Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Mens man venter på spey hackle, fluorohair osv..

 

En Reke basert på restemateriale ;) Marabou, en bit teip, gammel fortom, standard saltvannskrok, ice dubbing, og noe gammelt cream hanehackel. (Første flua jeg poster og må beklage for dårlig foto. Jeg kan nemlig ikke bedre.. ;D)

post-2421-13949857749596_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens man venter på spey hackle, fluorohair osv..

 

En Reke basert på restemateriale ;) Marabou, en bit teip, gammel fortom, standard saltvannskrok, ice dubbing, og noe gammelt cream hanehackel. (Første flua jeg poster og må beklage for dårlig foto. Jeg kan nemlig ikke bedre.. ;D)

 

Var ikke noe å si på det bildet dær å reka så veldig snasen ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja...for morro skyld tenkte jeg at jeg skulle teste ut min Flash marabou for første gang..

 

gikk i gang med bindinga og bandt noe jeg tenkte kommer til å trigge fisken til hugg..

 

 

hva tror dere...er den klar for søppelbøtta eller kan jeg være på sporet av noe?

 

første jeg tenker er faktisk laks, men håpet er jo at den skal funke på SØ...=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bare en ting å gjøre RaymondDH ;) Ut i ettermiddag å teste ;D ;D Venter på rapport ;)

 

Fundert litt på "Atraktor" til SØ fluer, og da spesielt WollyBugger som i utgangspunktet er en kanonflue med masse liv (mener nå jeg). ;)

Men kan denne flua gjøres bedre ??? Tror kanskje det :-\ så her er mitt forslag ;D

Hadde noen "oppladbare" plastkuler liggende. Har sette på dvd en gang at danskene gjerne trer en slik en på fortomen under nattfisket, lader den opp med lommelykt, og fisker med en selvlysende atraktor. Men etter litt fintenking og lek med dremmel, kom jeg frem til at coneheads av disse kulene var tingen ;D  ;D ;D

Prøvde med et bilde uten eksterne lyskilder, og man ser klart effekten  8)

post-2790-13949857809751_thumb.jpg

post-2790-13949857810382_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda dagfinn....testa den igår....men som den drevne fluefiskern jeg er så fikk jeg ingenting.

 

verken på denne eller noe annet...

 

mens som du sikkert så på den andre tråden så dro igor inn fisk så det holdt...

 

prøvde også å klippe ned halefjærene da jeg var redd de var litt lange, slik at jeg bare skulle kjenne hogg og ingen ting mer når jeg dro tilslaget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda dagfinn....testa den igår....men som den drevne fluefiskern jeg er så fikk jeg ingenting.

 

verken på denne eller noe annet...

 

mens som du sikkert så på den andre tråden så dro igor inn fisk så det holdt...

 

prøvde også å klippe ned halefjærene da jeg var redd de var litt lange, slik at jeg bare skulle kjenne hogg og ingen ting mer når jeg dro tilslaget...

 

Bruk løkkeknute ;) Og les innleggene til Toggi om varierte inntrekk etc. ;) Sabla mye fornuftig den mannen kommer med ;)

Hovedaken er vel at dere hadde det sabla kjekt ;D SØ er vel egentlig en bonus på en ellers så knakende kjekk tur med gode venner ;D ;D Men hovedsaken er, gi ikke opp og ha trua på det du fisker med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

geniale fluer (nok en gang) av herr. Syrstad ;):D

ble veldig inspirert av perlefluene dine, så måtte kjøpe meg noen og prøve litt:D

fikk tak i noen som er litt gjennomsiktige så tror de passer bra til yngel/små brisling imitasjoner.

(beklager dårlige bilder, men de ble for store så kvaliteten blir deretter når de reduseres)

post-2709-13949857845916_thumb.jpg

post-2709-13949857846693_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...