Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

Der har du patenten Gisle :) Jeg fikk en slik eller var det to? i en flueringen en gang i tiden. Fanget utrolig med fisk på de, og for en flyteegenskap da mann :)

Vil enten ha noen i posten ( :) ) Ellers så blir jeg glad for bindebeskrivelse som du nevnte litt over her :)

Bildene er også helt konge self :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakser inn litt fra facebook her:

Cdc Shuttlecock Mayfly Emergers

Baetis

Hook: Kamasan B410 size14.

Thread: Tmc 16/0, Olive.

Tails: Partridge dyed olive.

Body: Turkey Biot, BWO.

Wingcase(shuttlecock): Dk. Grey and Brown cdc.

Legs: Partridge dyed olive.

Leptophlebia

Hook: Tmc 102Y size 15.

Thread: TMC 16/0 Black.

Tails: Bronze Mallard.

Body: Turket or Goose, Mahogany Brown.

Thorax: Dk. Brown Dub.

Wingcase: Dk grey and brown cdc.

Legs: Partridge dyed claret.

Jeg hadde ganske fint fiske med slike i små størrelser i fjor. Utvider sortimentet litt, så får vi se  ;D

post-2-13949886324004_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døgnflue med omvendt lokk ;) En døgner for de delene av elva med litt ekstra strøm.

Tror dette må være den "skumleste" døgnflue-imitasjonen jeg har sett noengang  :)

Hvordan du får til denne metoden uten å blokkere krokøyet fullstendig er over min fatteevne, men så er jeg ubestridt verdensmester i å knyte ned materiale over krokøyet også  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Sakser inn litt fra facebook her:

Cdc Shuttlecock Mayfly Emergers

Jeg hadde ganske fint fiske med slike i små størrelser i fjor. Utvider sortimentet litt, så får vi se  ;D

De var rett og slett nydelige, steg for steg? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Lars. skumle fluer lker vi ;D Du kan åpne mange tette øyer i photoshop ;D

skal ikke se bort fra at den finner veien ut på bølgene i stillevann også Bjorni. kanskje med en liten vekløs nymfe under ;)

Gisle

Det har jeg faktisk ikke prøvd Gisle, men GOD ide :) :) Mønsteret fungerer særlig bra til de litt større døgnisene som Marginata. 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger emergerene dine Rune. De skal kopieres. Er det lov å spørre hvilken type olive partridge du har brukt. Sliter litt med å finne god kvalitet på partridge generelt

Hei Sigve, Jeg har flere skinn med partridge i ulike farger.

Da kan du plukke den str. som passer til flua du skal binde og ikke minst: Så og si alle fjær er rette, fine og uskadd. Om du kjøper fra Wapsi, Hareline, Fishermens Feathers eller andre er ikke så viktig. De er fine alle sammen. Nå sist kjøpte jeg fra Cookshill, det er nok de rimeligste jeg har funnet og kvaliteten er helt fin. http://www.cookshill-flytying.co.uk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakser inn litt fra facebook her:

Cdc Shuttlecock Mayfly Emergers

Baetis

Hook: Kamasan B410 size14.

Thread: Tmc 16/0, Olive.

Tails: Partridge dyed olive.

Body: Turkey Biot, BWO.

Wingcase(shuttlecock): Dk. Grey and Brown cdc.

Legs: Partridge dyed olive.

Leptophlebia

Hook: Tmc 102Y size 15.

Thread: TMC 16/0 Black.

Tails: Bronze Mallard.

Body: Turket or Goose, Mahogany Brown.

Thorax: Dk. Brown Dub.

Wingcase: Dk grey and brown cdc.

Legs: Partridge dyed claret.

Jeg hadde ganske fint fiske med slike i små størrelser i fjor. Utvider sortimentet litt, så får vi se  ;D

Kunstverk Rune!

Har du dubbet under bioten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt inspirert av den nye saken til Gisle, så jeg lagde 2 stk med biot kropp, elsker biot kropp, og så kom Rune med den klekkern, og vips det ble plutselig helt bonanza på prompen igår og idag. Nå er jeg stolt av meg selv, ikke av bindinga fordi den går så som så under masseproduksjon, men antallet, og at nå må noen stoppe meg. Har jo lyst til å binde streamere åsså.

Takk til Rune og Gisle for insp, har jo nesten lagd en halv boks. ;D

Ja ja ser at det er litt så som så noen steder, derfor jeg tar samlebilde og ikke supermakro av hver enkelt  ;D ;D ;D ;D

[attachimg=1]

post-982-1394988637991_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...