Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Råfine klekkere Terje,fint at du tester litt nymfemateriale i de tørre. :D  Den ene var så stramt og fint bundet at det nesten ikke var overgang til kroken,et av Body-quillsen's forcer(og dine seff  ;) ),men vær litt obs på skarpe ørrettenner.

Og Gisle : Da jeg fikk se de spinnerne,begynte jeg nesten å le som da jeg fikk unge første gangen(kjærringa da,men jeg var med) ;D ,makan til nydelig arbeid,jeg har mil å gå ! Forhåpentligvis har ikke de fiskene jeg fisker på sett dine....... ;D

Og det samme gjelder Raymond,flotte ,vakre fluer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par døgnfluer:

Aroni (Aurivilli):

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

Vespertina:

[attachimg=4]

[attachimg=5]

[attachimg=6]

Vetle,jeg er glad jeg ikke er ørret der du skal ferdes i sommer,dette er nydelige fluer som fanger(noe for Gisle ? ;D ,Fangefluer !)!

De mikrodunsene,er virkelig noe som fisken liker,prøv dem også som fishfinder når fisken ikke vaker,du blir overasket ! ;)

Edit : Ser litt lys ut den hackelen på leptoen,bind opp noen med mørkbrun/cockybondy/svart i tillegg,+ noen i str. ca 12-10 for evt marginata. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Utrolig mye snaddermat for ørreten her nå :D

Nydelige fluer Gisle (digga de bakkroppene på spent spinnerne dine :D), Vetle og Raymond.

I dag fikk jeg et voldsomt savn etter de gode gamle smeltelim døgnfluene, så jeg måtte bare lage noen smeltelim rohdani.

Terje

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

post-4723-13949886700674_thumb.jpg

post-4723-13949886701397_thumb.jpg

post-4723-13949886702007_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Aurivilli klekker :)

Krok: Knapek P #12

halefibre: Strutseherl

Kropp: André Bruns micro chenille

Thorax: cdc dubbing (homemade :D)

Vingesekk: to cdc fjær

Bein: barred ginger hackle og litt cdc fibre

Terje

[attachimg=1]

post-4723-13949886702738_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er selvfølgelig også hjertelig velkommen til pizza partyparty i Beverveien Terje, men det er vel litt vel langt å dra bare for å få litt mat og prate tull. De smeltelim døgnisen var outstanding. Skal prøve i morgen.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Du er selvfølgelig også hjertelig velkommen til pizza partyparty i Beverveien Terje, men det er vel litt vel langt å dra bare for å få litt mat og prate tull. De smeltelim døgnisen var outstanding. Skal prøve i morgen.

Jens

Litt langt å dra ja, men jeg takker så mye for tilbudet :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

fine fluer dere!

de bak kroppene du har begynnt om "montere" terje, er de stive? de kroppene som er og få kjøpt her trur jeg ikke ørreten får inn i kjeften på tvers en gang.

Microchenille er i allefall ikke stiv, mjuk som bare det :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine fluer dere!

de bak kroppene du har begynnt om "montere" terje, er de stive? de kroppene som er og få kjøpt her trur jeg ikke ørreten får inn i kjeften på tvers en gang.

Microchenille er i allefall ikke stiv, mjuk som bare det :D

Terje

Ja, riktig som Terje sier, Lasse. Microchenillen er myk, så fluene kroker kjempebra.

Materialet er egentlig bare så stivt at det akkurat holder formen på flua.

Forresten en skikkelig tøff aurivillii-klekker du har bundet der, Terje  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tid for litt spente spinnere :)

Hale: fibbets

Kropp: Ææælg

Thorax: cdc

Vinger: Grizzzzly hackle

Flott flue !Lurer på to ting: Krokstørrelse og antall tørn med hackelet. Binder du opp mye, elle er det mest klipping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mye snaddermat for ørreten her nå :D

Nydelige fluer Gisle (digga de bakkroppene på spent spinnerne dine :D), Vetle og Raymond.

I dag fikk jeg et voldsomt savn etter de gode gamle smeltelim døgnfluene, så jeg måtte bare lage noen smeltelim rohdani.

Terje

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

mente ikke chenillen, den er super!! men denne bakkroppen for eksempel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tid for litt spente spinnere :)

Hale: fibbets

Kropp: Ææælg

Thorax: cdc

Vinger: Grizzzzly hackle

Flott flue !Lurer på to ting: Krokstørrelse og antall tørn med hackelet. Binder du opp mye, elle er det mest klipping?

Takk for det Jørn. Det er vel en krok 14 hvis jeg ikke husker feil, tipper det er 3-4 tørn med hackle. har ikke klippet eller bundet opp , kun brettet fibrene til sides med cdcfjæra.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Jørn. Det er vel en krok 14 hvis jeg ikke husker feil, tipper det er 3-4 tørn med hackle. har ikke klippet eller bundet opp , kun brettet fibrene til sides med cdcfjæra.

Gisle

Takk. Strålende utført. Må forsøke den varianten der. Spent spinners er det relativt tynt med i boksen, og altfor mange er sånne organza-greier som jeg ikke er videre begeistret for.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...