Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Sjøørret dødar  ;D

Når man bruker kort krok, reduseres muligheten for at vingen legger seg rundt kroken, særlig om man lar lynlimet gå litt inn i vingen. [attachimg=1]

Kul flue, bruker du SF Blend eller naturhår?

Jeg har brukt syntetfibre. Husker ikke merket men det er relativt myke fibre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert Igor :)Da e craft fure du har brukt?? Nydelig beveglese i vatne :D Eg og Arild har brukt det eindel på jiggiane og clouserane våre, funke veldigt bra :)

JonnyS...

Har laget noen Jiggy og Clouser med Craft Fur, men fordi de holder så godt på tusjen :P

Men ikke fisket noe særlig med de!

Dere er ikke plaget med at henger seg opp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert Igor :)Da e craft fure du har brukt?? Nydelig beveglese i vatne :D Eg og Arild har brukt det eindel på jiggiane og clouserane våre, funke veldigt bra :)

JonnyS...

Har laget noen Jiggy og Clouser med Craft Fur, men fordi de holder så godt på tusjen :P

Men ikke fisket noe særlig med de!

Dere er ikke plaget med at henger seg opp da?

nope, henger seg ikke opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Den T-Jiggen er helt nydelig Robban. Hvilket materiell har du brukt?

Jeg fortsetter og jobber på mine Deceivers. Har problem i at de blir som små pølser. MÅ slimme dem ned. Akkurat denne er inspirert fra en handlaget sjøørretsluk som er helt fantastisk. Da jeg for mange år siden lagt bort slukene så ville jeg prøve meg på den uslagbare fargen Appelsin. Jeg brukte Flash Blend som bindemateriell og det var ikke helt like lett å binde med som Lite Brite.

Deceiver Appelsin

deceiver_apelsin.png

Her kan dere lese om den legendariske svenske sjøørretsluken Ludde nr 3 Appelsin. (beklager avstikkeren)

http://fiskesnakk.wordpress.com/2010/11/11/ludde-no-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice Rob. den uv saken har jeg fanga et par aurer på, funker som f...

Aldri likt sånne surf candy saker, men når du sier den fanger så lager vi noen flere i morra ;D

Candys er råfine til hurtigfiske etter feks sjøaure og havabbor, særlig i sommervarmt vann ;)

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Takk takk Lars, du er så snill at jeg blir urolig. Minn meg på at du og jeg aldri drar på en og en tur alene.

Fikk dilla på Surf Candyn fra Robban. Var nødt til å teste selv. Så et par instruksvideos og så at de brukte en spesiell sprøyte for å lage kroppen. Jeg kjørte med det begrensede materiellet jeg hadde. Det ble SF Flash Blend orange og hvit og epoxy. Morsom flue, men neste gang blir det med et materiell som er stivere så fluen er fiskbar. Misstenker at denne vil slingre seg rundt krok og line og alt ved første tilfeldet, men jeg skal teste den.

5548281006_b24dc52c6a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...