Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

du igorgutt...

 

den der var jo bare helt sinnsyk....

 

hvor får du kulene fra? hva heter de?

 

jeg har noe lignende...det er slike små sticks... ca så lang:    |=====|

 

jeg har nettopp bestilt MASSE fluebindermaterialer....

 

:D

 

 

glem det....jeg fant kuler...=)

 

hvis det er riktige da...

 

http://www.elbe.no/Produkter/Havfisketilbehor/10610

 

masse kuler, BILLIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå syrstad har jeg eksperimentert litt mer med selvlysende fluer. laget en idag som jeg kommer ikke til å legge bilde ut av (den ble stygg...) men tingen er den at jeg knuste kulene blandet de i epoxy og laget en kropp av det (surfcandy stil). det blir en helt syk effekt når de butene lyser opp epoxyen og holobraiden....  :o  :o  :o

skal lagen en som ser pen ut og legge ut bilde asap  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå syrstad har jeg eksperimentert litt mer med selvlysende fluer. laget en idag som jeg kommer ikke til å legge bilde ut av (den ble stygg...) men tingen er den at jeg knuste kulene blandet de i epoxy og laget en kropp av det (surfcandy stil). det blir en helt syk effekt når de butene lyser opp epoxyen og holobraiden....  :o  :o  :o

skal lagen en som ser pen ut og legge ut bilde asap  :)

Dette hørtes utrolig spennende ut Igor :o Gleder meg til å se :D Og bare så du vet det..., er ikke sikkert at fisken synes den er stygg selv om du gjør det ;) Tok en SØ for et par år siden på den desidert styggeste flua jeg noen sinne har laget (værre en streameren i postkassa til Terje he-he), men det var litt orange i den, og det var det som berga resultatet tror jeg ;) Så jeg ønsker gjerne både den "stygge" og den fine :D

 

ps. det er som dem sier "Alle pene damer har ei stygg veninne"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå syrstad har jeg eksperimentert litt mer med selvlysende fluer. laget en idag som jeg kommer ikke til å legge bilde ut av (den ble stygg...) men tingen er den at jeg knuste kulene blandet de i epoxy og laget en kropp av det (surfcandy stil). det blir en helt syk effekt når de butene lyser opp epoxyen og holobraiden....  :o  :o  :o

skal lagen en som ser pen ut og legge ut bilde asap  :)

Dette hørtes utrolig spennende ut Igor :o Gleder meg til å se :D Og bare så du vet det..., er ikke sikkert at fisken synes den er stygg selv om du gjør det ;) Tok en SØ for et par år siden på den desidert styggeste flua jeg noen sinne har laget (værre en streameren i postkassa til Terje he-he), men det var litt orange i den, og det var det som berga resultatet tror jeg ;) Så jeg ønsker gjerne både den "stygge" og den fine :D

 

ps. det er som dem sier "Alle pene damer har ei stygg veninne"

 

 

 

 

ja og det er som regel den stygge venninna man får først napp hos...

 

og er man extra bedugget så drar man nok hele iland også....

 

hehehe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da, herr syrstad er det schtøgga tid  ;D

her er den

 

og er du i de gamle traktene er det bare å si i fra, så tar vi noen store (om det er sø,sei, lyr spiller ingen rolle  ;D )

LOL ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Ja navnet skjemmer ingen ;) Får du til å ta et bilde når den er "lada" opp..., sånn i mørkre?

Men at du vil få noe på den er jeg sikker på ;)

 

Når jeg kommer oppover Igor så skal jeg dra deg med utpå Fosen og Raymond og BTHolvik skal også bli med, sånn er det bare ;)

 

ps. Desto mere jeg ser på flua di desto mere digger jeg den :D

 

btholvik..., du har ikke evt hadde slekt på Lade (vet det er skudd i blinde ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da, herr syrstad er det schtøgga tid  ;D

her er den

 

og er du i de gamle traktene er det bare å si i fra, så tar vi noen store (om det er sø,sei, lyr spiller ingen rolle  ;D )

LOL ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Ja navnet skjemmer ingen ;) Får du til å ta et bilde når den er "lada" opp..., sånn i mørkre?

Men at du vil få noe på den er jeg sikker på ;)

 

Når jeg kommer oppover Igor så skal jeg dra deg med utpå Fosen og Raymond og BTHolvik skal også bli med, sånn er det bare ;)

 

ps. Desto mere jeg ser på flua di desto mere digger jeg den :D

 

btholvik..., du har ikke evt hadde slekt på Lade (vet det er skudd i blinde ;) )

 

jo hadde det, men de er flyttet.. få høre mer om det skuddet i blinde???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :D  ;D

Har et forslag til navn på flua di "Den stygge andungen"

 

Men jeg lo godt da du kom med Schtøgga som navn ;D ;D ;D ;D

 

Da jeg selv satt med dremmelen og slipte ned for å lage Coneheads, ble det en del støv av kula som jeg faktisk tenkte jeg kunne bruke. Men gjorde ikke noe med det da :-\

Tenkte i de baner med epoxy og en litt slank kropp med noe flash inni, etter å ha påført epoxy så var ideen min å drysse dette pulveret over flue mens den herdet (altså mens jeg roterte stikka).

Ihvertfall min tanke rundt  selvlysende pulver ;)

 

Går litt i bølger med fluebindinga mi, litt ivrig en periode, og så en døperiode med samling av ideer ;) Men kjenner på kroppen at den kommer frem snart..., binnestikka altså ;D ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da, herr syrstad er det schtøgga tid  ;D

her er den

 

og er du i de gamle traktene er det bare å si i fra, så tar vi noen store (om det er sø,sei, lyr spiller ingen rolle  ;D )

LOL ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Ja navnet skjemmer ingen ;) Får du til å ta et bilde når den er "lada" opp..., sånn i mørkre?

Men at du vil få noe på den er jeg sikker på ;)

 

Når jeg kommer oppover Igor så skal jeg dra deg med utpå Fosen og Raymond og BTHolvik skal også bli med, sånn er det bare ;)

 

ps. Desto mere jeg ser på flua di desto mere digger jeg den :D

 

btholvik..., du har ikke evt hadde slekt på Lade (vet det er skudd i blinde ;) )

 

jeg er IKKE tungbedt... :D :D :D

 

bar sørg for å pakke slik at du har plass til konjakk-flaska og.....heheheeh ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...