Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Kjempeflott døgnis, Sigve  :)

Jeg har også eksperimentert en del med slike fluer der nymfa er bundet på kroken og dunsen ut i været. Har brukt Micro Polychenille på mine varianter, men det blir jo samme prinsippet. Har egentlig troa på slike fluer under visse forhold, for det må jo se helt fantastisk ut for ørreten at det kommer en "stucked" døgnis flytende nedover  8)

Fin flue, Sigve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Torben, Henning

Kjempeflott døgnis, Sigve  :)

Jeg har også eksperimentert en del med slike fluer der nymfa er bundet på kroken og dunsen ut i været. Har brukt Micro Polychenille på mine varianter, men det blir jo samme prinsippet. Har egentlig troa på slike fluer under visse forhold, for det må jo se helt fantastisk ut for ørreten at det kommer en "stucked" døgnis flytende nedover  8)

Fin flue, Sigve.

Takk André. Jeg har nå sett lignende varianter i fleng ja. Husker du hadde en flott en for 2 års tid siden. Vi får se om den fynker en gang til sommeren. Jeg gidder derfor ikke surre opp så utrolig mange av disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøkent Sigve!!  :)

Vil kroppen beholde fasongen i kontakt med vann eller vil det bare bli ett tynt hår som blir refusert av ørret som ikke er glad i hår i maten? Har du tenkt på det? Hæ...hæ!!??  ;D

Jeg spør, for jeg har ikke greie på det. Skulle det ikke funke er det bare å klippe bort fanteriet og du har en fin klekker!!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve nymfa/skallet er i rapphøne og gåse biot med en liten thorax i superfine. Døgnflua er i cdc. Alt er velprøvde materialer som du sikkert vet og av erfaring har jeg aldri sett dette klumpe seg sammen til et hår ;) Det jeg ikke vet er om flua fynker. Skal gi den en liten spinn i sommer et sted i Troms :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...