Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på det ja.... Spørsmåler er bare om jeg kommer til å fiske :rolleyes:

Den gromplassen du pratet om en gang fristet faktisk meg til å prøve sjø-ørreten også. Kulde fins jo ikke på dine kanter. Vintertempraturene deres er utepilstempratur her. Så sant det ikke blåser da... Disse må du prøve. Kos deg med fiske og utepils og tenk på oss andre som ikke har det valget <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei jeg er ny på forumet her og begynte med fluebinding i fjor. Det jeg driver med er egentlig havfiske men har blitt fasinert av fluebinding og SØ fiske. tenkte å legge ut noen fluer jeg har laget så kan dere bare komme med inspill om hvordan fluene mine er så har jeg muligheten til å lære enda mer.... Ellers en topp side som jeg har hatt nytte av

reke1_zps7300362d.jpg

reke2_zps62424bb5.jpg

reke_zps649254a6.jpg

ikke beste kvalitet på bildene da de er tatt med telefonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine reker Erik :)

SØ ekspertene her inne vil nok kanskje si litt mindre CDC, men flotte reker.

Kanskje jeg tar feil med den CDCen, så får håpe en av gutta kan komme med en skikkelig tilbakemelding på dette her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget flott reker..

Fine reker Erik :)

SØ ekspertene her inne vil nok kanskje si litt mindre CDC, men flotte reker.

Kanskje jeg tar feil med den CDCen, så får håpe en av gutta kan komme med en skikkelig tilbakemelding på dette her inne :)

Masse eller lite cdc tror jeg blir litt en smakssak å litt avhengig av fiskesituasjon.

Har enkelte ganger fått på kraftig dressa reker, mens andre ganger ska det såvidt vere fjør på flua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger <<l

Er vell ganske fornøyd sjøl med utfallet ;) har kun drevet med fluebinding en halv sesong. syns igrunn at cdc forsvinner litt når den blir våt, får håpe flere guruer kommer med komentarer, så eg har noe å strekke meg etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte reker! Jeg personlig liker mine reker lett og tynt dresset men når det kommer til cdc syntes jeg det ikke gjør noe å dresse rekene tungt bare de har riktig form. Cdc skaper så utrolig mye liv og fisker svært godt. En killer under triky forhold  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte reker! Jeg personlig liker mine reker lett og tynt dresset men når det kommer til cdc syntes jeg det ikke gjør noe å dresse rekene tungt bare de har riktig form. Cdc skaper så utrolig mye liv og fisker svært godt. En killer under triky forhold  <<l

Er av typen som fikser på fluene når eg fisker, ser ann situasjonene om du vil.

Morro at dere sø profiler likte rekene mine, gir mersmak på å lage flere kreasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...