Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

da, herr syrstad er det schtøgga tid  ;D

her er den

 

og er du i de gamle traktene er det bare å si i fra, så tar vi noen store (om det er sø,sei, lyr spiller ingen rolle  ;D )

LOL ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Ja navnet skjemmer ingen ;) Får du til å ta et bilde når den er "lada" opp..., sånn i mørkre?

Men at du vil få noe på den er jeg sikker på ;)

 

Når jeg kommer oppover Igor så skal jeg dra deg med utpå Fosen og Raymond og BTHolvik skal også bli med, sånn er det bare ;)

 

ps. Desto mere jeg ser på flua di desto mere digger jeg den :D

 

btholvik..., du har ikke evt hadde slekt på Lade (vet det er skudd i blinde ;) )

 

jeg er IKKE tungbedt... :D :D :D

 

bar sørg for å pakke slik at du har plass til konjakk-flaska og.....heheheeh ;D ;D ;D

I trønderlag snakker vi "kagger" Raymond..., skjærpings ;D ;D ;D

 

ps. btholvik..., du har ikke evt hadde slekt på Lade (vet det er skudd i blinde  )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da, herr syrstad er det schtøgga tid  ;D

her er den

 

og er du i de gamle traktene er det bare å si i fra, så tar vi noen store (om det er sø,sei, lyr spiller ingen rolle  ;D )

LOL ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Ja navnet skjemmer ingen ;) Får du til å ta et bilde når den er "lada" opp..., sånn i mørkre?

Men at du vil få noe på den er jeg sikker på ;)

 

Når jeg kommer oppover Igor så skal jeg dra deg med utpå Fosen og Raymond og BTHolvik skal også bli med, sånn er det bare ;)

 

ps. Desto mere jeg ser på flua di desto mere digger jeg den :D

 

btholvik..., du har ikke evt hadde slekt på Lade (vet det er skudd i blinde ;) )

 

jeg er IKKE tungbedt... :D :D :D

 

bar sørg for å pakke slik at du har plass til konjakk-flaska og.....heheheeh ;D ;D ;D

I trønderlag snakker vi "kagger" Raymond..., skjærpings ;D ;D ;D

 

ps. btholvik..., du har ikke evt hadde slekt på Lade (vet det er skudd i blinde  )

 

 

ja helt klart....Jeg tar med 200L fat med konjakk jeg....hehehe

 

har du hengerfeste og trillebår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med tanke på det klare og kalde vannet vi har nå her i trondheim og ikke minst alle de vakende fiskene som ikke var så på hugget, ordnet jeg noen gurglere for overflatefiske.

 

en med marabou som hale og gummibein i fronten for extra liv (tror jeg)

[attach=1]

 

en lilla "bug"

[attach=2]

 

og en med rosa hale som trigger

[attach=3]

post-2543-13949858428004_thumb.jpg

post-2543-13949858428374_thumb.jpg

post-2543-13949858428804_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur idag jeg...

 

jeg og en kompis i kano.

 

for å si det sånn, for de som er glad i livet så bør ikke kano benyttes i den type vær vi hadde idag her.

 

nå var jeg riktignok ikke i sjøen, men på jonsvatnet....

 

BUT STILL....bølger med hvite topper, to nybegynnere i kano og i tillegg skal man prøve flue stanga...

 

vi var utpå en time....(var bare de siste 50 min som var dårlig vær da...)

 

så måtte vi desverre gi oss mot naturen....forb...altså...hehehe

 

men men...blir snart ny tur...i april/mai tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ja... tror heller den starter på n og ender på ative  ;D

 

hadde jeg hatt råd så hadde jeg gått for en uten å blunke  :)

Bare å spare det, (må nok jeg også, så det blir nok ikke før jul :'( ) tror jeg kommer til å satse på Native Ultimate 14,5 Tandem  ;) Men du kan jo titte litt på denne Heritage Featherlite 9,5, den får du til 5590.-  ;D og veier kun 18kg  ;Dhttp://www.aktivpartner.as/

 

skulle gjerne hatt en jeg også.... men den blir litt tung og sykle med :rolleyes:

Neida..., du kjøper et sett med transportjul til kajakk (koster 399.- på Biltema), ordner et snedig feste til sykkelen, og dermed er du på sykkeltur med kajakk ;)

 

post-2790-13949858464555_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble "utfordra" av Staffan til å lage ei reke utifra VAG-wingen.. Resultatet blei en typisk Bonefishflue, basert på Gotcha, dermed kalt: VAGotcha ;D Funker nok til fisk her til lands også. Jeg vet at det er noen som bruker Bonefish-rekefluer som f.eks Crazy charlie til Sjøørretfiske, så det er nok mulig.. I en litt lysere variant kan den kanskje minne om en Sandreke?

post-2421-13949858465993_thumb.jpg

post-2421-13949858466465_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kommet i SØ-modus, befinner meg vel i et vakuum etter hovedsesongen. Men, har "tråklet" sammen 15-16 stk av Runars CDC-reke i noen utvalgte farger.

Morten

 

Min første tanke var sukkertøy  :D :D. Veldig fine fluer hmm.. , og du kommer nok fort ut av vakum boksen din når du serverer SØ disse  ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble "utfordra" av Staffan til å lage ei reke utifra VAG-wingen.. Resultatet blei en typisk Bonefishflue, basert på Gotcha, dermed kalt: VAGotcha ;D Funker nok til fisk her til lands også. Jeg vet at det er noen som bruker Bonefish-rekefluer som f.eks Crazy charlie til Sjøørretfiske, så det er nok mulig.. I en litt lysere variant kan den kanskje minne om en Sandreke?

Er ikke kommet i SØ-modus, befinner meg vel i et vakuum etter hovedsesongen. Men, har "tråklet" sammen 15-16 stk av Runars CDC-reke i noen utvalgte farger.

Morten

Dæven det var flotte fluer gutter :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...