Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Etter en innlogginstid på 3dager, 11timer og 51minutter med bare lesing måtte jeg se og få slengt ut et innlegg ;D Bare en helt vanlig Aurivillii parachute sett fra undersiden (og nei, jeg er INGEN fotograf. Og ja, jeg trenger ny bindestikke  :-X)

post-4686-13949885485187_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D Ikke biot nei ;D Superfine dubbing (fine & dry) blandet et par farger jeg synes passet :) (vet ikke helt hvordan man svarer direkte til personer ??? )

Han mente nok flua til Hermann... jeg tipper det enten er mono, 0,25 eller lignende, ellers så er det en bit av et kassert fluesnøre:)

Flua di var også veldig fin, Larfi ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Var en tur på Nordisk sammen med Tor Arne og en "avliden" 490SP og da ble det ei ny DynaKing stikke(Latterlig billig de greiene der)

Møkkaværsflua Rohdani fikk rangen på nystikka :)

Jævla stiiilig flue, Hermann :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fin flue Hermann, hva har du brukt til bakkropp? Har aldri bundet på de krokene der før, spennende!  :)

Larfi, så bra ut den. Kanskje ett par runder til med hackle? Litt vanskelig å se, hva med noen bilder fra siden?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fin flue Hermann, hva har du brukt til bakkropp? Har aldri bundet på de krokene der før, spennende!  :)

Larfi, så bra ut den. Kanskje ett par runder til med hackle? Litt vanskelig å se, hva med noen bilder fra siden?  ;D

Tusen takk. Som sagt, Biots over quill fra Rapphøne.

Terje, takker, og jeg legger merke til at du er skikkelig på foamkjøret om dagen. Likte spesielt den foamversjonen av Renaflua. Selv om jeg ikke er noe særlig glad i foam så skal den kopieres(Staffan til tross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JFL, ja er nok som du sier. Hadde gjort seg med et par runder til  ;D Noen bilder fra siden er jeg ikke så hissig på, hacklet ligger ikke noe pent  :rolleyes:

Aurivillien var helt nydelig den larfi, og personlig ville jeg ikke surret mer hackel enn du har der . . . Er da grenser for hvor mange bein disse krabatene har  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JFL, ja er nok som du sier. Hadde gjort seg med et par runder til  ;D Noen bilder fra siden er jeg ikke så hissig på, hacklet ligger ikke noe pent  :rolleyes:

Aurivillien var helt nydelig den larfi, og personlig ville jeg ikke surret mer hackel enn du har der . . . Er da grenser for hvor mange bein disse krabatene har  ;)

HeHe, ja! Takk, Lars!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Lars her,Larfi... lettdressa og fin flue! Du kan sikkert supplere noen fluer med mer hackle på, men hold deg til de lettdressa som førstevalg:) Det er min oppfordring iallefall ;D

Lager jo egentlig bare fluer som er så lett dressa som mulig ;D Men tørte ikke annet enn å legge meg flat siden jeg er ny her, og fortsatt ung!  8)  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Lars her,Larfi... lettdressa og fin flue! Du kan sikkert supplere noen fluer med mer hackle på, men hold deg til de lettdressa som førstevalg:) Det er min oppfordring iallefall ;D

Lager jo egentlig bare fluer som er så lett dressa som mulig ;D Men tørte ikke annet enn å legge meg flat siden jeg er ny her, og fortsatt ung!  8)  ;)

Tror ikke du trenger å bry deg om hva andre mener, om alle fluene dine holder den standaren der ;D

Den der fanger fisk, og det er det ikke en kjeft som burde tvile på 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Lars her,Larfi... lettdressa og fin flue! Du kan sikkert supplere noen fluer med mer hackle på, men hold deg til de lettdressa som førstevalg:) Det er min oppfordring iallefall ;D

Lager jo egentlig bare fluer som er så lett dressa som mulig ;D Men tørte ikke annet enn å legge meg flat siden jeg er ny her, og fortsatt ung!  8)  ;)

Tror ikke du trenger å bry deg om hva andre mener, om alle fluene dine holder den standaren der ;D

Den der fanger fisk, og det er det ikke en kjeft som burde tvile på 8)

Takk for hyggelige tilbakemeldinger Lars, JFL og Tor Arne!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en helt vanlig Aurivillii parachute sett fra undersiden.

Var ikke meningen å kritisere antall runder med hackle altså, ville bare muligens hatt en runde til eller to, men det er nå min smak på aurivilli  ;)

Forøvrig syntes jeg du har fått til en veldig flott fasong på kroppen, og fargen er det ingenting å utsette på. Tror også at du kommer til å få fisk på den  :)

Legger med ett lite bilde av noen fjærmygg i str 16, de venter bare på at isen skal gå! (nei, det gjør jeg ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en helt vanlig Aurivillii parachute sett fra undersiden.

Var ikke meningen å kritisere antall runder med hackle altså, ville bare muligens hatt en runde til eller to, men det er nå min smak på aurivilli  ;)

Forøvrig syntes jeg du har fått til en veldig flott fasong på kroppen, og fargen er det ingenting å utsette på. Tror også at du kommer til å få fisk på den  :)

Legger med ett lite bilde av noen fjærmygg i str 16, de venter bare på at isen skal gå!

Nei, herregud! Ikke tenk på det  ;) Tips og kritikk er bra! Veldig fine mygg  :D Men skal ikke de myggene muligens i en annen inspirasjonstråd?  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...