Bandt en cdc biot klekker nå, og la crystal splash mellom biot-kantene. Du verden så flott det ble! Kombinasjonen av oliven biot fra Hareline og Crystal Splash olive fra Spirit river, tror jeg det blir flere av. Både klekkere og duns.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nydelig døgnis, Kalle ;D ;D

 

 

Selv lagde jeg noen biots klekkere i dag med diverse farger og diverse flyteelement :D........pluss litt innlagt bling :D

 

Terje!

 

Bandt en cdc biot klekker nå, og la crystal splash mellom biot-kantene. Du verden så flott det ble! Kombinasjonen av oliven biot fra Hareline og Crystal Splash olive fra Spirit river, tror jeg det blir flere av. Både klekkere og duns.  :)

 

Det hørtes lovende ut. Bilder??

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...