Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Denne har gitt meg mange fine opplevelser i vår. Har prøvd ut mye rart men ender alltid opp med denne på fortommen når det virkelig gjelder.

Denne er vannvittig effektiv. :) Ikke akkurat noe nytt men alikevel........

Kunne sikkert vært bindt sånn og sånn og sånn for å få den finere men jeg vil ha den slik som dette :)

 

[attachimg=1]

post-2611-1394986394013_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange binder røde myggklekkere, synes de ser veldig giftige ut men av en eller annen grunn har jeg fortsatt tilgode å få fisk på mine ??? Tar på svarte og mørk oliven av samme mønster, men de røde får jeg ikke en dritt på :P

 

Da bor du sikkert på vestlandet.  :P  ;)

 

DF

 

Har røde mygg her vi. Vestlandet altså. Jeg for min del har opplevd det en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Jeg har fått bra med mygg på røde klekkere....eller i alle fall rødlige. Ikke store fisker, men de små tassene jeg normalt fisker på tar disse med glans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Jeg har fått bra med mygg på røde klekkere....eller i alle fall rødlige. Ikke store fisker, men de små tassene jeg normalt fisker på tar disse med glans :)

 

Hvilke størrelser bruker du dem i?

 

Bruker helst denne her .

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9174.270

 

ca midt på siden.

 

Men her er den røde jeg reffererer til. Ca midt på siden. Bruker str 16.

 

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9174.225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bandt opp en del "Once & Away" i går kveld. #14,16 og 18. Jeg bruker snøharefot i thorax. Har blitt veldig glad i dette materialet som gir fantastisk flyt og passe "buggy" utseende. Brukte også litt orange CDC i vingen. Bruker ellers Hends Synton tråd som har 2 kordeller og lar seg enkelt splitte og spinne. Fint å legge inn harefot her som ellers er vanskelig å dubbe direkte på tråden.

 

"Sensuren og fasiten" venter i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bandt opp en del "Once & Away" i går kveld. #14,16 og 18. Jeg bruker snøharefot i thorax. Har blitt veldig glad i dette materialet som gir fantastisk flyt og passe "buggy" utseende. Brukte også litt orange CDC i vingen. Bruker ellers Hends Synton tråd som har 2 kordeller og lar seg enkelt splitte og spinne. Fint å legge inn harefot her som ellers er vanskelig å dubbe direkte på tråden.

 

"Sensuren og fasiten" venter i helga.

Høres giftig ut :)

 

Ps:men er det noe vits i legge ned noe særlig arbeid i fluer som uannsett blir igjen i div. trær og kratt?

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg pleier ikke henge meg opp i trær jeg. :-X Derfor legger jeg sjela mi i fluene jeg binder. ;)

 

da fisker du kanskje på feil steder....på solastranda ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke henge meg opp i trær jeg. :-X Derfor legger jeg sjela mi i fluene jeg binder. ;)

 

da fisker du kanskje på feil steder....på solastranda ;D ;D

 

Geografi er en flott bil. Solastranden er i Sola utenfor Stavanger like ved flyplassen. Flybandit bor i Kristiansand et sted. Skal ha god kontroll på bakslengen tror jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke henge meg opp i trær jeg. :-X Derfor legger jeg sjela mi i fluene jeg binder. ;)

 

da fisker du kanskje på feil steder....på solastranda ;D ;D

 

Geografi er en flott bil. Solastranden er i Sola utenfor Stavanger like ved flyplassen. Flybandit bor i Kristiansand et sted. Skal ha god kontroll på bakslengen tror jeg :rolleyes:

 

Det er bare det at jeg kaster så inni gampe-rauva kort. ;D  ;D Læringskurven er ufattelig flat. Hekting i busker og kratt blir aldri noe problem......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...