Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Takk . :D De ser litt overdressa ut (bad bilde), men når du holder dem opp mot lyset så er de veldig gjennomsiktige. Uv- ice dubbing i kroppen skaper en fin effekt åsså.

Fikk umiddelbart trua på disse ;D

 

ikke rart det, hvis du ikke får fisk på de der tja, da er det noe galt med fisken. også er craft fur så billig i tillegg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk . :D De ser litt overdressa ut (bad bilde), men når du holder dem opp mot lyset så er de veldig gjennomsiktige. Uv- ice dubbing i kroppen skaper en fin effekt åsså.

Fikk umiddelbart trua på disse ;D

 

ikke rart det, hvis du ikke får fisk på de der tja, da er det noe galt med fisken. også er craft fur så billig i tillegg :D

 

Yepp Igor Craftfur er superbillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er bare å ta av seg hatten for denne gutten.. noen er født med ski på beina men Robban er nok født med en bindestikke mellom fingrene ;) Bestiller et par dusin Tan og Rosa til bonefishen ;) Vi får teste de til uka. En eller annen sjøørretpinne må vel syns dette ser veldig spiselig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er bare å ta av seg hatten for denne gutten.. noen er født med ski på beina men Robban er nok født med en bindestikke mellom fingrene ;) Bestiller et par dusin Tan og Rosa til bonefishen ;) Vi får teste de til uka. En eller annen sjøøøretpinne må vel syns dette ser veldig spiselig ut :)

 

Par dusin :o  slapp av litt nå  ;D ;D ;D Mett på reker nå :P. Må bare lage noen av Igor sine først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er bare å ta av seg hatten for denne gutten.. noen er født med ski på beina men Robban er nok født med en bindestikke mellom fingrene ;) Bestiller et par dusin Tan og Rosa til bonefishen ;) Vi får teste de til uka. En eller annen sjøøøretpinne må vel syns dette ser veldig spiselig ut :)

 

Par dusin :o  slapp av litt nå  ;D ;D ;D Mett på reker nå :P. Må bare lage noen av Igor sine først.

 

Hmm da får jeg lage de selv da.. ;D  Hvis jeg finner igjen bindestikka da :)  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige reker Robert, skal kopieres :)

Hva bruker du til ryggskjold?

 

Bruker poly bear fiber. men antron eller polywing gjør samme nytta. Den helt orange er hot orange antron, rester fra carrot top parachut ;D

Sikkert blit kuult med litt epoxy åsså her, men litt lei epoxy reker nå. blitt noen Rune's polar chenille og Runar' cdc reker i det siste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igor.

 

Robban har en tendens til å ta av litt på fredager og lørdager :) . Men dette er er helt utrolig bra gjort av deg. Synes du skal starte en egen tråd med hjemmemekka fluebindingsvideor i fluemønstre kategorien. Dette er helt topp, synes det er så genialt at du ikke klipper bort det at tråden ryker eller at hackle splitter seg, det er jo tross alt det som skjer av og til når vi binder. Ekte vare med andre ord. Satt å lurte på om jeg skulle linke videone dine til Runes ønsketråd med vids, men nei start din egen og fortsett å inspirere meg og andre. (tar av litt igjen) helt topp ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

craftfur reka var strøken  :)

 

Har du prøvd den i vannet og går den rett ?

(sliter litt med og få reker med mye matrialer under krokskaftet til og gå rett)

 

 

Ærlig svar. ikke prøvd, bandt igår. Men lagt inn to lengder blyråd på undersiden av kroken  på samme måte som han i sjø-ørretfilmen, regner med at han vet hva han gjør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igor.

 

Robban har en tendens til å ta av litt på fredager og lørdager :) . Men dette er er helt utrolig bra gjort av deg. Synes du skal starte en egen tråd med hjemmemekka fluebindingsvideor i fluemønstre kategorien. Dette er helt topp, synes det er så genialt at du ikke klipper bort det at tråden ryker eller at hackle splitter seg, det er jo tross alt det som skjer av og til når vi binder. Ekte vare med andre ord. Satt å lurte på om jeg skulle linke videone dine til Runes ønsketråd med vids, men nei start din egen og fortsett å inspirere meg og andre. (tar av litt igjen) helt topp ;D ;D ;D

 

bare å ta av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå har jeg rydda på fluebinderommet.. Hva sier du til det Robban ;) Fy flate så mye drit man har liggende. Skal prøve meg på de rekene.. De skal bli så bra at når du ser de vil du bare si.. "hvor er majonesen?"

 

Ellers så ser jeg til min store skrekk at jeg ikke har en eneste sort wollybugger. Bind mye i det siste ja. Not. En håndtvista bugger skal man ikke kjimse av  ;D

 

Jekker en øl til.. Skål a Robert! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå har jeg rydda på fluebinderommet.. Hva sier du til det Robban ;) Fy flate så mye drit man har liggende. Skal prøve meg på de rekene.. De skal bli så bar at når du ser de vil du bare si.. "hvor er majonesen?"

 

Ellers så ser jeg til min store skrekk at jeg ikke har en eneste sort wollybugger. Bind mye i det siste ja. Not. En håndtvista bugger skal man ikke kjimse av  ;D

 

Jekker en øl til.. Skål a Robert! :)

 

 

 

 

Hehe kjempeflott Roy. Mange år siden jeg så deg faktisk binde en flue, synd er det, for talent det har du, men kanskje litt lat akkurat der ;D. Men hvem kan klandre deg når idioten på Grua er så lett tiljengelig med sine fluebokser ;D

Når det er sagt, så skal du vite at (stor)kveita faktisk blei fange på en av dine kreasjoner ;D ;D ;D ;D ;D. Faen heller, ripe i lakken for min del  ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå har jeg rydda på fluebinderommet.. Hva sier du til det Robban ;) Fy flate så mye drit man har liggende. Skal prøve meg på de rekene.. De skal bli så bar at når du ser de vil du bare si.. "hvor er majonesen?"

 

Ellers så ser jeg til min store skrekk at jeg ikke har en eneste sort wollybugger. Bind mye i det siste ja. Not. En håndtvista bugger skal man ikke kjimse av  ;D

 

Jekker en øl til.. Skål a Robert! :)

 

 

 

 

Hehe kjempeflott Roy. Mange år siden jeg så deg faktisk binde en flue, synd er det, for talent det har du, men kanskje litt lat akkurat der ;D. Men hvem kan klandre deg når idioten på Grua er så lett tiljengelig med sine fluebokser ;D

Når det er sagt, så skal du vite at (stor)kveita faktisk blei fange på en av dine kreasjoner ;D ;D ;D ;D ;D. Faen heller, ripe i lakken for min del  ;D ;D ;D ;D ;D

 

 

Hehe stemmer det.. Du bare modifiserte den med litt bly og epoxy.. ;) Og ja når jeg ser de boksene dine så føler jeg at jeg har det jeg trenger..  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå har jeg rydda på fluebinderommet.. Hva sier du til det Robban ;) Fy flate så mye drit man har liggende. Skal prøve meg på de rekene.. De skal bli så bar at når du ser de vil du bare si.. "hvor er majonesen?"

 

Ellers så ser jeg til min store skrekk at jeg ikke har en eneste sort wollybugger. Bind mye i det siste ja. Not. En håndtvista bugger skal man ikke kjimse av  ;D

 

Jekker en øl til.. Skål a Robert! :)

 

 

 

 

Hehe kjempeflott Roy. Mange år siden jeg så deg faktisk binde en flue, synd er det, for talent det har du, men kanskje litt lat akkurat der ;D. Men hvem kan klandre deg når idioten på Grua er så lett tiljengelig med sine fluebokser ;D

Når det er sagt, så skal du vite at (stor)kveita faktisk blei fange på en av dine kreasjoner ;D ;D ;D ;D ;D. Faen heller, ripe i lakken for min del  ;D ;D ;D ;D ;D

 

 

Hehe stemmer det.. Du bare modifiserte den med litt bly og epoxy.. ;) Og ja når jeg ser de boksene dine så føler jeg at jeg har det jeg trenger..  ;D

 

Priceless ;D. Skål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke helt å legge vekk den Craftfur'n :) Måtte lage noen epoxy åsså.

 

Følehorn: Craf fur Exr celect. Her blanding av hvit og tan + litt lite bright

 

Kropp: To stk blytråd på undesiden av kroken. Et eller annet flash. her crystal flash surra rundt kroken.

 

Rib: Craft fur i løkke, klipper overside + trim over under og på siden + epoxy.

 

Tatt en uhøytidlig test i akvarie og begge reker går rett.

 

post-982-13949861301869_thumb.jpg

post-982-13949861302261_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...