Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

 

Må føye til at jeg er litt urolig for hvordan de vil gå i vannet, men men.

 

Gratulerer uansett.

 

 

M

 

Hei Moonfisher, takker :). Har testa begge rekene i det ene akvarie mitt med 0 x og løkke knute, det er ca 130 cm langt og testen ser lovende ut, men dette er jo ikke the real thing. ;D  Det at det går 5 stk 1-2 kilos koier som er sultne der gjør at testen ikke blir helt nøyaktig. Testes til helga, kan jo komme tilbake til resultatet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

;D ;D ;D ;D ;D

 

Det er så mye fancy fra pakistan.....igjen....problemet....må kjøpes på store ruller.....kanskje kan jeg sørre om vareprøve og håpe at det blir noen meter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fisket gjedde med flue før, noe jeg absolutt skal prøve til våren! ;)

Siden jeg er rimelg fersk som gjeddefisker lurer jeg på når og hvordan man burde fiske gjedde. Hra hørt at det skal være veldig bra fiske rett etter at isen har gått, men jeg veit ikke om dette er rett eller galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fisket gjedde med flue før, noe jeg absolutt skal prøve til våren! ;)

Siden jeg er rimelg fersk som gjeddefisker lurer jeg på når og hvordan man burde fiske gjedde. Hra hørt at det skal være veldig bra fiske rett etter at isen har gått, men jeg veit ikke om dette er rett eller galt.

 

 

 

det står litt her ;D:

 

http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=139:robbans-gjeddetips-for-varen&catid=37:praktisk-fiske&Itemid=69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :D

 

Måtte prøve å binde noen gjeddefluer i dag ;) Fant fram de lengste maraboufjæra å knytta sammen noe som fikk #4-stanga til å grine ;D

 

 

 

Hei Kt.

 

Svart og rødt er fine gjeddefarger, men helst med svart som den dominerende farge :) Kjøp et par pakker Big fly fibre, koster ca 60.- ( du får ca 4-5 fluer pr pakke). Svart, Chatreusse og hvit, da dekker du mange fargekomboer med å velge forskjellig farge på maraboufjæra. Ikke fasit , men en flue som kan lages veldig stor, og fortsat være rimelig lett å kaste med (ikke 4'r ;D ;D). Enkel flue å binde(pike muppet), eller kjøpe ferdig.

Send gjerne en pm for andre spørsmål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel ikke tilfeldigvis en link hvor du får kjøpt disse big fly fibrene?  :rolleyes:

 

Sorry Kt , Nettbutikkene til mine loka pushere er som regel ikke oppdatert, men vet at Gero og Bjørnar fluefiske har noe ( vet ikke exact farger), Nordisk har en tendens til å utfylle disse med med mye annet. Disse butikkene utfyller hverandre på en fin måte, det er bare å ringe, alle er utrolig hjelpsomme og skaffer hvis de ikke har det inne. ;) Trur Bjørnar har de fargene jeg anbefalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne tråden er insp så legger jeg ut en flue jeg tromma sammen istad, mest for å vise materiale. Blir en kopi av Rune's epoxyreke (uv polar chennille) .

Denne er laget av , vel står på pakka, medium krystal hackle shrimp pink(harelinedubbin,inc). Egner seg kanskje for de litt mindre reker.

Apropos skeppsis ande reker, så ble 5 stk testet på onsdag med hyggelig resultater, de går rett i vannet. Men ikke bind opp mange, fikk ikke fisk på den turen ;D

 

post-982-13949861504499_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...