Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Dette er et mønster jeg har fiska myyye med de siste åra. Har blitt hetende "Kvitflua" blandt kompisene. Funker som fy.

Ikke noe hokus pokus og lage:

Ice chenille som kropp,

en bit med nylon som rib

Zonkerstrips som ving

Pels fra zonkerstrips i krape rundt hodet

[attachimg=1]

Gisle

Endelig noe nytt å se etter! Denne skal prøves ut etter gjedda!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De fluene der var greit Sæksy Robb :)

Hei jo takker. Idag har jeg regelrett gått på speed nede på prompen, eller rettere sagt Voltaren og noe annet for ryggen ;D ;D

Har fylt opp noen tomrom idag, pluss noen nye, alle blir bindt i par. Cdc rekene er noe a la husk fra boksen til Tony P.

Craft fur reka og den rosa saken med gummibeinreka funka bra på tura mine ifjor.

Den store stygge svarte minner litt om "stygge stål" flua til herr Brun, men den beveger seg utrolig godt i vannet. Spunnet craft fur i halen( med flash), som er tvinnet på Staffan sin børstemark måte. Spunnet craft fur i kropp åsså. Stygg som fy , men,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

[attachimg=1]

post-982-13949883429566_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå fluer!  :D Prøver å laste opp første gjeddeflua mi men bilde er for stort.. noen måte å "krympe" det på?

Last ned picasa (gratis) , Rezise til feks 800x533(?), gjør litt justeringer og post.

Formulerte meg kanskje litt feil. Mente at selve filen var for stor til å kunne lastes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå fluer!  :D Prøver å laste opp første gjeddeflua mi men bilde er for stort.. noen måte å "krympe" det på?

Last ned picasa (gratis) , Rezise til feks 800x533(?), gjør litt justeringer og post.

Formulerte meg kanskje litt feil. Mente at selve filen var for stor til å kunne lastes opp.

når du reziser bilden, blir filen automatisk mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...