Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Mye fine fluer innpå her nå:) Moro å se at det er så mange som poster også. Skal se å få posta litt selv så fort jeg får til kamera greine.

Reidar; Du kan gjerne lage vingen litt bredere, slik at den får en skikkelig vifteform. Da syns jeg comparadunen blir mer stabil på vannet (ikke velter) og generelt sett funker bedre.

Btw, ingen her som bruker dry wing til no hackles eller comparaduns? Det syns jeg funker glimrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wings.-Hackled feather from the inside of a Water-hen's wing.

Body.-Yellow silk, dubbed with the fur of a Water-rat.

Kan man bruke hares ear eller opposum istedenfor Water-rat for denne mønstre?

Det går helt fint så lenge den er blågrå. Husk bare å touchdubbe kroppen. Det skal være veldig sparsomt slik at den gule silken skinner igjennom. Det gir kropppen en fantastisk livaktig effekt i vannet. Prøv i et glass vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Utrolig mye fint her nå :D

I kveld ble det noen cdc aurivilli klekkere.

Lagde noe cdc dubbing med litt antrondubbing og noen fibre ice dubb blande i en kaffemikser.

Da får dubbingen litt bling i seg som kan være en god trigger :D

Her er noen cdc aurivilli klekkere i forskjellig utgave.......

Terje!

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-4723-1394988557854_thumb.jpg

post-4723-13949885579233_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nydelige Terje, rett og slett nydelige. Hva slags stikke bruker du? Tror jeg må bytte ut Renzetti stikka mi for jeg er langt ifra det resultatet der!  ;D

Takker :D ....... da må du kjøpe Regal Vise eller Kalle stikka, nydelig resultat hver gang ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wings.-Hackled feather from the inside of a Water-hen's wing.

Body.-Yellow silk, dubbed with the fur of a Water-rat.

Kan man bruke hares ear eller opposum istedenfor Water-rat for denne mønstre?

Det går helt fint så lenge den er blågrå. Husk bare å touchdubbe kroppen. Det skal være veldig sparsomt slik at den gule silken skinner igjennom. Det gir kropppen en fantastisk livaktig effekt i vannet. Prøv i et glass vann :)

Takker Hermann!!! Jeg tror på den.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...