Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Her bindes det for harde livet  :o

Godt noen er produktive  ;D Har bare blitt to varianter på meg i kveld, klyster-kutlingen Kjetil og Grizzlygris. Skulle gjerne bidratt med noen bilder, men fluene skulle egentlig ha gått med posten til sjøørretringen allerede og blir vel fotografert der etterhvert. Skal se om jeg får blåst støvet av speilrefleksen *dårlig samvittighet*  :rolleyes:;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på noen enkle reker av SLF.

Håper de kan lure en ørret eller to  :rolleyes:

Det trenger du ikke å bekymre deg for, det gjør de ;)

Har fisket med lignende fluer i årevis og fiskbarheten er det ikke noe å si på. Trikset er ofte å dresse dem tynt nok og det synes jeg du har gjort bra. Prøv også gjerne en i hot orange med pearl kropp, en vinner under kalde og eller litt grumsete forhold.

Rolf J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

det du kan gjøre bedre er å kutte zonkerstipsen kun i skinnet, så du ikke får den kanten på håret du har på den første zonkeren.

og når du bruker så tunge øyne, så bør du ha de på undersiden av kroken (hvis vingen er på oversiden) så flua går riktig vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du kan gjøre bedre er å kutte zonkerstipsen kun i skinnet, så du ikke får den kanten på håret du har på den første zonkeren.

og når du bruker så tunge øyne, så bør du ha de på undersiden av kroken (hvis vingen er på oversiden) så flua går riktig vei

Takk for det! Skal rette det opp på de neste fluene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk tony og dilla. :D

den er 4,5cm lang( passer vel bra det for en tangkutling :-\ ) 

det er mulig du har rett tony, at den ikke er så ille å kaste med.  men det er ganske mye fortyngning i form av blytråd( ikke blyøyne).

Men for oss som vanligvis står og denger10-12cm lange clousere pør det vel gå bra ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...