Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Sitter og jobber med Jiggy fortsatt. Ser klar og forbedred utvikling. Utrolig gøy. Jeg har to spørsmål.

- kjøpte og tester Doll Eyes Audible Black Pupil i dag. Det er boblette øyne. Noen som testt disse på jiggy? Jeg syns at jeg fikk de på plass riktig snyggt, men det eneste jeg lurer på er om de løsner lettere?

- jeg har kjøpt alle bucktails på Nordisk (spirit river), og en fra Guideline. Den fra Guideline føles litt tynnere og løsere i kvaliteten. Er det noen som kan sie noe om kvalitet og forskjell? Som det er nå så foretrekker jeg Spirit river fra Nordisk. Men jeg skal ikke si for mye da min fluebinderkarriere er helt i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen artige kaninstreamere :D

[attachimg=1]

Vanvittig fine Robban!

Har en god idé om hvordan de er satt sammen, men kom gjerne med en kjapp sbs. Disse skal bindes!

Har du strips i halen, eller klippet av håra og bundet dem inn?

Hei Lars.

Klippet håra og bindt inn som hale.

Binder så inn mono 5x og en stk flashabou mirrage på hver side.

Lager løkke og mater kanin i papirklemma. Taperer kaninen litt i klemma så den er litt korte mot halen.

Snurr frem og brett mirragen frem etterpå. Rib med 5x'n.

Oval 3 d øyne fra guideline.

Ops , gjeller er fluoro fiber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen artige kaninstreamere :D

[attachimg=1]

Vanvittig fine Robban!

Har en god idé om hvordan de er satt sammen, men kom gjerne med en kjapp sbs. Disse skal bindes!

Har du strips i halen, eller klippet av håra og bundet dem inn?

Hei Lars.

Klippet håra og bindt inn som hale.

Binder så inn mono 5x og en stk flashabou mirrage på hver side.

Lager løkke og mater kanin i papirklemma. Taperer kaninen litt i klemma så den er litt korte mot halen.

Snurr frem og brett mirragen frem etterpå. Rib med 5x'n.

Oval 3 d øyne fra guideline.

Ops , gjeller er fluoro fiber

Kul teknikk Robban. den må jeg teste. den teknikke gjør jo at man kan bruke langfibra kanin på små fluer...... spennende...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Gisle. :D

Funker glimmrende på minizonkere åsså det. Finklipper det uønskede kaninenhåret så langt inn mot tråden som mulig før jeg spinner.

Edit: Kom akkurat på en fin vulgatanymfe som Ronny Pettersen lagde en gang med kanin , thx . Den må jeg grave litt mere baki hjernen min for å huske, den var ledda åsså den hmmmm, nice :D

Synes den brette frem kroppen teknikken åsså er litt kuul.

Her er et eksempel på hvordan man får brukt opp noen av de aller største hacklefjæra på nakken. Her er det bare antron som er brettet frem på siden.

Dissa har liggi lenge i en boks og er bare et eksempel. Den Grizzlyvarianten som har fanget fisk var borte vekk.

[attachimg=1]

post-982-13949886277099_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders fikk lurt meg til å bestille en haug med øyne en dag jeg satt her og var litt småbrisen ;D Det resulterte i en haug med kuule gjeddeøyne ;D.

Fikk noen avlange saker som skal utforskes nøyere. Klarte ikke dy meg idag gitt.

Første prototyp på "Robban's Candy".

Denne skal jeg fiske med til jeg får sjø-ørret. Den var bare ultra kuul ;D ;D ;D

Krok: Mosquito owner str 6

Hale: Hvit marabou.

Øyne: Tja hva heter de da? + epoxy.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-982-1394988627767_thumb.jpg

post-982-13949886278079_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Gikk for første gang løs på Runar sin Deceiver i går. Kjørte hvit og mørkegrønn på krok 6. Må tilstå at det ikke ble noe verdensrekord. Den tok uhyggelig tid å binde, så om noen legger inn en bestilling, så må jeg nok dessverre ha 680 kr stykket hvis jeg skal overleve.

Det jeg opplevde så her ved første var at det blev veldig mye materiell som forsvant og nesten halve posen med hvit bindemateriell forsvant, men må også tilegge at den var dårlig pakket og det var ikke mange rake fine fibrer i den. Det var mye "boller" som var helt ubrukbare. Amatørfeil og som jeg kunne styrt unna med et godt øye når jeg kjøpte bindemateriellet.

Kom gjerne med tilbakemelding.

5489654555_6e41c9e6c1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft undervannsbilde av en fin deceiver Fredrik ;)

Bare ta av stikka neste gang du slenger den uti så tror jeg den får en bedre gange  ;D

Må igjen si jeg er imponert over hva du får til etter en så lang pause. Flua er knallfin. Runar pleier å legge en rosa undervinge og tegne på gjeller, men er ikke stort å hakke på den brislingen der. Klarer ikke noe bedre sjøl (ikke at det er et kompliment ... ) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Japp, stemmer det. Hadde bare ikke rosa bindemateriell eller en penne. Tenker at jeg kan kludde dit noen streker i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hehe, ja, må ha litt av glamouren nå som fjorden ligger frossen. Har ikke tid når istiden smelter unna.

Jeg er nok mest fornøyd med bakgrunnen på fluebildet. Innsiden av en kokebok for supper og ulike skjell, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...