Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Siden vi er på Vagwing kjøret så lagde jeg noen "hatching Vagwing caddis", etter inspirasjon fra en meget dyktig Svensk fluebinder.

 

Terje!

 

Pleier normalt sett ikke bli så veldig imponert av fluene dine terje, men disse her var SKIKKELIG bra. Likte meget godt denne ideen...helt sjef :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Siden vi er på Vagwing kjøret så lagde jeg noen "hatching Vagwing caddis", etter inspirasjon fra en meget dyktig Svensk fluebinder.

 

Terje!

 

Pleier normalt sett ikke bli så veldig imponert av fluene dine terje, men disse her var SKIKKELIG bra. Likte meget godt denne ideen...helt sjef :D

 

Vet det Henning, derfor varmet det ekstra med såpass med ros fra deg ;D ;D ;D ;D

 

Takker for øvrig så mye btholvik, hyggelig å høre :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fina flugor som alltid Terje!!!

För min del så blev det några F-fly ikväll.

Ska iväg och fiska lite med grabbarna på bazzflyfishing-forumet i Norrbyströmmen.

 

Mårten

 

 

Tack, det samma mårten :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her er noen flere i serien Vagwing caddis. ;D

Denne gangen en variant med både cdc og ordinært hackle surret parachute.

Kroppen er av cdc dubbing.

cdc hacklet er surret under det ordinære hanehacklet via serafiltråd. Til slutt en dråpe smeltelim og vi har en parachute Vagwing klar til innsats :D :D

 

 

Den andre har kun cdc parachute hackle og i tillegg til cdc kropp har den også en liten undervinge av elghår.

I begge tilfellene har jeg brukt deler av Vagwing materiale til å surre hacklet rundt.

 

 

 

Terje!

post-0-13949858302623_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wag the dog  ;)

Og hva mente du med denne søten?

Er du sjalu for at jeg gir andre litt oppmerksomhet? Du kan slappe helt av, du er fremdeles den mest sjarmerende tutten i klassen, og du er fremdeles number one for me  :-*

 

Håper du koser deg.

 

Din

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg må kommentere vingematerialet jeg fikk fra Staffan..

 

Det har aldri vært morsommere å binde fluer! ;D

Har glemt av kameraet mitt hos brodern så ingen bilder desverre..  :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger. Nå gjenstår det å se om fisken liker de like godt.

Uansett synes jeg Staffan fortjener en stor honnør for div. mønster, materialer, erfaringer osv. Ikke minst det at han gjør dette tilgjengelig for oss.

En flueboks uten Vagwing, Renaflua og Multimyggpuppa er for meg verdiløs.

Har fisket ørret sammen med andre under vårflueklekking på blikkstille vann. Jeg hadde Renaflua og hanket inn fin fisk. De to andre hadde hverken den eller E-12 (som også er obligatorisk under slike forhold). Stilling: 32-0

Har hatt noen tilsvarende opplevelser med multimygga under røyefiske. Fikk ikke så mange, men str. var til gjengjeld flott (kroker småfisk dårlig ;-) )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...