Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Ja, ser at jeg var litt jærrig og tok den litt for kort. Epoxydelen kunne vært lenger, men epoxyn ble vanskelig å handtere. Dette var den første så jeg er nok litt kulere neste gang - håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig SC SwedeElvis :) Du skriver at det blei vannskeligt og håntere epoxyen. Eit lite tips frå meg, e at istedenfor og bruke eit lag og prøve og bli fort ferdigt med strimeren, så bruk to.

Det første laget skal  berre brukast til og forme matrialet slik du vil ha det, og så langt bak på krokoen du vil ha det, du bruker også binde nåla di til og stikke ein del epoxy innimellom matrialfibrene som du bruker.

I denne tørke perioden, e da veldigt viktigt og holde matrialet stramt og i den posisjonen som du vil ha kroppen i mens epoxyen tørker. Du kan også slieke litt på fingeren og stryke matrialene litt bakover når epoxyen nesten e tørr. Då vil du også få jevne epoxyen fint utover viss du føle den blei u-jevn :) Det e også no du fester inn auger og tegner på gjeller.

Eg brukte og binde opp ein del med lag.1. Før eg begynnte på lag 2. Dette pga at epoxyen bør få tørke ein del, før du tilfører det neste laget :)

Når du no begynner på det neste epoxy laget, så vil du ikkje trenge like masse epoxy og dermed også mindre problem med og håntere epoxyen :) Men du må fortsatt passe på at rotasjonen blir så jevn så muligt :)

Håper dette kan hjelpe deg litt ved neste binding av SC :rolleyes::)

JonnyS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Takk for gode tips! Tenkte noe i den stilen da jeg satt og lurte på hvordan jeg skulle få på epoxyn, men det virket komplisert. Men prøver det neste gang.

For en nydelig Deceiver Vegar. Hva har du brukt for materiell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Ny versjon av Jiggy - Suomi Jikky, i brist på bucktail så la jeg på rev i blått. (Blir den siste Jiggy jeg legger opp. Begrenset hvor interessant det er). Hodet ser litt flottete og gammelt ut, men det er bare mine ostepopfingrer.

soumi_jikky.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kunne hjulpet meg med en liten sak? Ikke begynt å binde sjø fluer selv enda.. Men lurer på om noen kunne tenkt seg å lage 6 stk CdC Reker for meg? 2 hvite, 2 rosa og 2 orange. PM meg hvis noen har lyst :)

Takker!

Skrapa sommen noen rester Mack10.

du kan få disse 6 rekene hvis du vil.

ble to olivene istedet, men det er jo bare en fordel nå som det blir varmere i vannet ;)

Send meg en PM du.  

Nei nå går det ikke å legge ut bilder igjen, legger de ut når det funker jeg :D

Nei du får de her: http://www.flickr.com/photos/61226492@N05/?saved=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fluer Vetle.

Sitter å binder hele tiden og tenkte det var på tide å ta noen bilder :D

Jeg har skikkelig troa på denne jeg, og den er ikke veldig komplisert :D

[attachimg=1]

din versjon av juletre? "jeløyatre" :D flott flue som garantert fanger fisk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kunne hjulpet meg med en liten sak? Ikke begynt å binde sjø fluer selv enda.. Men lurer på om noen kunne tenkt seg å lage 6 stk CdC Reker for meg? 2 hvite, 2 rosa og 2 orange. PM meg hvis noen har lyst :)

Takker!

Skrapa sommen noen rester Mack10.

du kan få disse 6 rekene hvis du vil.

ble to olivene istedet, men det er jo bare en fordel nå som det blir varmere i vannet ;)

Send meg en PM du. 

Nei nå går det ikke å legge ut bilder igjen, legger de ut når det funker jeg :D

Nei du får de her: http://www.flickr.com/photos/61226492@N05/?saved=1

Da var fluene mottatt og jeg er mektig impregnert! ;D Tusen hjertelig takk Vebjørn!

6 stk nydelige reker og 1 type for meg ukjent, men spennende type som helt sikkert lokker fra noen ørreter forhåpentligvis.

Igjen, tusen takk Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Vetle!

Bare hyggelig Mack10, fluefiskere holder sammen vett  ;)

Den ekstra fla er en vel en zonker med dykkeleppe.

Hadde en igjen fra havabborfiske i Kroatzia, og der funka i allefall.

Den svømmer veldig fint i vannet med mye liv, prøv den etter SØ'en når vannet blir litt for varmt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...