Gå til innhold

inspirasjonstråd: Landinnsekter


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Ribben binder jeg inn for å gi flua som Olav sier segmentering og også en bling attraktordetalj. Det er egentlig overraskende hvor høyt på vannfilmen disse insektene kan holde på å styre før dem tar til vingene igjen. Før tenkte jeg at dem burde presenteres dypt i filmen siden dem ofte var store og ikke hørte hjemme i det våte element, men etter x antall observasjoner der daddyer kræsjlander på overflaten, står høyt på filmen og like lett tar til vingene fikk jeg ett annet inntrykk. Det er grunnen til bruken av cdc i fronten på denne, masse liv pluss en presentasjon i rette sjikt. Binder noen varianter med hackel også som jeg klipper under og disse ligger litt tyngre på vannet. Rykker litt i fortommen så flua sender små vibrasjoner hvis flua blir liggende urørt for lenge og dette er ofte ren magi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk Kim! Har allerede bundet opp nok av denne til sesongen. Gleder meg til å teste disse!

Nakken som vingene kommer fra er en Whiting American Hackle. Det er egentlig en nakke med store fjær som jeg bruker til saltvannsfluer. Tok fra de minste som var i denne nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...