Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

marginata.jpg

Kom gjerne med innspill. Synes biotsen blir litt pinglete mot torax. Trengs å boles litt føles jeg.

foamdgnis.jpg

Denne finn jeg bra med fisk på i fjellet, det klekket noen grønne store døgniser, men hadde ingen så store og grønne i boksen, men denne funket for det. Flyter utrolig godt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei for meg ser proposjonene på marginataen litt i ulage. Ville selv hatt større torax, satt vingen litt lenger bak. Når det gjelder farger bruker jeg selv mørkere haletråder, 3 stk og mørkere vingen. Ville også presset hackle litt ned så fallskjermen ble jevnere. Vel det ble mye m du ba om feedback:-\

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det bare er Hemsila-ørreten som kan telle,så tror det går bra <<l

He-he . . . Må innrømme at ofte når jeg ser tips og tilbakemeldinger på fluer her inne så lurer jeg på om man snakker om hva som skal til for at flua ser bedre ut på bilde, eller om det har med fluas fiskbarhet å gjøre  ;)

Forøvrig nydelige fluer du binder, Victor  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der Lars :).

Alle fluene som legges ut her på FFS fanger fisk,om det skulle komme fra den ferskeste fluebinder eller om det skulle komme fra en av våre maaaange grisedyktige bindere...,det spiller ingen trille.

De aller fleste fluene som blir lagt frem her burde vært satt i glass og ramme :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mindre av det meste. Jeg synes fluene ofte er overdresset i forhold til hva jeg fortrekker til mitt fiske.

Var det lov å si?

Tror alle hadde fått mer fisk om de hadde hatt den tankegangen.

Føler fluene fisker desidert best når de er lett dressa .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at fluene fisker best når de "gjør jobben riktig" og imiterer insektet det er tenkt til. Overdressede fluer har en tendens til å bomme litt på oppgaven. For mitt vedkomne gjør rette detaljer nettopp det. Noen kan godt oppfatte det som unødvendig, men her stoler jeg på egne erfaringer og lytter gjerne til andre om jeg kommer til kort. Godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...