Gå til innhold

inspirasjonstråd: attraktor/ streamer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Ingen som har fiska med boobies??

 

 

 

Har fisket med Boobies på røye, der de er typiske seglefisk. Går bare rundt på bunnen og surrer og ser ikke på overfalta.

Nå er ikke sneglefisk det kuleste, da de er slanke, og helt tydelig i dårlig forfatning. Og så er de skikkelig såre i ræva.

Synkeline og stutt fortom er oppskriften. Og rolig inntrekk.

Anbefales til alle Harstadværinger i Harstadsvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinsmett, Oliver Edwards type.

 

Enkel å lage svømmer fint  :)

 

[attachthumb=1]

 

Hodet lages av sculpin wool, litt dubbing i kropp og zonker resten.

Blyfortynging på undersiden av kroken, type massivt!

Mest tusj og klippejobb....

 

må si at det er den fineste steinsmett mønsteret jeg har sett, men hvor lang tid bruker du på å binde den? etter at jeg såg oliver bruke en haug med tid i filmen hans, ble jeg litt skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig igor :D

 

Spinner du hodet på den eller rune?

 

Husker når vi var mindre,(før jeg gikk over til fluestang) fanga vi sånne og tredde dem på krok og lempa det ut sammen med søkka...effektivt ;)

 

Ett must i G.lågen og den ;)

 

fortynge den ganske mye da ell?

 

hvordan fisker du den? :)

 

Og hva bruker du til finner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flua lages på 10minutter, mindre etter et par stk. Vel anvendt tid hvis man skal ha en steinsmett i boksen.

Noe som Rena og Glommgutta burde ha!

 

tenkte meg han brukte for lang tid ja, kanskje er det en alder ting...

 

Begynner du å bli gammel og sedat Igor? Hmmm, ulikt deg, hva har skjedd??  ;D ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flua lages på 10minutter, mindre etter et par stk. Vel anvendt tid hvis man skal ha en steinsmett i boksen.

Noe som Rena og Glommgutta burde ha!

 

tenkte meg han brukte for lang tid ja, kanskje er det en alder ting...

 

Begynner du å bli gammel og sedat Igor? Hmmm, ulikt deg, hva har skjedd??   ;D ;D ;D

 

bjorni

 

influensa ;D synest bare det var rart t oliver brukte vel en time hvis jeg ikke husker feil på å binde den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flua lages på 10minutter, mindre etter et par stk. Vel anvendt tid hvis man skal ha en steinsmett i boksen.

Noe som Rena og Glommgutta burde ha!

 

tenkte meg han brukte for lang tid ja, kanskje er det en alder ting...

 

Begynner du å bli gammel og sedat Igor? Hmmm, ulikt deg, hva har skjedd??   ;D ;D ;D

 

bjorni

 

influensa ;D synest bare det var rart t oliver brukte vel en time hvis jeg ikke husker feil på å binde den...

 

Type Svin?  ;D  ;)

 

 

DF

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig sak Rune!

Ser rimelig rampete ut  ;D

 

Selv måtte jeg ta en liten pause fra buzzer'ne i sted.

Ut av stikka kom denne.

Om den funker aner jeg ikke  :)

 

[attachimg=1]

Dødsfin Lars! Den har jeg skikkelig trua på. Send meg 3 så skal du få bilde i retur  ;D

 

Hehe!

Det holder sikkert med ÉN. Blir ikke rare slitasjen.

Fiskene i "marka" er jo av et slikt kaliber at de ikke har utviklet melketenner engang....  ;D

 

Skal ikke mobbe.. Plutselig slår det brutalt og hensynsløst tilbake :-)

BTW:  Ørretene fra "den grønne øya" var noe av det peneste jeg har sett!

Gleder meg vilt til å komme igang nå!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om denne vill funke, men har litt trua på den.. :D

 

 

 

Den fikk jeg skikkelig troa på...den har de rette forutsetningene og materialene og det røde som imiterer gjeller kan være en fin trigger i seg selv :D  Den skal kopieres,jeg sitter bare og venter på att det skal bli lov og fiske ørret i elva her,så en sånn en skal jeg garantert knyte på kroken :D

 

Hvis den viser seg og være en skikkelig killer som fisker så passer den utmerket i "illusjoner som fisker" tråden jeg har laget :D

 

Den der er ett bra eksempel på en illusjon, ikke en sånn tulleflue som imiterer røyksneiper som så fint har fått tittelen illusjonsfluer,ikke vondt ment men ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg prøve meg da. Det skal sies at jeg fikk flueutstyret til jul og ikke har bundet for mange fluer.

 

Her er iallefall en kulehodenymfe med et mønster jeg selv har funnet på.

 

Brukt lyst og sort hareøre, orange icedub, penselfibre til hale og påfuglherl til ryggskjold/flash.

 

[attach=1]

 

Hva trur dere?

 

Påfuglherl er ganske sprøtt og slites fort. Når du bruker det som ryggskjold, som her,  så vil du oppdage at flua fort blir spist i filler, i alle fall ryggskjoldet. Etterhvert som du binder mer og fisker mer, vil du sette pris på fluer som har lengre holdbarhet. Tenk litt på det når du binder.

Men, av og til så er det bedre med en engansflue som virker, enn noe ikke fiske vil ha :). Artig mønster som blir spennende å få tilbakemeldinger på. Jeg tipper den kan fungere ganske bra  :)

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...