Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Riktigt, dette er ikke strips uten kun craftfur som bindes inn som du sier.

- Halen bindes inn som vanlig bakover

- Dubbing (her må man velge hvor langt og tett man ønsker selve "vingen")

- Neste vinge bindes inn fremover mot krokøyet og brettes sen bakover og bindes inn, samme prosedure med kommende vinger.

 

Som nevnt så bestemmer man tettheten selv ved å dubbe inn kortere / lengre deler av selve kroppen. Kortere dubbingdelere betyr tettere innbinding av vingen. På Den grønne kutlingen så har jeg lagt inn to omganger med vinge, eksludert halen. Og den blågrå så ligger der tre, og det gjør også at vingen blir litt tettere. Alt etter smak tenker jeg.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2015.03.17.dryfly.me_.blue_baitfish-1024

 

Hook: Daiichi 2546 #4
Thread: UNI 6/0 White
Body: Just Add H20 – Steve Farrar’s Flash Blend –  Natural, Herring Back & Midnight Blitz
Eye: Just Add H20
 

2015.03.17.dryfly.me_.slim_baitfish-1024

 


Hook: TMC 777SP #6
Thread: UNI 6/0 White
Body: Just Add H20 – Steve Farrar’s Flash Blend –  Natural & Midnight Blitz
Eye: Generic 3D eye
 
http://dryfly.me/2015/03/baitfish-2/

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Ikke umulig Yngviz. Den er jo bundet opp langs ryggen så vi kan håpe på at det hjelper litt, men ellers så er det generelt en utfordring med fiskimitasjoner og en del reker syns jeg. Har lagd noen kortere varianter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg litt på fiskeimitasjoner idag. Ser nå at jeg kansje vil lage den litt mer sparsom neste gang, ble litt feit kansje men i vannet blir den nok mer strømlinjeformet. Klippet også til cactus chenillen, da jeg syns den ble noget for mye. Fange fisk kommer den nok til gjøre :)

 

 

post-4999-0-12235000-1426968693_thumb.jpg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...