Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Litt off topic,men når kommer filmen Andrè?

Mye kult her karer <<l

Hei, Rune  :)

Jeg vet ikke helt, men antagelig månedskifte februar/mars. Må ta meg av familien også mellom slaga  :)

Og om Robban vil bli med som gjestefluebinder, så forsvinner det antagelig et par jobbdager til, så jeg vet ikke helt dessverre  :)

Jeg måtte også ha med et par sekvenser der jeg driter meg skikkelig ut på tilslag på ørret, så ting tar tid. Synes jeg vanligvis er kald og rolig, men av og til går det til helve.. og det må også være med  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic,men når kommer filmen Andrè?

Mye kult her karer <<l

Hei, Rune  :)

Jeg vet ikke helt, men antagelig månedskifte februar/mars. Må ta meg av familien også mellom slaga  :)

Og om Robban vil bli med som gjestefluebinder, så forsvinner det antagelig et par jobbdager til, så jeg vet ikke helt dessverre  :)

Jeg måtte også ha med et par sekvenser der jeg driter meg skikkelig ut på tilslag på ørret, så ting tar tid. Synes jeg vanligvis er kald og rolig, men av og til går det til helve.. og det må også være med  <<l

Det er kult at du tar med sekvenser som ikke går så bra også,det er jo slik virkeligheten er ;).

Gleder meg til å se ferdig resultat Andrè <<l.

Robban er som deg en fluebinder i toppklasse,så det hadde vært cool om du får til 8).

sorry for enda mer off topic...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte året med tom boks etter å ha solgt (gitt vekk) alle mine fluer i fjor høst. Så da var det litt godt å få fylt opp en boks igjen. Bare tre igjen, bokser altså...  ;D

Takker alle for svært god inspirasjon her.  <<l

[attachimg=1]

Slenger med en Baetis klekker og en Baetis Parachute også, sånn bare for å ha gjort det. Begge fluer er en del av boksen over.

[attachimg=2]

[attachimg=3]

post-0-13949894696025_thumb.jpg

post-0-13949894696526_thumb.jpg

post-0-13949894697015_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for gode tilbakemeldinger på gulrøttene mine :) Riktig flotte krøplinger Geir !!! Skal jammen ta å lage noen med cdc som dere gjør her <<l

-Lars-: Jeg får gi gulrotflua en skikkelig sjanse til sommeren, gjerne en når klekkingene lar vente på seg og skjer i lavt lys <<l

Andrè: Skal sjekke ut filmen når den kommer ja, blir artig <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flytenymfa har fanga mange fisk for meg. Hadde helt glemt den. Flott arbeid Trygve:)

[/quote

Samme her Sigve. Borger har alltid vært til stor inspirasjon !!!

tob: Denne var spot on syntes jeg. Akkurat passe proposjoner og akkurat sånn passe rufsete (rufsete på en rett "buggy" måte i mine øyne)....

JFL: Skikkelig flotte fiskefangere. Boksene dine går en fin og innholdsrik tid i møte. (Husk å vise de til oss da ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige kommentarer gutter. I kroppen på den Baetis klekkeren har jeg brukt Gray-Olive Turkey Biot med påfugl herl som thorax. Lekte meg litt i photoshop, den er egentlig en del mørkere i fargen.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning, er det sånn forlenga juksekropp eller? Burde ikke du bruke Brun's Polychenille?  ;D

Har aldri fisket med sånne fluer før, men mangler det hackle der eller er jeg blind?

De krokene der er forresten dritbra!  <<l

Bra flue Henning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...