Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Bindelysten kom tilbake i helga, det ble vel en måned opphold etter første runden. Men nå skal det gis skikkelig gass!!
Jeg lagde meg noen aurivilliinymfer som det også ble artikkel av, den kommer ganske snart. Jeg måtte fylle på med litt klekkere også, laget meg noen få som denne her. Lenge siden jeg har fisket med litt ruskete klekkere.

Aurivillii Foamklekker

Krok: TMC 113BLH #12.
Tråd: 12/0 Brun (blir litt av kroppfargen også).
Haler: Bronze mallard splittet i to bunter.
Kropp: Irish dub, fiery brown, spunnet.
Vingesekk: Gul foam, tusjet på siden (livredd for at fisken skal se gult!!).
Thorax: Squirrel SLF olive/brown spunnet og børstet.

 

post-2-0-87675100-1485784652_thumb.jpg

  • Lik 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra og finne her på Fluefiskesiden. Rune's Leptonymfe, ikke helt identiske materialer, men bør vel fange en fisk eller to...

attachicon.gif20170130_190945.jpg

Nærme nok det der Håvard ;D  flott flue! Kommer til å fange som bare det! Har du uvlim så kan du vurdere å legge det på vingesekken slik at den blir mer solid. Det blir ganske sexy også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig høyt nivå på det som legges ut her, og mye inspirasjon.

Jeg (som er fersk når det kommer til binding av fluer til innlandet) får en veldig bratt læringskurve på grunn av det som deles her, og i de andre inspirasjonstrådene!

Keep up the good work, for å si det på godt norsk...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gutter:) Prøvde en, for meg, ny metode for hackelet der jeg satte kroken på høykant i stikken og hacklet vertikalt. Avsluttet også fluen under hackelet. Høres slitsomt ut, men funket bra for meg. Så teknikken i en video på youtube av Barry Ord Clarke som binder en klinkammer

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...