Gå til innhold

inspirasjonstråd: Landinnsekter


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Flotte greier, Robban. Du er min helt!

Når sesongen er over forventer jeg en tilbakemelding på suksessen til de forskjellige. Du skriver vel ned slikt i dagboken uansett? "Kjære dagbok. I dag fikk jeg to stk fisk på 2 kilo på en langbeint flue med cdc (bilde vedlagt) - ingen på hanehackel-varianten" ?

;)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Longleg variant på krok 16. :)

ghjklki003.jpg

Begynner å bli bra nå Waffer'n :D. Men ville kanskje tenkt litt andre farger i kropp., En lysere polychenille som bedre immiterer en stankel's sin ekte kroppsfarge. Det var bare min mening, og ikke ment som kritikk, og at det må følges til punkt og prikke. Jeg er ikke fisk ;D

Uansett <<l

Edit: Så nå at det sto krok 16, sorry ;D Leste longleg skjønner du. Skal ikke betvile fargevalg når det er i den størrelsen, my bad :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skulle jeg binde en Empis Borealis, og den rødbrune cdc'en skal gjengi det røde på beina til denne danseflua. Men disse dansefluene er vel mye spinklere i kroppen enn hva jeg fikk til med polychenillen, så da ble tittelen longlegvariant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skulle jeg binde en Empis Borealis, og den rødbrune cdc'en skal gjengi det røde på beina til denne danseflua. Men disse dansefluene er vel mye spinklere i kroppen enn hva jeg fikk til med polychenillen, så da ble tittelen longlegvariant. :)

Vet ikke hvor man får tak i det nå, men Herr Brun hadde jo en chenillevariant som kanskje passer bedre til denne typen imitasjoner i den str'n. Har noe av den igjen sjøl, men ikke i de mørke fargene. Ble brukt til en Irlandsboks ;D

Flua sett i helhet så er proporsjoner i min stil.

Farlig å si sånt åsså da , men "jeg" liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lighter :) Da trenger du ikke kjøpe noe nytt.

Har brukt lighter på denne over her. Brenner jeg mer på'n en det jeg har gjort blir det som å knyte på en koksbeta tur jeg. Denne chenillen er no microgreier jeg kjøpte hos "Jarle og Bjørnar " for en stund siden. Raske med meg gul også, så det kommer nok noen daddyer her snart. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...