Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

hvilken krokstørrelse til myggklekkere? har en svart ribbesak, slik som er på "underkroppen" på klekkern Oliver la ut på side 11. funker det med hvitt istedet for tan CDC? jeg har bare hvit, rød, oransje cdc. sjøflue-cdc pakkene mine ;D

 

EDit: glem det...jeg føler meg som en Stevie Wonder her nå. sto jo rett ovenfor  :-[ men besvar gjerne CDC hvit eller tan spørsmålet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken krokstørrelse til myggklekkere? har en svart ribbesak, slik som er på "underkroppen" på klekkern Oliver la ut på side 11. funker det med hvitt istedet for tan CDC? jeg har bare hvit, rød, oransje cdc. sjøflue-cdc pakkene mine ;D

 

EDit: glem det...jeg føler meg som en Stevie Wonder her nå. sto jo rett ovenfor  :-[ men besvar gjerne CDC hvit eller tan spørsmålet mitt :)

Hvit funker like bra det :) "Duskene" på fjærmyggen er hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... jaja da går den i søppla ;D

:'( Surr litt hackle rundt i tillegg så henger den i filmen. Meget god fjærmyggklekker. ;)

 

enig med JB, ikke kast den, men prøv å forbedre den med litt hackle. har bundet noen slike selv og testet de, og det ser ikke så verst ut i vannet heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

ble inspirert av "Oliver" og prøvde meg på noe lignende  :)

har lurt inn dubbing under og lagt litt mellomrom mellom vinylen  :)

 

 

 

 

Glimrende myggklekker, tror ikke det gjør noe som helst at hacklet er litt kort. Litt cdc olje i thorax og hackle, og denne vil ligge fint i vannet.

Bra saker, Arild :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg knota sammen et par myggklekkere i kveld jeg også :D

Dette begynner å bli helt på grensen av hva jeg klarer å hekle, en tmc 2487 #16 er ikke enkel å få heklenåla under. Mindre enn dette så er det bråstopp ;D ;D

 

Lagde en variant med cdc som flottør og en med paraloop hackle.

Forresten ganske knotete med paraloop også på såpass små kroker men det gikk da på sett og vis.

 

Krok: tmc 2487 #16

Kropp: hekla svart antron (her må antrongarnet splittes i kun en 5-6 fibre på hver side)

Thorax: Strutseherl

Vinge: cdc i den ene og grizzle hackle paraloop style i den andre.

 

Terje!

post-0-13949861008449_thumb.jpg

post-0-13949861009178_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble inspirert av "Oliver" og prøvde meg på noe lignende  :)

har lurt inn dubbing under og lagt litt mellomrom mellom vinylen  :)

 

 

 

 

Flott flue. Kansje litt kort hackel.

 

Sigve

 

Tror den uttalesen kommer fra en fallskjemflue ekspert!

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...