Gå til innhold
Tom Tomassen

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc

Anbefalte innlegg

Fjoråtets store dille ble gjeddefisket, og jeg gleder meg veldig til den sesongen drar igjen i gang.

Skal lage opp en del av de fluene som viste seg effektive gjennom sesongen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, RolvS skrev:

Jeg kom liksom aldri dit jeg, i fjor. Nytt forsøk i år! <<l

Det er en ting som absolutt bør prøves. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke kom i gang tidligere. For noen rå hugg, og ikke minst hvor heftig action det er å ta den på popper.

Tok meg mange år før jeg kom meg ned fra gjerdet og realiserte planene, men nå har det blitt en selvskreven ting å bruke tid på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir å satse i år selv, hadde noen små forsøk fra land i fjor, men fikk belly til jul og da er det straks enklere å komme til i vanna som ligger i nærheten av der jeg bor. Noen som har tips til flytevest som er kurrant å ha på npr man sitter o belly?

må nok ha ett egna gjeddesett også, 6ern som bli brukt til sjøfisket var keitete å kaste med selv med relativt små og lette gjeddefluer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Belly er nesten en nødvendighet mange steder, er en helt annen verden å komme til på utsiden av siv, vannplanter og ut mot marbakkene enn å prøve seg de få stedene man kan komme til fra land. Jeg har brukt en litt kvass stang i klasse 7 og synes det holder fint. Litt tilvenning må til. Ganske spennede å kaste fluer på størrelse med en kattunge med en diger krok, flagrende rund ørene. Setter man seg fast i siv eller en busk, så er det bare å ta spenntak og dra...;D ganske fascinerende!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider