Gå til innhold

inspirasjonstråd: Landinnsekter


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke den helt åpenbare imitasjonen av landinsekter, men Humphy er faktisk en brukbar imitasjon av biller. Kanskje ikke med rød buk.... men pytt pytt. Super fiskeflue er det nå uansett. Her bundet med "uorginale" vinger av antron

 

Gisle

 

Fin som Fy!

 

Har du prøvd å lage slike med locofoam? Får det med sånnt grønt bille "skjær", kanskje det hadde vært en hit?

 

 

Har et par slike i boksen ja.Tror jeg har laget omtrent de variantene som er mulig å lage av Humphy. ;D ;D Artig flue som kan være litt kinkig å lage de første gangene før proposjone sitter i fingrene.

 

Dette er en av de fluene jeg bruker mest på NZ. Gjerne av varianten med sort hortehår og blåflash buk.

 

Gisle

post-2382-13949860051628_thumb.jpg

post-2382-1394986005211_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der likte jeg Igor. Har faktisk savnet en skikkelig imitasjon av libeller. Den turen jeg fikk desidert flest fisk i 2008 var en dag da jeg var ved et vann det var UTROLIG mange av de, og fiske hoppet etter de. Jeg hadde ikke skikkelig imitasjon der og da, og brukte en diger danicaimitasjon. Litt hard landing på vannet, og fisken eksploderte etter flua.

 

Denne du har her, skal jeg ha en 3-4 stykker av i tulleboksen min :)

 

 

Flott!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der likte jeg Igor. Har faktisk savnet en skikkelig imitasjon av libeller. Den turen jeg fikk desidert flest fisk i 2008 var en dag da jeg var ved et vann det var UTROLIG mange av de, og fiske hoppet etter de. Jeg hadde ikke skikkelig imitasjon der og da, og brukte en diger danicaimitasjon. Litt hard landing på vannet, og fisken eksploderte etter flua.

 

Denne du har her, skal jeg ha en 3-4 stykker av i tulleboksen min :)

 

 

Flott!!

 

opplevde det samme i år jeg og, men var ikke like heldig med fluevalget den dagen. fikk nøye meg med å se en ørret på 8-9 hekto hoppe 5 ganger etter øyenstikkere (og ta de) på 25cm vann.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der likte jeg Igor. Har faktisk savnet en skikkelig imitasjon av libeller. Den turen jeg fikk desidert flest fisk i 2008 var en dag da jeg var ved et vann det var UTROLIG mange av de, og fiske hoppet etter de. Jeg hadde ikke skikkelig imitasjon der og da, og brukte en diger danicaimitasjon. Litt hard landing på vannet, og fisken eksploderte etter flua.

 

Denne du har her, skal jeg ha en 3-4 stykker av i tulleboksen min :)

 

 

Flott!!

 

opplevde det samme i år jeg og, men var ikke like heldig med fluevalget den dagen. fikk nøye meg med å se en ørret på 8-9 hekto hoppe 5 ganger etter øyenstikkere (og ta de) på 25cm vann.....

 

 

Og da min gode mann....da er livet verdt å leve :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der likte jeg Igor. Har faktisk savnet en skikkelig imitasjon av libeller. Den turen jeg fikk desidert flest fisk i 2008 var en dag da jeg var ved et vann det var UTROLIG mange av de, og fiske hoppet etter de. Jeg hadde ikke skikkelig imitasjon der og da, og brukte en diger danicaimitasjon. Litt hard landing på vannet, og fisken eksploderte etter flua.

 

Denne du har her, skal jeg ha en 3-4 stykker av i tulleboksen min :)

 

 

Flott!!

 

opplevde det samme i år jeg og, men var ikke like heldig med fluevalget den dagen. fikk nøye meg med å se en ørret på 8-9 hekto hoppe 5 ganger etter øyenstikkere (og ta de) på 25cm vann.....

 

 

Og da min gode mann....da er livet verdt å leve :D

 

det er det

 

takker for den robban og bt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var skikkelig fin Igor, har virkelig trua på at den fanger fisk. (Og kanskje tvinner fortommen litt  ;))

 

Blir nok noen kopier av denne med i flueboksen utpå sommeren.

 

det kan godt hende at den tvinner fortommen, heldigvis så flyr øyenstikkere ganske nært land når de tas og at jeg har bundet den på en stinger i str. 4 så det er plass for "litt" tykkere fortom ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de ikke så ofte jeg heller, men kommer du på rette dagen, kan de være ekstremt effektive.

 

Dagen før denne turen her.

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=8706.0

 

Hadde jeg utrolig bra fiske med slike, og det var den dagen i 2008 jeg fikk desidert mest fisk pr kast :) I følge loggen her, fikk jeg 31 fisker den dagen, mot 13 dagen fra rapporten.

 

Skal samme plass med BEDRE fluer i 2009 til samme tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble litt inspirert av libellulaen til Igor at jeg fletta sammen en imitasjon.

 

jeg prøvde å få den til å ligne mest mulig på den som flyr i det virkelige liv...:)

 

mye sannsynlig at denne også tvinner fortom, så det er jeg klar over...men morro likevel...:D

 

 

oliver...du som savnet en skikkelig imitasjon....dette må absolutt være noe for deg... :D

post-2918-13949860324047_thumb.jpg

post-2918-13949860324424_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja RaymondDH dette var snasne saker :D Her har du noe å lure stor ørret med tenker jeg ;) Keep it up ;)

Igor kjempebra saker :D

 

har noen sånne øyestikkere jeg også, men fisker nesten aldri med de :rolleyes:

jammen, jammen..., hvorfor ikke det da ??? Ser jo ut til å kunne fungere som bare rakker'n de der Lasse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå drømmer nå...

 

synes jeg hører det knaser i vingene på denne når storfiske biter over...

 

vingene er laget av cellofan som har litt farger i seg....den er enda penere i virkeligheten...

 

kanskje kommer det en i nyttårgave til deg Kveldsælg...tar litt tid å binde den...mye knoting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...