Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

et er så hyggelig å se disse i bruk lars.....fisker ikke så mye stille vann lengre......men de virker knonbra.....husker en episode fra Kåfjordfjellan og stor røye.....hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Staffan's Multimyggpuppe Str #12

 

Den så lur ut. 8)

 

Med slike klekkinger gir den trossalt 3 ganger høyere odds  ;D

 

 

Jesus :o :o..... you gotta be kidding :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke krokstrl bruker dere på den multimyggen? :)

 

Fine fluer som vanlig Lars, spent på og høre en fiskerapport på den siste der...fikk troa på den :D

 

Adrian: Var da ikke stygg den flua der  :D

 

Åssen har du festet flossen? limt? bundet fast? knytt? vanskelig og se på bildet:)

 

Mulitimyggen er jo enda ett genialt mønster fra deg staffan...og effektiv som bare det vil jeg tro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke krokstrl bruker dere på den multimyggen? :)

 

Fine fluer som vanlig Lars, spent på og høre en fiskerapport på den siste der...fikk troa på den :D

 

Adrian: Var da ikke stygg den flua der  :D

 

Åssen har du festet flossen? limt? bundet fast? knytt? vanskelig og se på bildet:)

 

Mulitimyggen er jo enda ett genialt mønster fra deg staffan...og effektiv som bare det vil jeg tro:)

 

Jeg har bare bundet den fast. Pass på å ikke lim etter knutene, for der skal det være mykt så de kan bevege seg. Når jeg bant originalen så bant jeg på str 12, men med flosssen brukte jeg str 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke krokstrl bruker dere på den multimyggen? :)

 

Fine fluer som vanlig Lars, spent på og høre en fiskerapport på den siste der...fikk troa på den :D

 

Adrian: Var da ikke stygg den flua der  :D

 

Åssen har du festet flossen? limt? bundet fast? knytt? vanskelig og se på bildet:)

 

Mulitimyggen er jo enda ett genialt mønster fra deg staffan...og effektiv som bare det vil jeg tro:)

 

 

Jeg har bare bundet den fast. Pass på å ikke lim etter knutene, for der skal det være mykt så de kan bevege seg. Når jeg bant originalen så bant jeg på str 12, men med flosssen brukte jeg str 15.

 

Stemmer stemmer, binde opp noen sånne multimygger jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å fisket for ett par dager siden. Vaka brukbart, men det eneste han tok var mygg. Noe jeg ikke har bundet i det hele tatt.

Lurer derfor på noen mønstre samt krokslag og bindematerialet som jeg må gå til innkjøp av.

 

Du finner det du trenger her http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...